Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lite förvånad över vem som tydligen pekas ut som IS nya ledare. Ännu mer förvånad över att han radikaliserades under tiden han bodde i Göteborg.

View attachment 508836

Det låter som att du vet vem han är fast jag kanske misstolkar dig.

Jag vet inte om det är så förvånande, vi har ju haft flera s.k. svenskar som rest ut i världen och krigat för IS. Det verkar väl närmast som att dom valt ut Sverige som en bra plats för sina plantskolor.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det låter som att du vet vem han är fast jag kanske misstolkar dig.

Jag vet inte om det är så förvånande, vi har ju haft flera s.k. svenskar som rest ut i världen och krigat för IS. Det verkar väl närmast som att dom valt ut Sverige som en bra plats för sina plantskolor.
Haha, mitt försök till ironi misslyckades tydligen totalt.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Åtta mil i Stockholmstrafiken idag. Färska dubbfria vinterdäck på bilen. Det gick bra men så är jag ju i stabsläge.

Laddade i 25 liter bempa också. Snabbt, lätt och billigt. Ensam med tre pumpar. En spontan grej bara.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det stora problemet måste väl vara avsaknaden av bajamajor. Fanns det tillräckligt med toaletter för allt bajsväntande?

Med tanke på den kön hinner dom nog turas om, fast det finns ju dom som påstår att "män" som kör Tesla går två och två på muggen...

Dom lär även ska äta snickers upp och ner för dom gillar känslan av ådringen mot tungan...

Jag vet inte riktigt vad som antyds med det

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Det stora problemet måste väl vara avsaknaden av bajamajor. Fanns det tillräckligt med toaletter för allt bajsväntande?
De som kör Cybertruck borde väl kunna lösa det genom att ha en egen bajamaja på flaket.

Kom ihåg var ni hörde det först.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
De som kör Cybertruck borde väl kunna lösa det genom att ha en egen bajamaja på flaket.

Kom ihåg var ni hörde det först.
Räcker väl med en portapotti eller en förbränningsmugg.....
Det går ju att dra ner taket när man s(k)itter på flaket (tror jag iallafall).

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Tydligen hade någon siktat en motorcykel med påsvetsat badkar som splitterskydd hos de ryska styrkorna i Kursk. Kanske en bajamaja hade funkat lika bra?
Misstänker att det blir en otrevlig upplevelse ifall den har använts innan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har precis tittat på TV4's nyheter med Trafikvärkets hovmupp Bengt Olsson, som i vanlig ordning säger något god dag yxskaft aktigt kring snöfallet och trafiksituationen.

För en som är uppväxt med snö och kyla är det helt obegripligt hur 2+3 cm nysnö - förmodligen mindre att döma av TV-bilderna - kan orsaka så stora trafikstörningar. Jag har bestämt för mig att de som kör snösvängen i min lilla kommun beordras ut först när snödjupet når 15 cm. Före det gör man inte ett skvatt...och ändå kör inte en enda bilist åt fanders...

Så vad är det som är problemet...? Tror folk att greppet är detsamma som på torr sommarväg, så att det anses riskfritt att ligga 130 km/h två meter bakom bilen framför...? Eller är gisslet dessa förbannade dubbfria "vinterdäck"...? När ska folk lära sig...?

Eller är det återigen östeuropeiska lastbilar med däck av hårdplast som ställer till det...?
Jag tror att en faktor kan vara mängden fordon.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag har precis tittat på TV4's nyheter med Trafikvärkets hovmupp Bengt Olsson, som i vanlig ordning säger något god dag yxskaft aktigt kring snöfallet och trafiksituationen.

För en som är uppväxt med snö och kyla är det helt obegripligt hur 2+3 cm nysnö - förmodligen mindre att döma av TV-bilderna - kan orsaka så stora trafikstörningar. Jag har bestämt för mig att de som kör snösvängen i min lilla kommun beordras ut först när snödjupet når 15 cm. Före det gör man inte ett skvatt...och ändå kör inte en enda bilist åt fanders...

Så vad är det som är problemet...? Tror folk att greppet är detsamma som på torr sommarväg, så att det anses riskfritt att ligga 130 km/h två meter bakom bilen framför...? Eller är gisslet dessa förbannade dubbfria "vinterdäck"...? När ska folk lära sig...?

Eller är det återigen östeuropeiska lastbilar med däck av hårdplast som ställer till det...?
Var det klippet när han, iförd jacka i signalfärg, uppeggat talar om ”färre trafik”.
Vilken teater det är.
Har varenda myndighet en pajas som med dålig grammatik eller talfel ska jaga upp folk?
(Klippet förefaller nu vara utbytt. Begripligt, p g a orsak.)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rapport från Stockholm:
Lite snö på vägarna, allt som vanligt.

Inte en chans detta väder hade varit en nyhet för 30-40 år sedan. Jag misstänker klimatpropaganda, man försöker låtsas att det är så dramatiskt hela tiden för att kunna fortsätta höja skatter och kringskära folks frihet.

En annan tänkbar förklaring är att det helt enkelt finns för många byråkrater inklusive meteorologer (hur många behövs?).

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det tog mig en timme att åka till jobbet i morse. Det är en ökning av tiden med 50% mot hemresan i fredags.
Största problemet var puckon med nån decimeter osäkrad last på taket. Så jäkla svårt kan det inte vara att borsta av snön. Når man inte får man väl köpa en bil efter ens egen storlek.:huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag har en bil med 3 cm frigång och bakhjulsdrift och halvstel bakaxel. Sålänge snön inte är så djup att den lägger sig på underredet så har jag inga problem med snön även om det går sidledes ibland. Mina däck är 12 år gamla friktionsdäck, så de är nästan totalt värdelösa, men jag kunde köra 35 mil hem i snöväder på nyårsdagen ändå.
Vet att det förut brukade vara vanligt att österopeiska lastbilar med nästan blanka däck fastnade i svackor och inte kunde ta sig upp, eller gled av vägen, men far har inte raljerat om det på några år så det kanske har blivit bättre?

Nä, det är nog mest folk som inte kan köra i halka.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det tog mig en timme att åka till jobbet i morse. Det är en ökning av tiden med 50% mot hemresan i fredags.
Största problemet var puckon med nån decimeter osäkrad last på taket. Så jäkla svårt kan det inte vara att borsta av snön. Når man inte får man väl köpa en bil efter ens egen storlek.:huvet
Det finns ju sopborstar med förlängda skaft, hustrun fick använda dem på Landcruiserns motorhuv och vindruta i alla år…

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum