Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
True. Det är ju detta forum ett bra exempel på.

Man skall nog inte överskatta vad en inkvoterad borgmästare kan åstadkomma heller.

Apropå etc skulle jag bara vilja uppmärksamma följande som i alla fall jag missat:

View attachment 509136

😍😍😍😍😍🙈
Jag får lust att gå och lägga mig och dra täcket över huvudet en stund, tills världen blivit rimlig igen, i alla avseenden.

Får starta ett nytt parti: MORRA, Make Our Reality Reasonable Again.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag får lust att gå och lägga mig och dra täcket över huvudet en stund, tills världen blivit rimlig igen, i alla avseenden.

Får starta ett nytt parti: MORRA, Make Our Reality Reasonable Again.

En släkting skickade en bild på en bumpersticker med "ARA 2024"

Tittar man närmare står det Any Resonable Adult

Det var tydligen för mycket att hoppas på

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
En släkting skickade en bild på en bumpersticker med "ARA 2024"

Tittar man närmare står det Any Resonable Adult

Det var tydligen för mycket att hoppas på
Ja verkligheten under täcket framstår nu som det enda rimliga alternativet. Varmt, skönt och det enda obehaget man behöver stå ut med är ens egna fislukt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
True. Det är ju detta forum ett bra exempel på.

Man skall nog inte överskatta vad en inkvoterad borgmästare kan åstadkomma heller.

Apropå etc skulle jag bara vilja uppmärksamma följande som i alla fall jag missat:

View attachment 509136

😍😍😍😍😍🙈
Det där gav rubriker då, men är knappast något att reagera på nu.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

1. Svartöstan
2. Örebro
3. .....

Det är sällan bra att med tvång vara PK innan man har fungerande teknik. Men man fick säkert ha mingel, champagne och tårta betald av skattepengar när kontraktet skrevs på...?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Ang. kommunikatörerna... kollade närmare på det som regeringen gick ut med och måste ändå säga att iden om att redovisa syftet bakom de pengar man lägger på kommunikation i myndigheter är rätt bra och borde tillämpas inom fler områden. Är man transparent så kommer det ju också framgå när det görs för vettiga syften och inte. Sen gissar jag att detta inte påverkar kommuner och regioner som vi diskuterat, eftersom regeringen inte styr över dem.

Såg förresten att en av allas våra favorit-kommunikatörer om Covid var positiv. Kan säkert glädja en och annan på forumet. :)

Skärmavbild 2025-01-12 kl. 20.10.38.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ang. kommunikatörerna... kollade närmare på det som regeringen gick ut med och måste ändå säga att iden om att redovisa syftet bakom de pengar man lägger på kommunikation i myndigheter är rätt bra och borde tillämpas inom fler områden. Är man transparent så kommer det ju också framgå när det görs för vettiga syften och inte. Sen gissar jag att detta inte påverkar kommuner och regioner som vi diskuterat, eftersom regeringen inte styr över dem.

Såg förresten att en av allas våra favorit-kommunikatörer om Covid var positiv. Kan säkert glädja en och annan på forumet. :)

View attachment 509140
Agnes Wold har ibland bra poänger, tex då hon förklarar vad hudkräm och tvål är och innehåller, vilket fler kvinnor borde höra, så slapp deras män smussla in Eldorado tvål i Elizabeth Arden flaskor, men rörande Covid var hon vad jag minns alldeles vedervärdig.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Från Centerpartiet till Folkpartiet.
För att betona att partimedlemmarna är som vanligt Folk !?
Bara Mer Folkliga !

Tycker det var bättre förr. Återgå till gamla Bondageförbundet.

Skärmavbild 2025-01-12 kl. 20.40.03.png

EDIT: Dubbelkollade även med ChatGPT.

Skärmavbild 2025-01-12 kl. 20.42.35.png

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Från Centerpartiet till Folkpartiet.
För att betona att partimedlemmarna är som vanligt Folk !?
Bara Mer Folkliga !

Nej, jag tänkte på namnet som Folkpartiet lite sådär Orwellskt kallar sig numera. Liberalerna.

Centerpartiet verkar ju vara liberala på riktigt, pedofili är okej, att köra onykter är okej så Centerpartiet skulle ju faktiskt kunna heta Liberalerna.
Sen kan landets mest frihetsfientliga parti ta namnet Centerpartiet eller sitt gamla namn Folkpartiet.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
*Utdrag från sketch av komikern Claes Eriksson*

”En gång i tiden sades det om oss här i Sverige att vi inte alls vara så dumma. Vårt land var inte alls dumt sas det. Vi hade en skola som inte alls var så dum. Elever som gick i den skolan blev inte alls så dumma. Andra länder skickade hit människor för att studera vår skola och de kom fram till att den var inte alls så dum. Det skulle inte alls vara så dumt om vi också hade en sådan skola, sa de. Men detta är länge sedan. Nu är den ingen som kommer hit längre för att studera vår skola, för nu är den inte inte alls så dum längre. Därför kommer det inte längre någon från utlandet för att studera våra skolor. Nu åker de till Finland istället, för där har de en skola som inte alls är så dum. Precis som vi hade förut. Och när de som kommer dit frågar de som bor i Finland; vilken skola som är bäst? Då svarar de som bor i Finland: Den som ligger närmast. Precis som vi också svarade förut, när vi inte alls var så dumma som nu.”

*Slut på sketch av komikern Claes Eriksson*

Claes Eriksson hänvisade här till den tid då ingen öppet var så dum att han inför öppen ridå försökte inbilla någon annan att fakta lika gärna kunde bytas ut mot halvsanningar eller för den delen vrållögner.

Det finns hopp, ovan är ett utdrag ur Bodil Jönssons vinterprat i P1 som presenteras med...

– Goda nyheter: det finns tecken som tyder på att kunskapsförmörkelsen är på väg att tappa taget! Därför vågar jag mig på att i det här Vinterpratet blanda in humor i allvaret kring vad människan gör med kunskapen och vad kunskapen gör med människan.

Inte kul att höra för våra Dysterkvistar förstås. ;) Så de lyssnar nog inte... :hihi

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Bondageförbundet?
Ja, Centerpartiet får väl ändå sägas vara det parti som är mest positivt till normbrytande sexuella utsvävningar ändå. Fast när jag tänker efter är nog inte bondage speciellt normbrytande egentligen, kanske rent av folkligt och då är det förstås givet vilket parti som inom en nära framtid kommer att profilera sig i frågan.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja, Centerpartiet får väl ändå sägas vara det parti som är mest positivt till normbrytande sexuella utsvävningar ändå. Fast när jag tänker efter är nog inte bondage speciellt normbrytande egentligen, kanske rent av folkligt och då är det förstås givet vilket parti som inom en nära framtid kommer att profilera sig i frågan.
Är det därför de har öppnat garderoben och frontat en goatf***er! :brynad:brynad

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning