Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
a23cdf96c1ac54bc99b54aa5595768da.png

Mvh

Vem fan vare som sålde den där kebaben?

Har du några personuppgifter på mannen? Jag tänker med tanke på att du la inlägget här och inte bland stötande skämt.
Eller syftar du på den förändring vi sett i landet sedan 2015?

Vi vet i alla fall med säkerhet att det handlar om en 25-årig man som skulle träffa sin socialhandläggare, alltså en av dessa så kallade fattiga.

Den där tygtrasan med kulor ger väl en viss indikation också.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vem fan vare som sålde den där kebaben?

Har du några personuppgifter på mannen? Jag tänker med tanke på att du la inlägget här och inte bland stötande skämt.
Eller syftar du på den förändring vi sett i landet sedan 2015?

Vi vet i alla fall med säkerhet att det handlar om en 25-årig man som skulle träffa sin socialhandläggare, alltså en av dessa så kallade fattiga.
Drivveden försvann, det balanserar ändå i någon mån det andra förargelseväckande i denna historia.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Läste rubriken och tänkte på en helt annan ort, sen blev det förvirrat i huvudet när jag såg "Osby". Hade det varit den orten jag tänkte på hade det ju kunnat ge upphov till följande fråga på de lokala kebabhaken: "Vill du ha mild sås, stark sås eller Alingsås?"

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Läste rubriken och tänkte på en helt annan ort, sen blev det förvirrat i huvudet när jag såg "Osby". Hade det varit den orten jag tänkte på hade det ju kunnat ge upphov till följande fråga på de lokala kebabhaken: "Vill du ha mild sås, stark sås eller Alingsås?"
Skulle kunna bli en lokal backrutestripe
Vill du ha (m)ild sås, (s)tark sås, (v)vsås eller Alingsås ?

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Så Sverige. 🙈
Ja det här uttalandet gav förståss burop från stats- / regions- och kummunalbidragsberoende
Kulturministern:
– Det är heller inte politikens uppgift att kräva medborgarna på mer och mer skattepengar för att man inte orkar stå upp för sina prioriteringar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja det här uttalandet gav förståss burop från stats- / regions- och kummunalbidragsberoende
Kulturministern:
– Det är heller inte politikens uppgift att kräva medborgarna på mer och mer skattepengar för att man inte orkar stå upp för sina prioriteringar.
Är väl samma här inne, så snart det kommer ett högerperspektiv så börjar läktaren skräna. 😅

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Är väl samma här inne, så snart det kommer ett högerperspektiv så börjar läktaren skräna. 😅
Jag tycker det var väldigt tyst på läktaren när (s) på en månad vände från att inte destabilisera Europa till att söka medlemskap i NATO.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker det var väldigt tyst på läktaren när (s) på en månad vände från att inte destabilisera Europa till att söka medlemskap i NATO.
Jag förstod faktiskt den, tycker inte den var så märklig, men jag kan hålla med om att Peter Hultqvist borde fått lämna i samband med omsvängningen, samt Magdalena Andersson som påstod att oppositionen försökte destabilisera landet.

Men eftersom S har importerat två miljoner väljare på tjugo år behövs inte det. 😊

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
FRÅN SVD.SE

Gärningsmannen attackerade den för honom okände mannen i 60-årsåldern med ett tillhygge på Kungsholmen. Senare anhölls han misstänkt för mordförsök.
På torsdagen släpptes gärningsmannen efter ett längre fängelsestraff för ett grovt våldsbrott. Enligt Aftonbladets uppgifter bedömdes det finnas hög risk för att mannen skulle utföra nya våldsbrott för att bli gripen igen och därmed få tak över huvudet. Därför inleddes en insats för att hindra honom.
Den gripne mannen har en lång historia av psykisk ohälsa, enligt Aftonbladet. Han dömdes under 90-talet till rättspsykiatrisk vård för flera våldsbrott.
Polisens pressekreterare Mats Eriksson bekräftar för Aftonbladet att insatsen genomfördes för att observera honom och ha koll på honom.
”I det här fallet är det olika omständigheter som gjorde att vi inte har kunnat förhindra brottet”, skriver Eriksson i ett mejl till tidningen.
Kommentar: Att behålla någon inspärrad pga risk för nya brott är inte möjligt i Sverige. Men vi ska inte underskatta sysselsättningseffekten genom att släppa ut dom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
FRÅN SVD.SE

Gärningsmannen attackerade den för honom okände mannen i 60-årsåldern med ett tillhygge på Kungsholmen. Senare anhölls han misstänkt för mordförsök.
På torsdagen släpptes gärningsmannen efter ett längre fängelsestraff för ett grovt våldsbrott. Enligt Aftonbladets uppgifter bedömdes det finnas hög risk för att mannen skulle utföra nya våldsbrott för att bli gripen igen och därmed få tak över huvudet. Därför inleddes en insats för att hindra honom.
Den gripne mannen har en lång historia av psykisk ohälsa, enligt Aftonbladet. Han dömdes under 90-talet till rättspsykiatrisk vård för flera våldsbrott.
Polisens pressekreterare Mats Eriksson bekräftar för Aftonbladet att insatsen genomfördes för att observera honom och ha koll på honom.
”I det här fallet är det olika omständigheter som gjorde att vi inte har kunnat förhindra brottet”, skriver Eriksson i ett mejl till tidningen.
Kommentar: Att behålla någon inspärrad pga risk för nya brott är inte möjligt i Sverige. Men vi ska inte underskatta sysselsättningseffekten genom att släppa ut dom.
Så vill ju flertalet väljare ha det, annars hade vi inte haft det så, håller med om att det är bra för sysselsättningen också.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Ja, undrar om något särskilt hände i omvärlden? :va

Mvh

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Så vill ju flertalet väljare ha det, annars hade vi inte haft det så, håller med om att det är bra för sysselsättningen också.
Jag är inte så säker på det.
Ta tex och fråga befolkning om vad den tycker om dödsstraff för gängkriminella, tex för "proffsmördare", sprängare, narkotikalangare, narkotikasmugglare.
Och kolla vad de politiska partierna har för uppfattning i samma fråga.
Ett stort antal av våra nyanlända kommer från länder med dödsstraff.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...