PRS
Medlem
- Gick med
- 14 May 2021
- Hoj
- -
LAS behövs inte alls igentligen sköter folk det dom skall göra blir folk inte uppsagda annat än vid typ konkurs eller företags omställning i någon riktning.
Facket behövs inte heller då det enbart finns för sin egen skull inget annat.
Oavsett om sosse svinen med miljötalibanerna leder en minoritet regering så är dom i regerings position o har en statsminister. Om dom är så makt kåta att dom regerar på en borgerlig budget så är dom ändå i regerings position med en stadsminister.
Nä jag är ingen politiker o jag har inget företag längre o jag röstar enbart på SD pga att dom andra oavsett färg o konstalation offrar allt för sin makt.
Hoppas att covid har en renande effekt på Rosenbad annars kanske någon nyare svensk gör som i Frankrike o låter något sosse huvud rulla.
Ber om ursäkt men jag är så sjukt kräk trött på våra SK politiker drapelserade i rött.
Återigen LAS reglerar en massa saker som inte berör turordning eller anställningsskydd!
Idag har vi stora problem med arbetstagare som, i praktiken, står utanför anställningsskyddet i LAS. Dessa sköter oftast sina jobb men, men deras anställning avslutas om dem blir sjuka, vill vara föräldralediga eller ställer krav att arbetsmiljön skall motsvara lagstiftningens lägsta nivå etc. Och det går då oftast inte skydda arbetstagaren mot avslutandet av anställningen. Det här är problem idag! Tror du att det magiskt blir bättre om vi avskaffar allt anställningsskydd?
Vi har reallöneökningar varje år (förutom 2011) sedan industriavtalet skrevs under 1997. Det har vi de svenska fackförbunden att tacka för. Hur tänker du när du säger att facket inte behövs?