Är det någon som sagt att tro på sagor är den enda idioti som finns?Och hur förklarar vi idiotin hos alla andra som inte tror på sagor? Jag är mer rädd för dom.
Jag misstänker den Biologiska bomben kommer ta knäcken på oss.Är det någon som sagt att tro på sagor är den enda idioti som finns?
Är du verkligen säker på det?
Ett religiöst Iran med atomvapen, IS eller våra mer lokala upplopp kring koranbränningarna skrämmer dig inte?
Vad/vilka är du isf mer rädd för?
På detta sätt förklarade han sin teori om växlingen mellan istider och varma perioder beroende på växlingar i atmosfärens koldioxidhalt.
Ah, dom kör ett såntdär ryskt val?Sådant här är ju lite spännande, ingen vet hur eller varför eller någonting alls.
I valdistriktet Tullingeskog i Botkyrka kommun låg det preliminära valdeltagandet på nästan 108 %. I distriktet har nu 1144 röster räknats i riksdagsvalet - men de har bara 1070 röstberättigade.
Du kommer nog inte få mycket medhåll för det på SH.Jag misstänker den Biologiska bomben kommer ta knäcken på oss.
Indirekt genom allt mer skog blir nedhuggen och uppeldad eller bara nerbrunnen (slutar absorbera koldioxid + ökar på koldioxiden i atmosfären).
Med följden att metanen bara bubblar upp ur "nordkalotten".
Och så blir det varmare....
Citat:Bland Arrhenius övriga arbeten om meteorologiska och geofysikaliska problem kan särskilt nämnas Über den Einfluss des atmosfärischen Kohlensäuregehalts auf die Temperatur der Erdoberfläche (1896), där han blev först med att beskriva växthuseffekten, det vill säga koldioxidens förmåga att stänga inne värmestrålning. På detta sätt förklarade han sin teori om växlingen mellan istider och varma perioder beroende på växlingar i atmosfärens koldioxidhalt.Svante Arrhenius – Wikipedia
sv.wikipedia.org
slut citat
Jag TROR att ursprungligen var koldioxidhalten väldigt hög pga utsläpp från vulkaner. Detta stimulerade bildandet av växter som minskade koldioxidhalten och ökade mängden syre i luften.Förklarade han hur människorna hade orsakat dessa enorma svängningar i koldioxidhalt i atmosfären också?
Det väntar jag mig inte heller.Du kommer nog inte få mycket medhåll för det på SH.
Men nog är det mycket "väder" på sista tiden...
Varje gång jag ska köra igenom de tvivelaktiga områden som ligger utmed rutten till min dotter, gör jag upp med mig själv. Om några typer skulle försöka stanna mig för att, som jag förmodar, tillskansa sig bil eller mc, kommer jag att trampa eller vrida fullt, beroende på fordon. Sen får det gå som det går.Ganska hårdhänt stöld av privata elsparkcyklar är tydligen ett ökande problem här i Borlänge.
Det rapporteras sällan eftersom man ofta vet vem som gjort det, ofta från samma skola, men man hotas med stryk om man anmäler.
Ingen kul utveckling...
Jag har tänkt samma sak.Varje gång jag ska köra igenom de tvivelaktiga områden som ligger utmed rutten till min dotter, gör jag upp med mig själv. Om några typer skulle försöka stanna mig för att, som jag förmodar, tillskansa sig bil eller mc, kommer jag att trampa eller vrida fullt, beroende på fordon. Sen får det gå som det går.
Den här är jobbigare.Jag har tänkt samma sak.
Barnen är vuxna så det får gå som det går.
Företeelsen och individerna i mitt fall.Får man fråga vad vreden riktar sig mot hos er som kommenterat med arg gubbe?
Mig, företeelsen, individerna, vårdnadshavarna eller annat?
Ticktock challenge.Den här är jobbigare.
På Lorensbergsgatan i Malmö, i höjd med de socialdemokratiskt utsatta områdena Kroksbäck/Bellevuegården, var det en massa småungar, mest tjejer i 10-12årsåldern, som lekte nån "chicken"-lek. Stod med ryggen mot trafiken och tvingade bilar till stopp, närmast osynliga p g a svart hår och klädsel. Utspelade sig på kvällarna i mörkret. Bevittnade några panikbromsningar men vet inte om någon faktiskt blev påkörd. Idag undrar man vilka som lurar bakom...
Är det definitionen av understimulans och livsleda? Ett av alla bedrövliga sätt att skaffa sig status i flocken som florerade där. Tjejer får status genom att skada/riskera skada sig själva. Killarna genom att skada andra. Samtliga uppfyllda av sina egon och likgiltiga för tredje part. För unga för eget konsekvenstänkande, möjligen. Frånvaron av konstruktiv styrning från vuxna påtaglig.
Hm, bodde där 2009-2010...men något sånt är absolut möjligt.Ticktock challenge.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |