Sverige idag..

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)

På fyllefesten vad gjorde hon?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
migranter i hemtjänsten som vill våldta svenska åldringar

Precis som vänsteraktivister och nyliberala hen så kan man jiddra hela dagen om underbemanning, struktur och organisationsproblem inom äldrevården. När det verkliga problemet är precis det som står i citatet - individer av utomeuropeisk härkomst som beter sig som djur.

För om vi bara backar bandet tio år - vem hade överhuvudtaget hört talas om fenomenet våldtäkter inom äldrevården…? Kanske åt andra hållet i form av någon gammal kåt gubbe som råkar komma åt rumpan på tjejen som vårdar honom. Men inte att ett påfallande stort antal 20-30 åriga manliga vårdare känner behovet att ha sex med eller att fullständigt förnedringsknulla en 90 år gammal kärring…! En 90 år gammal kärring…! En mormor / farmor…!

Detta är helt sjukt i huvudet. Men det kanske bara är det nya normala som följer när en viss procent av landets befolkning har fostrats i en kultur där det är helt OK att ha sex med getter eller att gifta sig med sin brorsas tolvåriga dotter…?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
:rofl Femist och metoo-aktivist som taffsar på yngre och själv inte förstår ett nej. Det är fan komiskt.

Det är dessutom komedi på flera nivåer…

Dels att metoo-aktivisten själv trillar dit. Tjatar om att ”ett nej är ett nej”. Men i sann MP-anda gällde det tydligen bara andra…inte en själv…

Dels att hon blir anmäld eller överhuvudtaget uppmärksammad för detta. Vad är det för veganölsörplande sojatuggande yllekoftaförsedda super-hen som befolkar deras ungdomsförbund och som INTE tycker att det är en bra ide att ha lite rajtan-tajtan med en överförfriskad och synnerligen villig milf ur partitoppen…??? En kul kväll med tidernas karriäröppnare som bonus...men nej tack...

Dels att någon överhuvudtaget har titeln ”klimatpolitisk talesperson” inom MP. Är inte hela vitsen med det partiet att ALLA är klimatpolitiska talespersoner…?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Precis som vänsteraktivister och nyliberala hen så kan man jiddra hela dagen om underbemanning, struktur och organisationsproblem inom äldrevården. När det verkliga problemet är precis det som står i citatet - individer av utomeuropeisk härkomst som beter sig som djur.

För om vi bara backar bandet tio år - vem hade överhuvudtaget hört talas om fenomenet våldtäkter inom äldrevården…? Kanske åt andra hållet i form av någon gammal kåt gubbe som råkar komma åt rumpan på tjejen som vårdar honom. Men inte att ett påfallande stort antal 20-30 åriga manliga vårdare känner behovet att ha sex med eller att fullständigt förnedringsknulla en 90 år gammal kärring…! En 90 år gammal kärring…! En mormor / farmor…!

Detta är helt sjukt i huvudet. Men det kanske bara är det nya normala som följer när en viss procent av landets befolkning har fostrats i en kultur där det är helt OK att ha sex med getter eller att gifta sig med sin brorsas tolvåriga dotter…?
Kunde inte sagt det bättre själv och känner dagligen förakt för alla som ville ha det så här.

Vi har alla vetat att, och haft tillgång till information om, Mellanösterns invandrare kapabilitet sedan åtminstone gruppvåldtäkten i Rissne år 2000.

De som valde att inte agera utan fortsatte rösta på tex FP är medskyldiga. Nu sprider de rökridåer men antingen ville de ha det så här eller så är de verkligen utvecklingsstörda.

Nu står de utan svar, men tack vare SD tas små små steg i rätt riktning.

Och nej, man behöver inte dessa människor i hemtjänsten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är dessutom komedi på flera nivåer…

Dels att metoo-aktivisten själv trillar dit. Tjatar om att ”ett nej är ett nej”. Men i sann MP-anda gällde det tydligen bara andra…inte en själv…

Dels att hon blir anmäld eller överhuvudtaget uppmärksammad för detta. Vad är det för veganölsörplande sojatuggande yllekoftaförsedda super-hen som befolkar deras ungdomsförbund och som INTE tycker att det är en bra ide att ha lite rajtan-tajtan med en överförfriskad och synnerligen villig milf ur partitoppen…??? En kul kväll med tidernas karriäröppnare som bonus...men nej tack...

Dels att någon överhuvudtaget har titeln ”klimatpolitisk talesperson” inom MP. Är inte hela vitsen med det partiet att ALLA är klimatpolitiska talespersoner…?

Det kan ju vara så att hon blev anmäld just för att hon är en sån feminist och metoohäxa.

Jag skulle nog fundera på att anmäla om just en sån kladdade på mig. Inte för att jag skulle känna mig kränkt av taffsandet utan för att jag hatar såna hycklare som dessutom gärna kastar första stenen och drevar mot andra.

Det är ju ändå livsfarligt att sätta på henne. Jag menar när hon nyktrar till och inser att hon har en karl hemma så går hon väl och polisanmäler för våldtäkt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det kan ju vara så att hon blev anmäld just för att hon är en sån feminist och metoohäxa.

Jag skulle nog fundera på att anmäla om just en sån kladdade på mig. Inte för att jag skulle känna mig kränkt av taffsandet utan för att jag hatar såna hycklare som dessutom gärna kastar första stenen och drevar mot andra.

Det är ju ändå livsfarligt att sätta på henne. Jag menar när hon nyktrar till och inser att hon har en karl hemma så går hon väl och polisanmäler för våldtäkt.
Personen som blev antastad kan ju även vara i ett förhållande, och sådär omodernt trogen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är verkligen härligt att MP drabbas av detta.

Är det belagt att det är en jag hane hon antastat?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är verkligen härligt att MP drabbas av detta.

Är det belagt att det är en jag hane hon antastat?
Håller med gällande MP. Glorian som är självpåtagen stukas en aning.

Sen att ett övergrepp skett är ju obra. Oaktat kön på förövaren och den utsatte.

Annars var det väl bara Lotta Bromé på P4 Stockholm som var den enda offentliga kvinnan som blev belyst under metoo?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Sen att ett övergrepp skett är ju obra. Oaktat kön på förövaren och den utsatte.

Annars var det väl bara Lotta Bromé på P4 Stockholm som var den enda offentliga kvinnan som blev belyst under metoo?

Dom har ju agerat omoraliskt hur mycket som helst tidigare men då har det varit okej.
Måla båten med förbjuden bottenfärg, köra båten på diesel i hamnen istället för att köpa ström. Acceptera att maken kör stor diesel och snacka bort det med semantik om stora stenar.
Det är vad jag minns nu på direkten men jag kan inte minnas att någon MPare blivit utsparkad förrän nu och då efter nåt som jag bedömer som förhållandevis harmlöst.

Fast dessa kränkningar verkar av vissa betraktas som extremt svåra brott.
Man ser tex Paolo Roberto som har blev kändis för att han sparkat ner folk på stan, han kunde smiska upp en yngre pojk utan att media vände sig emot honom men när han köper tjänster av en entreprenör som flyger världen runt för att sälja sina tjänster och leva jetsetliv. Ja då fick han löpa gatlopp.
Det enda riktiga brottet jag kan se är att hon bedrev näringsverksamhet i Sverige utan vare sig f-skattsedel eller arbetstillstånd. Men det blev hon inte straffad eller ens åtalad för.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Och med Paolo kom jag att tänka på vad jag hörde på P1 igår eller om det var i förrgår.

Det var ett stort inslag med intervjuade poliser mm angående att polisen tagit fast kunder till någon thaimassage som sålt extra tjänster.

För detta hade polisen omplacerat knarkspanare till att under lång tid följa kunder och misstänkta prostituerade. Och det hela beskrevs som väldigt positivt och lyckat.

Jag bara undrar när detta brott utan brottsoffer blev ett så mycket tyngre brott än knarkhandeln som alltså bortprioriterades.

Och det är ju inte första gången media skriver om liknande tillslag. När sände media senast nåt liknande inslag om fasttagna knarkgrossister? På sin höjd är det ibland någon kändis som blivit tagen med några gram på sig.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Narkotika och prostitution drivs väl av samma skara entreprenörer? Båda brotten brukar vara brukare som straffas för och inte nödvändigtvis huvudmännen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Har väldigt svårt att se att det är problematiskt om en kvinna aggressivt raggar på en man.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Narkotika och prostitution drivs väl av samma skara entreprenörer? Båda brotten brukar vara brukare som straffas för och inte nödvändigtvis huvudmännen.

När det gäller thaimassage så kommer dom nog ofta åt huvudmannen vilket vanligtvis verkar vara en thailändska som tagit hit andra thailändskor och ger dom dålig lön för ordinarie massagetjänster.
I inslaget jag hörde så hade thailändskan/mamasan ifråga blivit hemskickad till Thailand.

Men frågan är om någon egentligen led av det som skedde i salongen? Kvinnorna som jobbade i salongen tjänade säkert ändå jäkligt bra jämfört med att sälja samma tjänster som dom ändå sålt i Bang-cock.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
När det gäller thaimassage så kommer dom nog ofta åt huvudmannen vilket vanligtvis verkar vara en thailändska som tagit hit andra thailändskor och ger dom dålig lön för ordinarie massagetjänster.
I inslaget jag hörde så hade thailändskan/mamasan ifråga blivit hemskickad till Thailand.

Men frågan är om någon egentligen led av det som skedde i salongen? Kvinnorna som jobbade i salongen tjänade säkert ändå jäkligt bra jämfört med att sälja samma tjänster som dom ändå sålt i Bang-cock.
Jag har tyvärr inga egna erfarenheter av Thaimassage eller Bangkok så jag vet inte hur illa man lider.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har tyvärr inga egna erfarenheter av Thaimassage eller Bangkok så jag vet inte hur illa man lider.

Beror på hur du definierar erfarenhet av saken. Dom har ju själva valt sin yrkesbana så jag har svårt att se problemet. Förvisso kan man ju säga att knarkare också valt sin livsstil men jag tycker nog ändå att knarkhandel är ett brott med tydligare offer.
Inte minst för att knarkhandeln drabbar tredje person som oss när knarkarna med olika metoder ska få ihop pengar till sitt knark.
Rån, stölder, bedrägerier...
Så även om man tycker att knarkare får skylla sig själv så drabbar knarket oskyldiga, och ovanpå det dessutom knarkarens omgivning. Dennes familj mm

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har väldigt svårt att se att det är problematiskt om en kvinna aggressivt raggar på en man.
Min poäng är att det har (oavsiktlig effekt) blivit mer jämställt när det kommer till repressalier vid ovälkomna närmanden av fysisk karaktär.

Att nivån på hur hög tröskeln är för att bli jätteKrEnGt och polisanmäla/motsvarande i många fall är tveksamt låg är en annan pilsner.

Tur för min del att jag är lyckligt gift. Jag vet fan inte hur man idag ska bete sig för att inte bli utmålad som icke önskvärd. Tycker att man kan kalla en spade för en spade, så att säga...

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457