Heaven
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 29 Oct 2023
- Hoj
- Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ok, men vad är då målet och antagandena bakom vad som kan leda till målet?Jag håller inte med. Arenan att agera på är efter årtionden av lögner, fusk och agitation en riktig shit show. Borgerligheten har gått bort sig helt i att bara vi talar sanning, sakligt och artigt så kommer vi över tid vinna röster. Jag tror inte på den taktiken när motståndarna är AFA/vpk, Morgan Johansson och Annika Strandhäll som sitter och medvetet ljuger, Magdalena Andersson som är ondskan själv, mediehus som drevar och hittar på, myndigheter och organisationer som är infiltrerade och förstör(t) landet, omfattande röstfusk, oetisk och förkastlig överföring av allmänna medel till vissa partier, skurkaktiga lotterier mm mm mm. Vi kan inte Thomas Gürskt bemöta detta på Näsby Park manér.
Är målet att kunna ha ett samhälle där det går att lösa samhällsproblem på ett fredligt och demokratiskt sätt? Eller spelar det mindre roll och vi kan tillåta oss i att dras ner i ett allt större skithål av eskalerande konflikter, misstro och lögner så länge vissa samhällsproblem (invandring, kriminalitet osv) hanteras effektivt?
Eller är "skithålet" bara ett tillfälligt och nödvändigt steg som vi kommer behöva ta oss igenom med antagandet att när samhällsproblemen väl är lösta kommer vi kunna bygga upp en välfungerande demokrati igen? Är antagandet kanske rent av att vi befinner oss i ett krig som går att vinna för att efter det kunna återuppbygga tilltron på demokratin?
Du får det att låta som att anständighet och att kunna lösa problem fredligt med de man delar samhället med skulle vara en fråga om att vinna röster? Är det inte viktigare än så?
Jag undrar helt enkelt om en välfungerande demokrati är en viktig del av målet i sig.
Last edited: