Sviestad 1 Aug BILDER

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Neutral skrev:
2349180 Jag har lokaliserat hans depåplats, informerat besiktningschefen och själv spionerat efter hans skinnställ m m. I morgon ska jag sitta med kikare när han är ute och åker. :cool:

Do you feel lucky punk?

42_20051221151312_dirty_harry2.jpg

Och när han sen glider in i depån går du fram till honom och väser fram: Go ahead. Make my day.
:D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har fått reda på att #34 är tidigare ägaren av KK-Racing, hans rykte om kundservice stämmer precis in i min gärningsmannaprofil.

Noterade också att hans (rosa) knäpuckar inte matchade stället särskilt bra så jag undrar om han var en av cirka tre som fick sina posörpuckar bortslitna i besiktningsrummet efter att undertecknad bett om hårdgranskning av dylikt elände. :hihi

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Lite nyfiken på vad de är för supermono hoj denna gärningsman åker på, tyckte det var en sp hoj med öhlinare först.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Neutral skrev:
2351546 Har fått reda på att #34 är tidigare ägaren av KK-Racing, hans rykte om kundservice stämmer precis in i min gärningsmannaprofil.

Noterade också att hans (rosa) knäpuckar inte matchade stället särskilt bra så jag undrar om han var en av cirka tre som fick sina posörpuckar bortslitna i besiktningsrummet efter att undertecknad bett om hårdgranskning av dylikt elände. :hihi

Jag kan inte minnas att puckarna var rosa i tisdags. Bra jobbat!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Update. Vad jag kunde se skötte sig #34 i dag däremot #10 i 7C (en klass för hojar mellan -80 och -87) korsade gula linjen upprepade gånger. Vi svartflaggade honom under kvalet för att snacka med honom men han struntade i att köra in i bandepån utan åkte in i parkeringsdepån direkt! Då strök vi hans kvaltider. :mad: Under racet körde han över gula linjen upprepade gånger igen så jag gick upp till tävlingsledaren för att få honom skjuten eller liknande och fick då en chock. Man hade tagit ett beslut att överträdelser av gula linjen under race inte var bestraffningsbart om det var ett misstag...hur bedömer man då om det är avsiktligt? Idiotisk regel med sämre säkerhet. Som tur var (?) körde muppen om under gulflagg också (andra gulvarvet så han kunde inte skylla ifrån sig)...

...disqualified due to overtaking under yellow flag

Sved nog extra då han vunnit annars...don't do the crime if you can't do the time. :hihi

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Sista uppdateringen angående #34 och #10. Den förstnämnda gjorde en wheelie i bandepån så vi tog ett allvarligt snack med honom. På racet vurpade han.

#10 som i dag skulle ta revansch från diskningen i går ledde stort när han sprängde sin motor i ett gigantiskt blått moln.

Somliga straffar Gud direkt. :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Neutral skrev:
2354694 Sista uppdateringen angående #34 och #10. Den förstnämnda gjorde en wheelie i bandepån så vi tog ett allvarligt snack med honom. På racet vurpade han.

#10 som i dag skulle ta revansch från diskningen i går ledde stort när han sprängde sin motor i ett gigantiskt blått moln.

Somliga straffar Gud direkt. :)

Men killen är grym ju! 16 år bara! Kör ju hur bra som hälst, det var hur kul som hälst att se honom i inbromsningen till berget! :) Synd att han inte har så stor koll på regler och säkerhet...

Bättre lycka nästa gång!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Alx skrev:
2354719 Men killen är grym ju! 16 år bara! Kör ju hur bra som hälst, det var hur kul som hälst att se honom i inbromsningen till berget! :) Synd att han inte har så stor koll på regler och säkerhet...

Bättre lycka nästa gång!
Jaså, han var så ung t o m, såg att han var tanig och finnig. :hihi Grym körning helt klart, han hade kört väl i Rookie 600 med sin 19 år gamla hoj vilket förstås är fantastiskt imponerande.

Angående säkerhet vet ju vissa inte ens att det är högertrafik i det här landet. ;) :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Neutral skrev:
2354764 Jaså, han var så ung t o m, såg att han var tanig och finnig. :hihi Grym körning helt klart, han hade kört väl i Rookie 600 med sin 19 år gamla hoj vilket förstås är fantastiskt imponerande.

Angående säkerhet vet ju vissa inte ens att det är högertrafik i det här landet. ;) :D

:arsele Säger jag bara! Ni var på andra sidan när jag började köra! Nästa gång bromsar jag ännu senare! :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Alx skrev:
2354840 :arsele Säger jag bara! Ni var på andra sidan när jag började köra! Nästa gång bromsar jag ännu senare! :D
Ha, du får vara glad att du inte voltade när du hamnade i gräset. :D Tyckte kopplingen kändes lite konstig när jag åkte hem, något du känner till? :tungan

Kobbe skrev:
2354895 Hmm sist jag kollade går Sviestadbanan i högervarv:tungan
Hade ingen lust att dra sidovagnen runt hela varvet och det var nog rätt beslut då de tappade linan typ 5 gånger på 100 meter. :)

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Neutral skrev:
2354993 Ha, du får vara glad att du inte voltade när du hamnade i gräset. Tyckte kopplingen kändes lite konstig när jag åkte hem, något du känner till? :tungan :D

Det hade väll inte gjort något, det var ju din bil jag körde:tungan Va? Var inte din bil en automat som Peters? :va

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...