Sviestad 1 Aug BILDER

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Mattias skrev:
2346815 Jag gillar inte mörkheten och att de är så hårt beskurna. Backa ut lite så du får med mer rörelseoskarp bakgrund, det är coolt. Ketogans bilder är hur feta som helst, studera och imitera.

Med det sagt så är det ju uppenbart att det finns hopp om livet som fotograf. :) Jobba på!

Ingen är beskuren:yoparty
Många äv bilderna är på 300mm. Gillar själv lite close up. Har inte nåt bra vidvinkligare objektiv ännu:)

Blir bättre nästa gång:va
MvH Markus

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Neutral skrev:
2346789 Det är förbjudet så på årsracet som han tydligen är anmäld till så blir det inget kört med de puckarna. Tack för tipset. Du skulle sagt något under träningen bara så hade vi plockat av honom redan då.

Mmm, ska bli riktigt kul att vara banchef under årsracet, ska specialbevaka den där muppen angående depå och gullinjen m m.:D

Såg skrotpuckarna först sista passet, faktiskt. Men du gör helt klart rätt i att hålla ett extra öga på honom.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
twinner skrev:
2346826 Ingen är beskuren:yoparty
Många äv bilderna är på 300mm. Gillar själv lite close up. Har inte nåt bra vidvinkligare objektiv ännu:)

Blir bättre nästa gång:va
MvH Markus

Ja, inte beskurna då. Men jag gillar inte när huvudet blir avklippt, liksom. avklippta bakhjul och sådär tycker jag funkar.

Hoppas jag inte låter grinig, du får gärna plåta mig och min feta hoj anytime.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Mattias skrev:
2346905 Ja, inte beskurna då. Men jag gillar inte när huvudet blir avklippt, liksom. avklippta bakhjul och sådär tycker jag funkar.

Hoppas jag inte låter grinig, du får gärna plåta mig och min feta hoj anytime.

Haha, närå jag förstår vad du menar. Satan så svårt att hinna med på dom slutartiderna, kör man med låga så ser det bara ut som hojen står still. Nästa gång blir det enbenstativ och 4 assistenter, kanske ta med min 700 000 Kr Hasselbladare då:D

MvH Markus

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
anja skrev:
2346831 Såg skrotpuckarna först sista passet, faktiskt. Men du gör helt klart rätt i att hålla ett extra öga på honom.
Ok. Kom ner en av dagarna i helgen och hjälp till att punktmarkera honom, tror det skulle passa dig faktiskt. ;) Vi behöver all funkishjälp vi kan få och du skulle förutom biobiljett/t-shirt träna gratis resten av säsongen. :)

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Riktigt otäckt att han tog ut "svängen" på rakan precis efter sviestadböjen när han kom in på banan också. Han gjorde ju allt fel men det blev ju inte mindre farligt av det. För övrigt var väl Ecce väldigt nära krocka med honom när han korsade depåinfarten. Såg ut som Håkan tog tag i det där direkt men han verkade bli förbannad tillbaka såg det ut som på håll iaf. Den där händelsen var inget man själv behövde säga till om. Ecce såg väldigt arg!!

Bikerbitch skrev:
2346511 Undrar om det var han också som helt plötsligt kommer ut på start och mål rakan via den lilla asfaltssnutten som finns precis vid tidtagningstornet där.
Ecce viftade som fan med näven, men han verkade inte fatta nånting.
Minns dock inte om det var nummer 34, men jag tror det.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
anja skrev:
2346831 Såg skrotpuckarna först sista passet, faktiskt. Men du gör helt klart rätt i att hålla ett extra öga på honom.

Även om du såg dom på sista passet så skulle du sagt till! Jannika var ju ganska upptagen men Björn hade nog inte haft något emot att prata med honom. Jag kunde också ha påpekat det för honom. Annars kan man ju gå fram själv, det hjälper inte så mycket att skriva det här efteråt...

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Alx skrev:
2347831 Även om du såg dom på sista passet så skulle du sagt till! Jannika var ju ganska upptagen men Björn hade nog inte haft något emot att prata med honom. Jag kunde också ha påpekat det för honom. Annars kan man ju gå fram själv, det hjälper inte så mycket att skriva det här efteråt...

Inte? :va

Informationen har ju kommit fram och det kommer att hållas koll på honom under årsracet så någon nytta har det nog gjort även om det alltid är bättre att skälla på plats.

Hygge

Smurf
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Lifan LF125-T6
Kanonbilder som vanligt Markus! Jag försökte själv få till bra bilder igår, men har svårt att hitta rätt inställningar i det där odugliga ljuset som var.. regn suger! Mvh Fredrik

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
callekula skrev:
2348122 "Höga"? Korta/snabba eller långa? :va

Exposure Time = 1/250"
F Number = F10
ISO Speed Ratings = 200

Höga= Långa:)

Hygge skrev:
2347866 Kanonbilder som vanligt Markus! Jag försökte själv få till bra bilder igår, men har svårt att hitta rätt inställningar i det där odugliga ljuset som var.. regn suger! Mvh Fredrik

Tackar:pannkyss . Visst kan det var knepigt. Vart är bilderna då?

Last edited:

callekula

Medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
beslutsångest
twinner skrev:
2348237 Exposure Time = 1/250"
F Number = F10
ISO Speed Ratings = 200

Höga= Långa:)

tycker du 1/250 är långa tider under dåliga ljusförhållanden som det verkade vara den här dagen?

Tiderna blir ju snabbare ju mindre del av en sekund. 1/1000 t.ex är väldigt kort. Eller det kanske var det du menade? :rolleyes:

Riktigt fina bilder annars!

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
callekula skrev:
2348318 tycker du 1/250 är långa tider under dåliga ljusförhållanden som det verkade vara den här dagen?

Tiderna blir ju snabbare ju mindre del av en sekund. 1/1000 t.ex är väldigt kort. Eller det kanske var det du menade? :rolleyes:

Riktigt fina bilder annars!

Det jag menade var att det är svårt att fota under höga tider( Då slutaren är öppen längre) då skakningsoskärpa fittar till det rejält. Visst skulle jag kunnat köra safe på tider runt 2500 men då ser det ut som om hojarna står stilla. Typ:)

MvH Markus

callekula

Medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
beslutsångest
twinner skrev:
2348387 Det jag menade var att det är svårt att fota under höga tider( Då slutaren är öppen längre) då skakningsoskärpa fittar till det rejält. Visst skulle jag kunnat köra safe på tider runt 2500 men då ser det ut som om hojarna står stilla. Typ:)

MvH Markus

Jag förstår dig! Kunde inte koppla "höga" tider till att bli långa:p

Keep up the good work!:yoparty

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Neutral skrev:
2347540 Ok. Kom ner en av dagarna i helgen och hjälp till att punktmarkera honom, tror det skulle passa dig faktiskt. ;) Vi behöver all funkishjälp vi kan få och du skulle förutom biobiljett/t-shirt träna gratis resten av säsongen. :)

Hade jag gärna gjort. Men jag jobbar tyvärr.

Alx skrev:
2347831 Även om du såg dom på sista passet så skulle du sagt till! Jannika var ju ganska upptagen men Björn hade nog inte haft något emot att prata med honom. Jag kunde också ha påpekat det för honom. Annars kan man ju gå fram själv, det hjälper inte så mycket att skriva det här efteråt...

Jag var fullt upptagen av att gnälla på annat då, faktiskt. Gnällig som jag är. Min gnällkvot var uppfylld.

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Depåbitchen skrev:
2347843 Inte? :va

Informationen har ju kommit fram och det kommer att hållas koll på honom under årsracet så någon nytta har det nog gjort även om det alltid är bättre att skälla på plats.

Nä, för han ska ändå till besiktningen innan han släpps ut på banan igen!

Jag menar bara att det är bättre att ta tag i det direkt i stället för att sitta och gnälla efteråt. Vi har efter varje olycka i år haft folk som kommit med massor smarta idéer efter att det har hänt, lite sent då... Kanske inte har med saken att göra.

Men jag menar bara, säg hällre till en gång för mycket än en gång för lite!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Alx skrev:
2348606
Jag menar bara att det är bättre att ta tag i det direkt i stället för att sitta och gnälla efteråt. Vi har efter varje olycka i år haft folk som kommit med massor smarta idéer efter att det har hänt, lite sent då... Kanske inte har med saken att göra.

Det är ju tyvärr så att det oftast är efter något har hänt som man kommer på sakerna

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Bikerbitch skrev:
2348622 Det är ju tyvärr så att det oftast är efter något har hänt som man kommer på sakerna

Jo så är det nog, tyvärr är det lätt att vara efterklok!

Men om vi alla hjälps åt att hålla koll så kan det nog bli riktigt bra! Men det är ju ändå vuxna människor vi pratar om, lite koll bör man ju ha på sina saker...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har lokaliserat hans depåplats, informerat besiktningschefen och själv spionerat efter hans skinnställ m m. I morgon ska jag sitta med kikare när han är ute och åker. :cool:

Do you feel lucky punk?

42_20051221151312_dirty_harry2.jpg

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...