Sviestad 1 Aug BILDER

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Var det inte du som stod i Bergskurvan? Någon fotade där och ingen av ovanstående bilder verkar tagna där.

Markus%20Foto%20(6).jpg

PS. Någon som vet vem #34 på en blå supermono (?) med Doohan-hjälm (se bild ovan) är? Efter avflaggningen på sista passet i går blåste han om i 200 på rakan utan någon hand upp, i ingången till depåavfarten skär han framför en till och flippar upp handen en halv sekund innan han genar genom rondellsystemet tillbaka till sin depåplats! Jag följer efter honom och skäller ut honom inför hans fru (?) men han viftar bara bort mig (bokstavligen) som om han har viktigare saker för sig och hans fru ser verkligen oförstående ut. Kan de har varit utlänningar tränandes inför årsracet? Jag vill ju veta så jag kan skälla ut honom på engelska i stället. :mad:

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Neutral skrev:
2346284 Var det inte du som stod i Bergskurvan? Någon fotade där och ingen av ovanstående bilder verkar tagna där.

Markus%20Foto%20(6).jpg

PS. Någon som vet vem #34 på en blå supermono (?) med Doohan-hjälm (se bild ovan) är? Efter avflaggningen på sista passet i går blåste han om i 200 på rakan utan någon hand upp, i ingången till depåavfarten skär han framför en till och flippar upp handen en halv sekund innan han genar genom rondellsystemet tillbaka till sin depåplats! Jag följer efter honom och skäller ut honom inför hans fru (?) men han viftar bara bort mig (bokstavligen) som om han har viktigare saker för sig och hans fru ser verkligen oförstående ut. Kan de har varit utlänningar tränandes inför årsracet? Jag vill ju veta så jag kan skälla ut honom på engelska i stället. :mad:

Han hade skrot i puckarna också. Riktigt irriterande att se hans gnistregn.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Neutral skrev:
2346284

Undrar om det var han också som helt plötsligt kommer ut på start och mål rakan via den lilla asfaltssnutten som finns precis vid tidtagningstornet där.
Ecce viftade som fan med näven, men han verkade inte fatta nånting.
Minns dock inte om det var nummer 34, men jag tror det.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:
2346511 Undrar om det var han också som helt plötsligt kommer ut på start och mål rakan via den lilla asfaltssnutten som finns precis vid tidtagningstornet där.

Jo, det var han som gjorde det också.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Bikerbitch skrev:
2346511 Undrar om det var han också som helt plötsligt kommer ut på start och mål rakan via den lilla asfaltssnutten som finns precis vid tidtagningstornet där.

Hade ni glömt svartflaggen i containern?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Många säger att bilderna blev mörka vilket ja inte kan hålla med om, tycker du har riktigt skön färg i bilderna.

Snyggt:tummenupp

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
twinner skrev:
2346470 Lade upp ett album här.Finns nya bilder där:tomten
MvH Markus
http://rrfoto.se/Sviestad/

Får ju prestationsångest. Nu vågar man inte lägga ut några av mina bilder med b-kvalitet mer..

Bikerbitch skrev:
2346652 Ja faktiskt. Jag glömde den. Tänkte inte på att släpa ut den för folk brukar sköta sig. Men det sket sig.. :(

Lider med dig. Du fick väl värsta kaospasset att hålla koll över..

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Slappa skrev:
2346656 Många säger att bilderna blev mörka vilket ja inte kan hålla med om, tycker du har riktigt skön färg i bilderna.

Snyggt:tummenupp

Håller med, färgerna blev bra.
Du fick iallafall till en bra bild på mig. :)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Babar skrev:
2346659 Får ju prestationsångest. Nu vågar man inte lägga ut några av mina bilder med b-kvalitet mer..

Äsch!! Lägg av:yoparty klart man ska ladda upp.

P@trik skrev:
2346667 Håller med, färgerna blev bra.
Tack.
Som jag nämt för ett par andra förare. Säg till när det är träningsdags så kan jag anstränga mig lite mer på specifika förare. PMà hojnummer innan bara.
Det är gratis.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
anja skrev:
2346383 Han hade skrot i puckarna också. Riktigt irriterande att se hans gnistregn.
Det är förbjudet så på årsracet som han tydligen är anmäld till så blir det inget kört med de puckarna. Tack för tipset. Du skulle sagt något under träningen bara så hade vi plockat av honom redan då.

Bikerbitch skrev:
Undrar om det var han också som helt plötsligt kommer ut på start och mål rakan via den lilla asfaltssnutten som finns precis vid tidtagningstornet där.
anja skrev:
Jo, det var han som gjorde det också.
Mmm, ska bli riktigt kul att vara banchef under årsracet, ska specialbevaka den där muppen angående depå och gullinjen m m.:D

Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
twinner skrev:
2346746 Äsch!! Lägg av:yoparty klart man ska ladda upp.

Skojade till det lite bara. Men vet mina begränsningar än så länge.. Har massor av övning kvar för få till samma jämnhet som dig i kvalitet

Du efterbehandlar och mättar färgerna en hel del efteråt i photoshop? Vad körde du för objektivet igår när du fotade?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Babar skrev:
2346791 Skojade till det lite bara. Men vet mina begränsningar än så länge.. Har massor av övning kvar för få till samma jämnhet som dig i kvalitet

Du efterbehandlar och mättar färgerna en hel del efteråt i photoshop? Vad körde du för objektivet igår när du fotade?

Brukar inte pilla såååå väldans mycket, om bilden är bra så kanske jag gör den ännu bättre. Oftast orginal.
Sigma EX APO IF HSM 100-300mm F4
ISO 200.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
P@trik skrev:
2346667 Håller med, färgerna blev bra.

Jag gillar inte mörkheten och att de är så hårt beskurna. Backa ut lite så du får med mer rörelseoskarp bakgrund, det är coolt. Ketogans bilder är hur feta som helst, studera och imitera.

Med det sagt så är det ju uppenbart att det finns hopp om livet som fotograf. :) Jobba på!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...