Jo du Crister det vet du hur det är att laga sakerchrister skrev:2309985Jooo... Laga. laga![]()

Du är en rolig person att laga saker tillsammans men ef ett tag blir det så här

Eller vad tror du min kära vän ?

Jo du Crister det vet du hur det är att laga sakerchrister skrev:2309985Jooo... Laga. laga![]()
Peppe K skrev:2310040Jo du Crister det vet du hur det är att laga saker![]()
Du är en rolig person att laga saker tillsammans men ef ett tag blir det så härskit den ska passa tror jag
. Efter en stund med en kopp kaffe o en cigg så passar skruven.
Eller vad tror du min kära vän ?![]()
Wiskey? Jag trodde såna som du bara drack grappa!christer skrev:2310063Snarare en wiskey å en cigg![]()
sunkan skrev:2309962jävlar vad du åker runt och tränar då...
Fan fusk...
Edika skrev:2310076Wiskey? Jag trodde såna som du bara drack grappa!
OK I get it. Ryktet säger dock att det kan vara svårt att skruva med Briggs&Stratton dagen efter en dylik dunk.christer skrev:2310096Jojo, Micke försökte lära mej å Peppe uppskatta den ädla drycken nyss, låt oss säga så här......efter träning med ca en liter så uppskattades drycken skapligtFörvisso så hade nog vilken dunk som helst funkat då
![]()
anja skrev:2310019Är det nån som vet hur det blev med besiktning på tisdagsträningar? Hur funkar det, och tar det mycket tid i anspråk? Jag och Alicia har inte alltför gott om tid på vägen ner.
Edika skrev:2310102OK I get it. Ryktet säger dock att det kan vara svårt att skruva med Briggs&Stratton dagen efter en dylik dunk.![]()
Alx skrev:2310127Vi hinner nog inte kolla hojarna och dom flesta av oss har inte så stor koll på hur det ska se ut egentligen. Men framskärm och lösa kåpor kollas lite. Ni får hjälpa varandra.
Nån som har koll på vem som är träningsansvarig egentligen?![]()
christer skrev:2310133Jodu, det va en resa det, enda fördelen med det stadiet var väl månne att med den andedräkten så behövdes ingen startgas
Patrik någon, vet inte vem det är
anja skrev:2310019Är det nån som vet hur det blev med besiktning på tisdagsträningar? Hur funkar det, och tar det mycket tid i anspråk? Jag och Alicia har inte alltför gott om tid på vägen ner.
Babar skrev:2310167Borde vara Patrik Thorsson. Funktionärsansvarig inom LMS.Babar skrev:Näpp, tror inte det är han? Nån annan måste det va. Lite dumt att bara skriva patrik, kan ju va vem som helst ju!
Hur som helst så har jag alla papper till träningen hemma, har gjort en ny redovisningslapp som ska va lite mer lättförstålig hoppas jag! Vi får prova och se!
Bikerbitch skrev:2310569Någon som vet väderutsikterna för tisdagen?
Torkel kom på ett bra (säkert) sätt och det är att man släpper fram ett led med fyra hojar som får starta och gasa in i esset, sedan släpps ett led till fram o s v. På det viset får alla starta fullt utan risk för att bli påkörda av någon snabbare bakifrån vid en miss. Man hinner också göra många fler starter på kort tid.pitte skrev:2310638Hur går stratträningarna till som är lite då och då på träningarna? Kör man bara start och varvet runt eller är det hela proceduren som vid tävling? Är det en startträning för varje grupp eller mixar man ihop alla?
Mattias skrev:2310878Fast det där är ju lite märkligt. Jag tycker att man borde träna "riktiga" starter istället. Får man inte öva på riktigt blir det ju en osäkerhetskänsla när man väl står där i skarpt läge. I min fantasivärld kunde man kanske köra hela det sista passet för respektive grupp som ett helt race, med sighting- och warmupvarv följt av lampstart och 15 varv adrenalinproduktion. Det vore träning, det!
Mattias skrev:2310878Fast det där är ju lite märkligt. Jag tycker att man borde träna "riktiga" starter istället. Får man inte öva på riktigt blir det ju en osäkerhetskänsla när man väl står där i skarpt läge. I min fantasivärld kunde man kanske köra hela det sista passet för respektive grupp som ett helt race, med sighting- och warmupvarv följt av lampstart och 15 varv adrenalinproduktion. Det vore träning, det!
Det är just för att det är farligt man kanske borde öva på det mer. Jag begriper att det är svårt att ordna, men jag skrev "i min fantasivärld". Starten är jävligt spännande och rolig, just för att det är sjukt tajt mellan hojarna och alla vill åt precis samma meter asfalt. Asroligt är vad det är.Babar skrev:2311019Att inte köra i skarpt läge har sin orsak i säkerhet. Full startfält och normal start är farligt och kräver ambulans på plats. Är ju folk som förolyckats för de fått motorstopp på startgriden. Dessutom behövs som redan nämnts hög bemanning på posteringarna. Kör du den enkla varianten klarar vi oss utan ambulanskravet och bemanning på posteringarna.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |