Sviestad, 18/7 Vilka kommer?

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Ingen
Bikerbitch skrev:
2309463 Jag kommer. Men i egenskap av förare eller depåbitch vet jag inte ännu.
Allt hänger på om jag får tag på Sege och kan köpa en cylinder innan måndagkvällen och kan meka ihop hojen :)

Annars tänkte jag nog filma Lasse när han kör, alltid bra att se sig själv så man ser vad man gör ;)

då kanske jag kommer med på film med:)
ligger vid lasses bakhjul som vanligt:)
Har ni hört nått om bakkåpan??
 

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
CBR 1000 RR -07
Nu får du allt rensa din inbox. Jag försökte skicka ett pm men det gick ju inte.



Duke0 skrev:
2311049 då kanske jag kommer med på film med:)
ligger vid lasses bakhjul som vanligt:)
Har ni hört nått om bakkåpan??
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Duke0 skrev:
2311049 då kanske jag kommer med på film med:)
ligger vid lasses bakhjul som vanligt:)
Har ni hört nått om bakkåpan??

Som det ser ut nu så ska BB köra i morgon och då blir det dåligt med filmning. Får hoppas på några duktiga fotografer i stället.

Killen som hade lite prylar hade tyvärr ingen bakkåpa. Endast fram. :(
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Mattias skrev:
2311030 Det är just för att det är farligt man kanske borde öva på det mer. Jag begriper att det är svårt att ordna, men jag skrev "i min fantasivärld". Starten är jävligt spännande och rolig, just för att det är sjukt tajt mellan hojarna och alla vill åt precis samma meter asfalt. Asroligt är vad det är.

Är det bara själva kopplingssliret man vill öva sig på, står det ju var och en fritt att göra så vid utfart ur depån.

Förstår vad du menar. En enkel lösning kunde vara följande. Alla som vill köra startträning tar med sig minst en och helst två funktionärer den träningen. Då går det ju köra sighting-lap, warm-up och sen race bort till torparn där man sen slår av på långrakan med sikte att gå in i depå. Då går nästa gäng ut direkt för sighting.. osv.. Raceträningen får man sköta på vanliga träningen..

Problemen är benägenheten för krascher, bristen på folk och riskerna. Måste ju finnas massor med folk som funkisar samt en ambulans stående vid banan. Jag är lite emot fulla starter pga riskerna samt behovet av folk. Men det är inte jag som kör. De som kör bör ju även avgöra vad som sker på träningen.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det behövs två ambulanser med två personer i varje, minst en sjukvårdare. Säkert 20 till 30 funkisar som ska ha någon form av kompensation för att dom är där. Någon som kan sköta starten m.m. De pengar vi får in på en träning är inte tillräckligt för att kunna genomföra en "träningstävling". Skulle dock vara jäkligt kul!

Sen kommer vi till nästa problem, hur ska grupperna delas upp? I snabba gruppen brukar ju allt från 125 racer till 1000 kubikare köra. Hur kommer det se ut när dom kommer in i esset samtidigt! Lite mer kaos än vad som känns nödvändigt.

Men om det finns människor som orkar dra ihop allt nödvändigt folk och löser kostnadsfrågan så ställer jag gärna upp som funkis! Hur är det med tillstånd för såna här saker? Funkar träningstillståndet eller behövs tävlingstillstånd?
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
Alx skrev:
2311601 Det behövs två ambulanser med två personer i varje, minst en sjukvårdare. Säkert 20 till 30 funkisar som ska ha någon form av kompensation för att dom är där. Någon som kan sköta starten m.m. De pengar vi får in på en träning är inte tillräckligt för att kunna genomföra en "träningstävling". Skulle dock vara jäkligt kul!

Sen kommer vi till nästa problem, hur ska grupperna delas upp? I snabba gruppen brukar ju allt från 125 racer till 1000 kubikare köra. Hur kommer det se ut när dom kommer in i esset samtidigt! Lite mer kaos än vad som känns nödvändigt.

Men om det finns människor som orkar dra ihop allt nödvändigt folk och löser kostnadsfrågan så ställer jag gärna upp som funkis! Hur är det med tillstånd för såna här saker? Funkar träningstillståndet eller behövs tävlingstillstånd?


Kan inte Lms ha 2-3st b-race om året som man kör som en serie Lms cup eller något sånt det skulle vara kul. Skulle något sånt vara omöjligt att fixa?
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
RGV Nisse skrev:
2312139 Kan inte Lms ha 2-3st b-race om året som man kör som en serie Lms cup eller något sånt det skulle vara kul. Skulle något sånt vara omöjligt att fixa?
Tror det skulle vara svårt att rodda runt på den styrka som finns idag.
Vi kör nu sammanlagt 6 tävlingar under 5 månader, vi orkar inte mera och att hitta funkisar som vill jobba på ännu fler tävlingar är nog tyvär svårt.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
RGV Nisse skrev:
2312139 Kan inte Lms ha 2-3st b-race om året som man kör som en serie Lms cup eller något sånt det skulle vara kul. Skulle något sånt vara omöjligt att fixa?


Vore skitkul.

Tycker LMS kan ha ett till b-race redan i höst...kom igen nu.. :bow
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Ska det bli ett till b-race i år så lär ni få nog ni hålla i det, vissa av våra styrelsemedlemmar jobbar alldeles för mycket redan nu. Men jag håller med det skulle vara kul!

En cup kanske är något att tänka på till nästa år, tycker du inte det Lotta? Vi kan ju inte köra SM och b-race ihop endå!
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Alx skrev:
Näpp, tror inte det är han? Nån annan måste det va. Lite dumt att bara skriva patrik, kan ju va vem som helst ju!

Hur som helst så har jag alla papper till träningen hemma, har gjort en ny redovisningslapp som ska va lite mer lättförstålig hoppas jag! Vi får prova och se!

Eftersom människan inte skrev vad han hette i efternamn så kan man väl bannemej inte skriva mera? hade jag haft mer info så hade jag skrivit det, hur svårt ska det va att förstå?
"Nä han skriver nog inget bara för att han ska jävlas med folk" ??? :7peta
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
håkan skrev:
2312240 Eftersom människan inte skrev vad han hette i efternamn så kan man väl bannemej inte skriva mera? hade jag haft mer info så hade jag skrivit det, hur svårt ska det va att förstå?
"Nä han skriver nog inget bara för att han ska jävlas med folk" ??? :7peta

Förlåt så mycket då. :gråta

Vi lär väll se i morn vem denna Patrik är. Tanken var att han kanske finns här på SH och kunde avslöja sig själv så man vet vem man ska leta efter. Ska aldrig föröka vara hjälpsam igen :huvet
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag kommer nog faktiskt. Min andra riktiga träning i år. Skandalöst dåligt...
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Alx skrev:
2312239 Ska det bli ett till b-race i år så lär ni få nog ni hålla i det, vissa av våra styrelsemedlemmar jobbar alldeles för mycket redan nu. Men jag håller med det skulle vara kul!

En cup kanske är något att tänka på till nästa år, tycker du inte det Lotta? Vi kan ju inte köra SM och b-race ihop endå!
Visst är det ett trevligt förslag

Alx skrev:
2312251 Förlåt så mycket då. :gråta

Vi lär väll se i morn vem denna Patrik är. Tanken var att han kanske finns här på SH och kunde avslöja sig själv så man vet vem man ska leta efter. Ska aldrig föröka vara hjälpsam igen :huvet
Såja gumman inte gråta mera nu :(
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
LOTTAK skrev:
2312208 Tror det skulle vara svårt att rodda runt på den styrka som finns idag.
Vi kör nu sammanlagt 6 tävlingar under 5 månader, vi orkar inte mera och att hitta funkisar som vill jobba på ännu fler tävlingar är nog tyvär svårt.

Hur många funkisar behövs det? Man skulle ju kunna höja avgiften 500kr så kan funkisarna få en slant för besväret. Någon får görna förklara vad som behövs för att ordna en tävling.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
LOTTAK skrev:
2312280 Visst är det ett trevligt förslag


Såja gumman inte gråta mera nu :(

Ska försöka, men Håkan är elak mot mej ju :(

Här försöker man hjälpa till och vara snäll och vad får man för det? Förlåt ett ljus gick just upp för mej! Välkommen till den underbara världen av "ideelt arbete utan uppskattning" lms styrelse!

Nädå så farligt är det inte, men lite gnäll iblande är ju alltid kul! :tungan
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
RGV Nisse skrev:
2312290 Hur många funkisar behövs det? Man skulle ju kunna höja avgiften 500kr så kan funkisarna få en slant för besväret. Någon får görna förklara vad som behövs för att ordna en tävling.

Trodde att det var det jag gjorde en bit upp i tråden. Två ambulanser(två sjukvårdare+två till), 30 funkisar på postering. Plus ett gäng till start, transpondrar m.m. Tävlingsledning, skammkärra, grindfolk, folk till sekretariatet, tidtagning, dommare, besiktning. Något jag har glömt? Med största sannorlikhet. Detta behövs per tävlingsdag. SM=alltx3
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
Alx skrev:
2312307 Trodde att det var det jag gjorde en bit upp i tråden. Två ambulanser(två sjukvårdare+två till), 30 funkisar på postering. Plus ett gäng till start, transpondrar m.m. Tävlingsledning, skammkärra, grindfolk, folk till sekretariatet, tidtagning, dommare, besiktning. Något jag har glömt? Med största sannorlikhet. Detta behövs per tävlingsdag. SM=alltx3

såg visst inte det :huvet Oj att det var så många visste jag inte, då kan jag förstå att det är svårt att fixa folk
 
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top