Sviestad, 18/7 Vilka kommer?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Säg gärna till mig om det händer igen så ska jag ta ett snack med föraren. Det är TRÄNING inte TÄVLING och då ska man banne mig hålla vettiga avstånd

björn

PS
Detta gäller naturligtvis inte kompisgänget som har som mål att åka ifrån varandra men gör det snyggt. / ds

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
björn.e skrev:
2313799 Säg gärna till mig om det händer igen så ska jag ta ett snack med föraren. Det är TRÄNING inte TÄVLING och då ska man banne mig hålla vettiga avstånd

björn

Ska försöka komma ihåg det, tack :)

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Den här jobbiga nervositeten inför varje körning, är det något som försvinner med tiden eller är det alltid så här?
Jag blir illamående, kan knappt äta, fjärilar i magen, springer på toa hela tiden. Blir inte lugn förren jag sätter mig på hojen och det är dags att köra ut.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bästaste bästa är när folk tokkör om en vid knicken, går in i spåret framför och sen toknitar när man precis börjat så fart på sitt gamla 250sp-arsle och tänkte pressa under glaset i flera timmar (känns så iallafall), det känns oftast lite onödigt faktiskt.

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Är de inte åkning i linköping på torsdag åxå? isf får de nog bli en sväng dit

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
sege skrev:
2313948 Bästaste bästa är när folk tokkör om en vid knicken, går in i spåret framför och sen toknitar när man precis börjat så fart på sitt gamla 250sp-arsle och tänkte pressa under glaset i flera timmar (känns så iallafall), det känns oftast lite onödigt faktiskt.

Du beskrev det bättre än mig.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alicia skrev:
2313782 Kanske inte, men när man själv upplever att marginalen är så små att om man inte bromsar så kommer jag köra in den här föraren framför. Så kanske man kan öka marginalen med några meter. Bara för att vara schysst.
Jag håller med om att man ska hålla marginal på träning. Men det där är ofta en mental sak som man kan träna bort - instinkten att bromsa. Det är ju inte så bra att göra det mitt på rakan om man har någon bakom sig tex.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Gustav O skrev:
2313974 Jag håller med om att man ska hålla marginal på träning. Men det där är ofta en mental sak som man kan träna bort - instinkten att bromsa. Det är ju inte så bra att göra det mitt på rakan om man har någon bakom sig tex.

Sege beskriver det annorlunda än mig, sättet han beskriver det på kan man mycket väl köra in i någon.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alicia skrev:
2313985 Sege beskriver det annorlunda än mig, sättet han beskriver det på kan man mycket väl köra in i någon.
Om någon framför en bromsar är ju risken stor att man kör på dem. :D
Det är klart det är drygt med för små marginaler på träning.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Gustav O skrev:
2313994 Om någon framför en bromsar är ju risken stor att man kör på dem. :D

Det går nog bra ikväll får vi hoppas :)
Nehe, nu får Anja trycka gasen i botten och komma hit snart.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Alicia skrev:
2313945 Den här jobbiga nervositeten inför varje körning,
Inför träning? I så fall ställer du nog för höga krav på dig själv. Det enda jag ständigt oroar mig för är att milkshakemaskinen är ur funktion på Mc Donalds vid trafikplats Klinga, det kan förstöra hela dagen.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Teddy skrev:
2314019 Inför träning? I så fall ställer du nog för höga krav på dig själv. Det enda jag ständigt oroar mig för är att milkshakemaskinen är ur funktion på Mc Donalds vid trafikplats Klinga, det kan förstöra hela dagen.

Har inga direkta krav på mig själv, men blir ändå lika nervös.
Det är spänningen som byggs upp innan, tycker om att känna lite fjärilar i magen, suget efter att köra. Nervositeten finns där alltid, oavsett vad jag ska köra, när och hur.
Dags att åka!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Teddy skrev:
2314019 Inför träning? I så fall ställer du nog för höga krav på dig själv. Det enda jag ständigt oroar mig för är att milkshakemaskinen är ur funktion på Mc Donalds vid trafikplats Klinga, det kan förstöra hela dagen.

Åh! Ett till milkshake-fan! Trodde jag var ensam om att beställa glass i mugg när jag käkar på Donken och är 20+ :gnissla

Edit: Nu rullar vi snart ifrån Eskilstuna

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Gustav O skrev:
2313994 Om någon framför en bromsar är ju risken stor att man kör på dem. :D

Problemet är oftast i långsamma grupper eftersom långsamheten oftast är tidiga inbromsningar och dålig kurvhastighet men fortfarande fort på rakan, det innebär att vi med tokigt långsamma hojar på rakan garanterat blir omkörda, den som kör om går in i spåret och nitar. Händer detta inom loppet av ingentidalls är det lite smått irriterade, dock nånting man vänjer sig vid ja.

Det VÄRSTA då är om man hamnar bakom och inte lyckats byta spår och bromsa om, för då får man ligga och fisa ett helt varv, det är tråkigt. Detta innebär ju dock att man själv minskar sina marginaler för att få ut något av följande minut.

(ja, försöker bara påskina hur asjävla tokigt fort jag kör i kurvorna och hur brutalt sent jag bromsar!)

(nej, så är det inte, om man kör i snabbare grupper finns inte problemet för då blir man omkörd på rakan, bromsar tidigare och folk försvinner i kurvorna.)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Teddy skrev:

:rofl :rofl :rofl Vi har visst olika priorierteringar i livet.
Och tur är väl det :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sege skrev:
2314044 Problemet är oftast i långsamma grupper eftersom långsamheten oftast är tidiga inbromsningar och dålig kurvhastighet men fortfarande fort på rakan, det innebär att vi med tokigt långsamma hojar på rakan garanterat blir omkörda, den som kör om går in i spåret och nitar. Händer detta inom loppet av ingentidalls är det lite smått irriterade, dock nånting man vänjer sig vid ja.

Det VÄRSTA då är om man hamnar bakom och inte lyckats byta spår och bromsa om, för då får man ligga och fisa ett helt varv, det är tråkigt. Detta innebär ju dock att man själv minskar sina marginaler för att få ut något av följande minut.

(ja, försöker bara påskina hur asjävla tokigt fort jag kör i kurvorna och hur brutalt sent jag bromsar!)

(nej, så är det inte, om man kör i snabbare grupper finns inte problemet för då blir man omkörd på rakan, bromsar tidigare och folk försvinner i kurvorna.)
Jag förstår vad du menar, din beskrivning var ju lite annorlunda än Alicias. Du är skitsnabb i kurvorna och jag trodde inte du bromsade alls? :va

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Alicia skrev:
2313945 Den här jobbiga nervositeten inför varje körning, är det något som försvinner med tiden eller är det alltid så här?
Jag blir illamående, kan knappt äta, fjärilar i magen, springer på toa hela tiden. Blir inte lugn förren jag sätter mig på hojen och det är dags att köra ut.

Det är nog en typisk tjejgrej! Tror jag i alla fall :va Förstår precis vad du menar man är som en zombi helt borta, kan inte äta, fryser och blir för varm, kissnödig hela tiden. :3freak :död

Sen släpper det när man väl är igång (detta funkar likadant på allt man ska göra, därför vet jag).

Killar tänker nog inte på samma sätt som vi, vi tänker lite för mycket ibland. :4skrika

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...