Sviestad, 18/7 Vilka kommer?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Rätt surt att det bara blev två pass, när man tagit ledigt från jobbet och kört 22 mil enkel resa. :3freak

Vill passa på att tacka för mackan. Jag tiggde till mig en jättegod smörgås med mögelost och inbyggda oliver. Den delade jag såklart med Alicia. Tack snälla pöjk + pappa, och förstås den tillhörande mamman som gjort den. :)

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Depåbitchen skrev:
2315453 Vid ett svagt ögonblick under körningen så tappade jag koncentrationen och flyttade blicken en aning åt höger. Då fick jag se en fotograf smyga omkring utefter banan.
Kan det ha varit Babar?
Kommer det att dyka upp några bilder från dagens träning?

Hoppas det skulle vara kul att kunna visa för barnbarnen
(om de nu bryr sig om stillbilder då)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
anja skrev:
2315467 Rätt surt att det bara blev två pass, när man tagit ledigt från jobbet och kört 22 mil enkel resa. :3freak

Shit happens. Klart det är surt. Men vi får hoppas att killen som vurpade klarade sig bra trots något nyckelben jag hörde om.

Lite bilder:
Jossan och R1lillen under vår markis som gav lite skugga
Patrik, kvällens träningsansvarig. Gjorde ett kalasjobb!
Lasse (a k a Depåbitchen)
Hojen som brann
Hojen igen
Hojen igen, Ecces gamla hoj förresten ;)

Bifogat

• jossanR1lillen.jpg
    jossanR1lillen.jpg
    121.5 KB · Visningar: 54
  • patrik.jpg
    patrik.jpg
    140.5 KB · Visningar: 43
  • lasse.jpg
    lasse.jpg
    126.9 KB · Visningar: 34
  • motljus.jpg
    motljus.jpg
    119.9 KB · Visningar: 56
  • bränd5.jpg
    bränd5.jpg
    116.3 KB · Visningar: 194
  • bränd1.jpg
    bränd1.jpg
    102.3 KB · Visningar: 196
Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Depåbitchen skrev:
2315453 Vid ett svagt ögonblick under körningen så tappade jag koncentrationen och flyttade blicken en aning åt höger. Då fick jag se en fotograf smyga omkring utefter banan.
Kan det ha varit Babar?
Kommer det att dyka upp några bilder från dagens träning?

Du gissade rätt. Men du, sluta titta åt sidan när du kör. :7peta Då kommer tiderna droppa neråt 58 ganska snabbt..

Lite bilder kommer alldeles strax. Tyvärr var kameran och jag inte överens idag. Pillar man på inställningarna för att leka lite ska man givetvis återställa. :huvet Några acceptabla blev det ändå. Lägger några i bildtråden och resten hamnar på mypix. Bilder, länk och info dyker upp i bildforumet.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
J. Har film på Peppe.K å Christer men vågar inte klippa in dem i den här ungdomsmusiken de kanske tar illa upp. Ska klippa ihop en mer passande :tummenupp[/QUOTE skrev:
Inte då, kör bara, så länge det inte på någe sätt visar att Peter kör ifrån mej :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag får väl passa på att fråga efter denna träning också. Är det OK att köra med sina gathojar? Är de verkligen najjade och utan glykol enligt reglementet?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Alx skrev:
2315387 Underkåpan låg emot grenröret som var täckt med olja. Det tog ett par minuter innan det tog fyr, men fasen vad det brann när det näl tagit sig! :gnissla

Vadå det vanliga? Finns det något som brukar börja brinna? :va

Vad jag förstått så var inte oljefiltret najat, oljeläckage,halt, krash, olja på grenrör =Brand

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Bikerbitch skrev:
2315558 Jag får väl passa på att fråga efter denna träning också. Är det OK att köra med sina gathojar? Är de verkligen najjade och utan glykol enligt reglementet?

Vad gäller motorcykeln så ska den överenstämma med Svemos tekniska reglemente.. Det gör inte en gathoj. Säg till om såna saker. De dagsansvariga hinner inte upptäcka alla saker.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Babar skrev:
2315569 Vad gäller motorcykeln så ska den överenstämma med Svemos tekniska reglemente.. Det gör inte en gathoj. Säg till om såna saker. De dagsansvariga hinner inte upptäcka alla saker.

Idag hade jag inte behövt säga till. Det syns när det kommer gathojar på en RR-träning :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Bikerbitch skrev:
2315605 Tycker många bilder är bra! Det är inte alltför lätt att fota snabba motorcyklar. Har du ett balle-objektiv eller är det normalstort ;)
Jag lyckades inte fastna på en enda bild, damn. Det smärtar i posörtarmen :rolleyes:

Vems balle jämför vi med?? :rolleyes: Det är inte storlek "John Holmes", men duger ganska ok. Är ett teleobjektiv 70-300mm plus 350's brännviddsförlängning på 1.6x.. -> currus.. 100x480.. Objektivet är bra för prisklassen.. önskedrömmen.. 300mm, bildstabilisator, fix f2,8 osv osv.. men sånt plus bättre kamerahus kostar mer än tre av dina racebågar.. :3freak

Övar så mycket jag hinner. Tusan svårare fota hojar än vackra blommor. Hojarna vill ju inte stå still :tungan

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
När det är den där hojen kanske man inte ska utesluta att det är något elfel bakom branden.
Och angående gathojar på tisdagar, stör det någon så säg till förarna. Det hjälper inte att gnälla här om man tycker det är osäkert. Men risken att en sån skulle pajja är väl mindre än alla gamla rookie hojar ska falla i bitar.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Victor skrev:
2315725
Och angående gathojar på tisdagar............. Men risken att en sån skulle pajja är väl mindre än alla gamla rookie hojar ska falla i bitar.

Dom kan ju krascha dom också. Och vad som går sönder då och läcker ut på banan vet man ju inte.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
christer skrev:
2315567 Vad jag förstått så var inte oljefiltret najat, oljeläckage,halt, krash, olja på grenrör =Brand

Okej, tänkte bara! Jag är ju inte så bra på det tekniska med hojar! När jag ser dom brukar dom ju vara bättre begagnade i alla fall :tungan

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Vadå gathojar på tisdagar?? Min är och ser ut precis som en gathoj men uppfyller kraven för att träna. Däremot är det inte bra med gathojar OCH racehojar som inte uppfyller alla krav.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Bikerbitch skrev:
2315580 Idag hade jag inte behövt säga till. Det syns när det kommer gathojar på en RR-träning :)

Postar mitt lilla inlägg här med.

Bara för att hojen ser ut som en gathoj innebär det inte att den inte
får framföras på LMS:s RR träningar. Tvitakt behöver inte båt enligt gällande reglemente, vidare ska glas tajpas, om det är fyrsmäll ska oljeplugg samt filter vara najade samt båt för x antal liter olja finnas och det har dom varit på dom jag kollat...ja jag har säkert bommat någon men med tanke på hur aggressiva vissa verkar vara mot "gathojar" tror jag dom inte vågar visa sig utan att ha fixat det.

Det är enligt MIG ok att köra EN gång utan najade bromsar men nästa gång ska det vara fixat. Vilket jag också tror att folk som vill köra en licens träning också gör. Det var inte så länge sen en vi hämtade en hoj på fel sida vallen och det borde ge folk en funderare. Vi ska vi inte vara någon jävla mobb som ska motsätta oss att folk vill prova på med sin konverterade gathoj. Det kommer både LMS och sporten att förlora på. Glömm inte när ni själva tog era första staplande steg mot träsket.

björn

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Uppfyller de bara de säkerhetsmässiga kraven på hoj och förare ser jag inget problemmed det, gäller ju alla ekipage.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2317964 Uppfyller de bara de säkerhetsmässiga kraven på hoj och förare ser jag inget problemmed det, gäller ju alla ekipage.
Det är ju det som är problemet - att de inte gör det. I tisdags var det flera helt opreppade gathojar på träningen. Det var dock en rr-hoj som började brinna på grund av ej säkrat oljefilter så de gör fel också.

Frågan är vad vi ska göra åt det och om samma regler gäller alla eller inte?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...