Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Rotorp skrev:
2596635 Sviestad räknas väl som en a vde allra snabbaste banorna väl vad jag hört.
Snabb o smal.

I år ja, får se hur det blir nästa år. Tror den blir rolig! Men som sagt, de som hjälpt till mest med bansträckningen har åkt både ett och annat varv på banan och tänkt på det mesta. Det kommer kanske inte bli perfekt men med tanke på förutsättningarna och budgeten kommer det nog bli bra.

Last edited:

sandstream

Guest
Rotorp skrev:
2596635 Sviestad räknas väl som en a vde allra snabbaste banorna väl vad jag hört.
Snabb o smal.
En av anledningarna till att jag ser positivt på en förändring av bansträckningen är att Sviestad är lite småtrist att köra då den i princip bara ha en vänstersväng och är ganska kort.

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Nu ska jag sticka ut hakan igen....

Kurbs!!!
Ingången till esset och Innern på Torparn lider stort av bristen på kurbs.
Förra året hade ni lagt gråfärgad grus(samma som vägverket använder för att ta död på mc-förare) i kanten till banan. Inte bra när gruset hade samma färg som asfalten!
Björn du körde också det b-racet där någon hade lagt knäet i grusen på insidan av torparn och 4 förare stöp på grusen för att de inte såg den!

Linköping är kul men den saknar definitivt kurbs.
Ombyggnaden behövs väl den med men det jag menar är att bergskurvan bara är aktuell på grund av en enda händelse! Ja jag vet att där har varit flera olyckor men under de 15 år jag kört där så har det gått av fler i esset och torparn än i bergskurvan.
Nu bränns allt krut på en stor ombyggnad så det blir väl inga kurbs på 10år till.

Björn ta inte illa upp, jag tycker om dig och hoppas vi kan ha kul på banorna många år till.....

sandstream

Guest
RR ABBE skrev:
2596754 Nu ska jag sticka ut hakan igen....
Kurbs!!!
I år var det väl en förare i 125 eller 250 SM som fastnade med knät i gruset i Bergskurvan (den som avslutar rakan) och klotade?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Sviestad byggdes som mc-bana, det är därför den är smal och saknar kurbs. Med tiden har den väl känts allt smalare i takt med att farten ökat och när man började knäskrapa så blev bristen på kurbs ett problem också. Vi får väl kika på det, låter inte som att det skulle vara tillnärmelsevis så dyrt som asfalt. Vi får väl sno plattor från något torg. :D

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
RR ABBE skrev:
2596754
Nu bränns allt krut på en stor ombyggnad så det blir väl inga kurbs på 10år till.

Björn ta inte illa upp, jag tycker om dig och hoppas vi kan ha kul på banorna många år till.....

ooo vad fint någon tycker om mig :D , det är på "g" hoppas jag, som det ser ut nu hoppas vi att vi kan få formar tillverkade. Sen är det upp till oss medlemmar att blanda lite klet och lägga dom på plats... Så vi har inte glömmt det och det har stått på önskelistan länge.

björn

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Vi får väl kika på det, låter inte som att det skulle vara tillnärmelsevis så dyrt som asfalt. Vi får väl sno plattor från något torg. :D
Om det duger med 50 x 50 cm cementplattor som är 4-5 cm tjocka så kan jag fixa det i princip gratis.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
sandstream skrev:
2596953 Om det duger med 50 x 50 cm cementplattor som är 4-5 cm tjocka så kan jag fixa det i princip gratis.

Det borde väll funka, tar upp det på mötet i kväll, har du möjlighet att frakta ner dom med? inte alla på en gång då men ett gäng till varje träning typ?

björn

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
björn.e skrev:
2596995 Det borde väll funka, tar upp det på mötet i kväll, har du möjlighet att frakta ner dom med? inte alla på en gång då men ett gäng till varje träning typ?

björn
En varje tisdag så får Didriksson mura dit den på onsdag. :D

sandstream

Guest
björn.e skrev:
2596995 Det borde väll funka, tar upp det på mötet i kväll, har du möjlighet att frakta ner dom med? inte alla på en gång då men ett gäng till varje träning typ?
Ja, det borde gå att ordna.
Meddela om ni kom fram till att det verkar vara något att ha på mötet så ska jag kolla med ägaren om han kan släppa dem.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
2596804 I år var det väl en förare i 125 eller 250 SM som fastnade med knät i gruset i Bergskurvan (den som avslutar rakan) och klotade?

Japp, Robin Hålén.
Jag har huggit fast knät ett par ggr ut ur esset.

Funkar det verkligen med färdiga betongplattor? Gissar att de måste sågas till och underarbetas en hel del?
Iof värt att testa iaf

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
oFFkeFF skrev:
2597190 Japp, Robin Hålén.
Jag har huggit fast knät ett par ggr ut ur esset.

Funkar det verkligen med färdiga betongplattor? Gissar att de måste sågas till och underarbetas en hel del?
Iof värt att testa iaf
Jag var i kontakt med Mike Luff i somras och vi ska få låna deras gjutformar för att göra kurbs. Sen ska det göras också men det är en annan femma! :)
Vanliga betongplattor får garanterat inte godkänt vid en baninspektion...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
se bara till att det inte är trappstegsplacering på dom. gör som på internationella banor. platta... och om de ska målas så målas de med färg som inte är eller blir hal i regn.

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Neutral skrev:
2597658 Inga kurbs på utsidan kurvorna heller då de blir hoppramper. :näsblod

Eller så vinklar man kurbsen svagt neråt sett mot asfalten.

Fungerar perfekt på flera banor i England, man väljer själv att köra på kurbsen...

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Swedie skrev:
2593948
jag hoppas bara inte att avåkningszonen över krönet = en vägg till att åka in i..... eller att det blir en tvär kurva där en som åkt av över krönet inte åker rakt ut i trafik igen.

Tror du att hela LMS (=ca 1400 personer) är dumma i huvet? :confused:
Bortse från håkan mig och ecce då....

Om vi lägger ner x antal 100 000:- på en ombyggnad för att höja säkerheten så lägger vi minst 1 kopp kaffe på att fundera på säkerheten....:va

/HW

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...