Rotorp skrev:2596635Sviestad räknas väl som en a vde allra snabbaste banorna väl vad jag hört.
Snabb o smal.
En av anledningarna till att jag ser positivt på en förändring av bansträckningen är att Sviestad är lite småtrist att köra då den i princip bara ha en vänstersväng och är ganska kort.Rotorp skrev:2596635Sviestad räknas väl som en a vde allra snabbaste banorna väl vad jag hört.
Snabb o smal.
I år var det väl en förare i 125 eller 250 SM som fastnade med knät i gruset i Bergskurvan (den som avslutar rakan) och klotade?RR ABBE skrev:2596754Nu ska jag sticka ut hakan igen....
Kurbs!!!
RR ABBE skrev:2596754
Nu bränns allt krut på en stor ombyggnad så det blir väl inga kurbs på 10år till.
Björn ta inte illa upp, jag tycker om dig och hoppas vi kan ha kul på banorna många år till.....
Om det duger med 50 x 50 cm cementplattor som är 4-5 cm tjocka så kan jag fixa det i princip gratis.Neutral skrev:Vi får väl kika på det, låter inte som att det skulle vara tillnärmelsevis så dyrt som asfalt. Vi får väl sno plattor från något torg.![]()
sandstream skrev:2596953Om det duger med 50 x 50 cm cementplattor som är 4-5 cm tjocka så kan jag fixa det i princip gratis.
En varje tisdag så får Didriksson mura dit den på onsdag.björn.e skrev:2596995Det borde väll funka, tar upp det på mötet i kväll, har du möjlighet att frakta ner dom med? inte alla på en gång då men ett gäng till varje träning typ?
björn
Ja, det borde gå att ordna.björn.e skrev:2596995Det borde väll funka, tar upp det på mötet i kväll, har du möjlighet att frakta ner dom med? inte alla på en gång då men ett gäng till varje träning typ?
sandstream skrev:2596804I år var det väl en förare i 125 eller 250 SM som fastnade med knät i gruset i Bergskurvan (den som avslutar rakan) och klotade?
Jag var i kontakt med Mike Luff i somras och vi ska få låna deras gjutformar för att göra kurbs. Sen ska det göras också men det är en annan femma!oFFkeFF skrev:2597190Japp, Robin Hålén.
Jag har huggit fast knät ett par ggr ut ur esset.
Funkar det verkligen med färdiga betongplattor? Gissar att de måste sågas till och underarbetas en hel del?
Iof värt att testa iaf
Okej.Torkel skrev:Vanliga betongplattor får garanterat inte godkänt vid en baninspektion...
Neutral skrev:2597658Inga kurbs på utsidan kurvorna heller då de blir hoppramper.![]()
Swedie skrev:2593948
jag hoppas bara inte att avåkningszonen över krönet = en vägg till att åka in i..... eller att det blir en tvär kurva där en som åkt av över krönet inte åker rakt ut i trafik igen.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |