Sviestad 2007?!?

Status
Ej öppen för fler svar.

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Alx skrev:
2593306 Förstår vad du menar, köra fullt och sen se hur sent man vågar bromsa!

Tror det blir kul med fler svängar dock! :tummenupp

Just bromsningen in mot bergskurvan är just en av dom saker jag gillar med sviestad.Motorn klarar inte varva mer....kan jag flytta bromspunkten liiite till osv..

Men banan blir förmodligen inte sämre för att den får mer svängar.Men adrenalinpumpet innan bergskurvan är svårslaget.

Blir väl bara att vänta och se.Med ny hoj ser jag fram emot att testa.. :)
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Jag är ändå för en ombyggnad, kan säkerheten höjas är det ju alltid bra :)

Dessutom är det ju svängarna som är det roliga annars kunde man ju lika gärna hålla på med sån där rakt fram racing :D
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Lodet skrev:
2593426

Dessutom är det ju svängarna som är det roliga annars kunde man ju lika gärna hålla på med sån där rakt fram racing :D

Då kan man ju börja köra mer på gokartbanor då.... där svänger det en hel del...

Jag tycker en bana ska innehålla långa rakor med tanke på att det är i sånna inbromsningar det kan bli avgörande många gånger.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
gixxermf skrev:
2593457 Då kan man ju börja köra mer på gokartbanor då.... där svänger det en hel del...

Jag tycker en bana ska innehålla långa rakor med tanke på att det är i sånna inbromsningar det kan bli avgörande många gånger.


Konstigt att du påpekar det jag jobbar nämligen extra i en gocarthall ibland :tungan

Det där med att flytta fram bromspunkten ock adrenalinet som spruta när man kommer ner mot bergskurvan vet jag inget om ......
Men så är jag inte lika snabb som du heller ! :pannkyss
 

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Men adrenalinpumpet innan bergskurvan är svårslaget.
Då gasar du för lite inför de andra inbromsningarna ;)

Nej då, jag förstår vad du menar. Gillar själv inbromsningarn på Mantorp och Anderstorp efter de långa rakorna :)
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Är det bestämt när ombyggnaden ska ske? Tänker på om säsongsstarten kan tänkas försenas markant.
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
björn.e skrev:
2593304

Banan kommer att som förslaget ligger att: knicken förlängs åt höger, sen en vänster som går mot postering 8:a sen ut på banan igen. Total banlängd ungefär som "esset"


björn förar rep lms


Det här låter ju helhäftigt. Svängarna är ju helt klart det goaste på banan även fall som många andra sagt inbromsningen in i Bergskurvan är adrenalinstinn. Ja, med min teknik så är fan alla inbromsningar intressanta...
Borde kanske öva mer...

Hmmm, OM detta fslag går igenom o banan står klar till premiären i vår, undrar då hur mycke långsammare ett varv tar då? Tar det 3 sek extra tro?
Så ni som kör stadiga 56or, blir det 59or då? Spekulation....

BTW Tycker att allt som främjar säkerheten skall beaktas o premieras.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
nazurro skrev:
2593783 Är det bestämt när ombyggnaden ska ske? Tänker på om säsongsstarten kan tänkas försenas markant.

Det beror väl helt på hur vädret ser ut i vår. Tanken först var att bygga om redan i år. Men vad jag vet så ska det ju va licenskurs i April som vanligt, får väl hoppas att det finns bana att köra på då.
 

MC Doktorn

Guest
björn.e skrev:
2593304
Banan kommer att som förslaget ligger att: knicken förlängs åt höger, sen en vänster som går mot postering 8:a sen ut på banan igen. Total banlängd ungefär som "esset"

En en gång det är inte spikat men det är så det är sagt nu, minst två erfarna och väldigt meriterande RR förare har varit med och "dragit" sträckningen.

Hoppas detta lugnar er lite, vi hoppas på arbetsro så vi får det så bra som möjligt

björn förar rep lms

Låter trevligt hoppas LMS klarar detta :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Så idéen är att den blinda högern ska bli en bromspunkt? Det kommer bli mer folk som försöker överta på krönet. Jag säger, en knick innan högerkrönet oxå vore perfa.
 

Bifogat

  • sviestad2007.gif
    sviestad2007.gif
    10.5 KB · Visningar: 236

sandstream

Guest
Kommer den gamla delen av raksträckan att finnas kvar efter den nya högern för de som bromsar på sig eller tas asfalten bort?
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
sandstream skrev:
2593873 Kommer den gamla delen av raksträckan att finnas kvar efter den nya högern för de som bromsar på sig eller tas asfalten bort?

Asfalten kommer inte tas bort eftersom det är fler än vi som använder den. Dock kommer någon form av hinder att sättas upp så att man inte kör på dom som är på väg in i bergskurvan.
 

sandstream

Guest
Alx skrev:
2593879 Asfalten kommer inte tas bort eftersom det är fler än vi som använder den. Dock kommer någon form av hinder att sättas upp så att man inte kör på dom som är på väg in i bergskurvan.
Låter bra :tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Personligen så är jag nog lite emot en ombyggnad av det slaget.
Men om man nu bestämmer sig för att göra det så hoppas jag bara att man inte gör som på andra banor (typ Falkenberg, Jylland), och sätter dit en alldeles för tvär chickan, som inte alls passar in, och som blir mera ett hinder än en del av banan...
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Macke skrev:
2593928 Personligen så är jag nog lite emot en ombyggnad av det slaget.
Men om man nu bestämmer sig för att göra det så hoppas jag bara att man inte gör som på andra banor (typ Falkenberg, Jylland), och sätter dit en alldeles för tvär chickan, som inte alls passar in, och som blir mera ett hinder än en del av banan...
är inte min lilla version bra :) lägre fart, men acceleration och inbromsning med sladd.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Swedie skrev:
2593815 Så idéen är att den blinda högern ska bli en bromspunkt? Det kommer bli mer folk som försöker överta på krönet. Jag säger, en knick innan högerkrönet oxå vore perfa.


Ta inte illa upp nu men detta är andledning till att vi inte gick ut med detta, så ni kan rita, föreslå bäst ni vill. Vi har ett förslag som vi jobbar mot, detta kommer inte bli ändras pga att någon nisse sitter på SH och tycker, så lägg ner det. Vi har diskuterat mycket angående detta och vi kommer hålla detta inom styrelsen på LMS. Sen får ni spekulera bäst ni vill.

björn
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
björn.e skrev:
2593936 Ta inte illa upp nu men detta är andledning till att vi inte gick ut med detta, så ni kan rita, föreslå bäst ni vill. Vi har ett förslag som vi jobbar mot, detta kommer inte bli ändras pga att någon nisse sitter på SH och tycker, så lägg ner det. Vi har diskuterat mycket angående detta och vi kommer hålla detta inom styrelsen på LMS. Sen får ni spekulera bäst ni vill.

björn


aaahhh Det blir nog bra men det stora problemet är fortfarande den långa vintern! Värmeslingor i asfalten kanske kunda va något?:rolleyes:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
björn.e skrev:
2593936 Ta inte illa upp nu men detta är andledning till att vi inte gick ut med detta, så ni kan rita, föreslå bäst ni vill. Vi har ett förslag som vi jobbar mot, detta kommer inte bli ändras pga att någon nisse sitter på SH och tycker, så lägg ner det. Vi har diskuterat mycket angående detta och vi kommer hålla detta inom styrelsen på LMS. Sen får ni spekulera bäst ni vill.

björn
jag heter inte nisse :D ja ja det är lugnt.

jag hoppas bara inte att avåkningszonen över krönet = en vägg till att åka in i..... eller att det blir en tvär kurva där en som åkt av över krönet inte åker rakt ut i trafik igen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top