björn.e skrev:2593316Nej det är farten du har upp på den som är problemet.
björn
Borde det inte bli billigare att spränga bort skiten då??
björn.e skrev:2593316Nej det är farten du har upp på den som är problemet.
björn
Alx skrev:2593306Förstår vad du menar, köra fullt och sen se hur sent man vågar bromsa!
Tror det blir kul med fler svängar dock!![]()
Lodet skrev:2593426
Dessutom är det ju svängarna som är det roliga annars kunde man ju lika gärna hålla på med sån där rakt fram racing![]()
gixxermf skrev:2593457Då kan man ju börja köra mer på gokartbanor då.... där svänger det en hel del...
Jag tycker en bana ska innehålla långa rakor med tanke på att det är i sånna inbromsningar det kan bli avgörande många gånger.
Då gasar du för lite inför de andra inbromsningarnaP@trik skrev:Men adrenalinpumpet innan bergskurvan är svårslaget.
björn.e skrev:2593304
Banan kommer att som förslaget ligger att: knicken förlängs åt höger, sen en vänster som går mot postering 8:a sen ut på banan igen. Total banlängd ungefär som "esset"
björn förar rep lms
nazurro skrev:2593783Är det bestämt när ombyggnaden ska ske? Tänker på om säsongsstarten kan tänkas försenas markant.
björn.e skrev:2593304
Banan kommer att som förslaget ligger att: knicken förlängs åt höger, sen en vänster som går mot postering 8:a sen ut på banan igen. Total banlängd ungefär som "esset"
En en gång det är inte spikat men det är så det är sagt nu, minst två erfarna och väldigt meriterande RR förare har varit med och "dragit" sträckningen.
Hoppas detta lugnar er lite, vi hoppas på arbetsro så vi får det så bra som möjligt
björn förar rep lms
sandstream skrev:2593873Kommer den gamla delen av raksträckan att finnas kvar efter den nya högern för de som bromsar på sig eller tas asfalten bort?
Låter braAlx skrev:2593879Asfalten kommer inte tas bort eftersom det är fler än vi som använder den. Dock kommer någon form av hinder att sättas upp så att man inte kör på dom som är på väg in i bergskurvan.
är inte min lilla version braMacke skrev:2593928Personligen så är jag nog lite emot en ombyggnad av det slaget.
Men om man nu bestämmer sig för att göra det så hoppas jag bara att man inte gör som på andra banor (typ Falkenberg, Jylland), och sätter dit en alldeles för tvär chickan, som inte alls passar in, och som blir mera ett hinder än en del av banan...
Swedie skrev:2593815Så idéen är att den blinda högern ska bli en bromspunkt? Det kommer bli mer folk som försöker överta på krönet. Jag säger, en knick innan högerkrönet oxå vore perfa.
björn.e skrev:2593936Ta inte illa upp nu men detta är andledning till att vi inte gick ut med detta, så ni kan rita, föreslå bäst ni vill. Vi har ett förslag som vi jobbar mot, detta kommer inte bli ändras pga att någon nisse sitter på SH och tycker, så lägg ner det. Vi har diskuterat mycket angående detta och vi kommer hålla detta inom styrelsen på LMS. Sen får ni spekulera bäst ni vill.
björn
jag heter inte nissebjörn.e skrev:2593936Ta inte illa upp nu men detta är andledning till att vi inte gick ut med detta, så ni kan rita, föreslå bäst ni vill. Vi har ett förslag som vi jobbar mot, detta kommer inte bli ändras pga att någon nisse sitter på SH och tycker, så lägg ner det. Vi har diskuterat mycket angående detta och vi kommer hålla detta inom styrelsen på LMS. Sen får ni spekulera bäst ni vill.
björn
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2593879&postcount=33Swedie skrev:eller att det blir en tvär kurva där en som åkt av över krönet inte åker rakt ut i trafik igen.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |