Teddy
"...I been here for years"
Kvalar Biltemas Bromscylinderfett som "specialfett"?Boris JR skrev:2267283...plocka ut kolvarna ur oket och smörj dem med specialfett (OBS mycket viktigt använd inte vanligt fett),...
Kvalar Biltemas Bromscylinderfett som "specialfett"?Boris JR skrev:2267283...plocka ut kolvarna ur oket och smörj dem med specialfett (OBS mycket viktigt använd inte vanligt fett),...
Alltså, jag motsätter mig en hel del av det där endast just för att det är säkerhetssaker. Har ingenting egentligen med att försöka få hojen att bli bättre än någon annans utan mer som sagt ha samma utgångsläge som resten.Gustav O skrev:2267346Det är ju en standardklass så modifieringar är inte tillåtna. Att vissa äldre årsmodeller av Aprilian fått uppgradera dämparen bak är väl dels för att det är bvara varit Aprilia som gällt och då har de äldre modelelrna fått uppgradea till de nyare modellernas standard. Det är ju inte säkert att du behöver uppgradera utan bara renovera bromsarna för attd e ska funka ok.
Fotpinnar ska vara orginal de med och jag tror inte de får kapas men kolal reglementet.
Problemet med dispens i en standardklass är ju att då ska fler ha det för olika saker och då är det inte så standard längre. Jag tror att bromsarna komemr funka dugligt om de får sig en omgång.Swedie skrev:2267354Alltså, jag motsätter mig en hel del av det där endast just för att det är säkerhetssaker. Har ingenting egentligen med att försöka få hojen att bli bättre än någon annans utan mer som sagt ha samma utgångsläge som resten.
Visserligen, man skulle ju kunna köpa en 2-takt 250sp. Men nu är fallet så att vi har en ZXR 400 att arbeta med. Får se om man ringer Lodnert och frågar om dispans i ärendet. Det är som sagt inget egentligt "trim", utan mer ett sätt att få grejerna att funka som det ska.
Men först, ska jag ge det ett försök med att renovera upp det. Funkar inte det... ja då frågar jag om dispans.... OM tävling är på tavlan. Men det lär det ju inte bli på ett tag framöver.
Swedie skrev:2267337Varför denna särbehandlning?
Det är ju egentligen ingen särbehandling utan så lika som möjligt för alla. Standard är det som gäller. Med B-licens kan man dock köra i den friare 125-400cc klassen med en modifierad hoj.sege skrev:2267419För att du kommer in och kör på tider som kommer att vara topp 10 och därmed slåss om poäng som folk i serien tävlar om. Det kommer troligtvis inte Alicia göra, självklart blir det olika behandling.
Räknas alltså B-tävling till något nationellt? Borde väl vara utan för "SM"...sege skrev:2267419För att du kommer in och kör på tider som kommer att vara topp 10 och därmed slåss om poäng som folk i serien tävlar om. Det kommer troligtvis inte Alicia göra, självklart blir det olika behandling.
Jepp, tänkte om reglementet kunde vara som så att endast vissa punkter får uppgraderas på ÄLDRE hojar, 10 år eller äldre till exempel. Att då hålla sig till bromspump och bromsledningar, det är väl ändå inte sååå farligtGustav O skrev:2267409Problemet med dispens i en standardklass är ju att då ska fler ha det för olika saker och då är det inte så standard längre. Jag tror att bromsarna komemr funka dugligt om de får sig en omgång.
Deltävlingen i 260SP är öppen för A och B-förare och de poäng som tas räknas i deras toala tabell. Är ingen SM-klass men de har en tabell för uppklassning etc.Swedie skrev:2267435Räknas alltså B-tävling till något nationellt? Borde väl vara utan för "SM"...
Förutom att fotpinnarna kommer att bli spetsiga vilket de inte får vara enligt reglementet.Swedie skrev:2267435Jepp, tänkte om reglementet kunde vara som så att endast vissa punkter får uppgraderas på ÄLDRE hojar, 10 år eller äldre till exempel. Att då hålla sig till bromspump och bromsledningar, det är väl ändå inte sååå farligt
Att flytta på fotpinnarna förstår jag inte är ok, men att vi nöter ner dom på asfalten så dom blir iaf 3cm kortare borde ingen kunna säga något emot.![]()
Teddy skrev:2267347Kvalar Biltemas Bromscylinderfett som "specialfett"?
Det får du inte för du har A-licens. SP250 får du köra dock.Swedie skrev:2267445herrejäklar, 125-400 cc, blandad kompott? Där vill inte jag köra. Blir o fokusera på nästa år för tjejens del.
Gustav O skrev:2267434Det är ju egentligen ingen särbehandling utan så lika som möjligt för alla. Standard är det som gäller. Med B-licens kan man dock köra i den friare 125-400cc klassen med en modifierad hoj.
Har slicks på hojen just nu... så det går inte på grund av den anledningen heller.Gustav O skrev:2267449Det får du inte för du har A-licens. SP250 får du köra dock.
Fegis.
Det kan ju drabba dig om du kraschar och får en dålig träningstid och så har Alicia, somiofs inte ska köra, kvalat ut dig med en ZXR400.sege skrev:2267453Alltså, det jag menade är att det är olika om Alicia framför cykeln lite icke-orginal i 250SP än om Swedie gör det.
Vad som sker i 125-400cc skiter jag i, det drabbar inte mig.![]()
Du verkar gilla små motorer så snart sitter du på en 250.Swedie skrev:2267456Har slicks på hojen just nu... så det går inte på grund av den anledningen heller.
Jag är faktiskt riktigt sugen ska jag säga, men jag vill inte riskera hojens välbefinnande genom att jag våldar den i ett race.
trots allt inte min juh! Jag får skaffa en egen isåfall. hehe
Gustav O skrev:2267458
Du verkar gilla små motorer så snart sitter du på en 250.![]()
Jag lovar att du skulle älska en 250R, kanske inte mer än SBK men på ett annat sätt.Swedie skrev:2267485Måste tyvärr erkänna att det var fantastiskt kul på ett helt annorlunda sätt. Jag är säker på att när jag väl sätter mig på r1an igen så kommer den vara det roligaste som finns att köra.
Men jag fick en mersmak att köra 400an... det var så mycket mer tid på att öka farten in och ut ur kurvorna. Man satt ju på rakan och typ pilla sig i naveln, rakade sig, kamma sig, och sen bestämma sig hur man ska ta kommande kurva.
Ketchupeffekt är inte min grej. Och definitivt inte allt mekande. Krävs ju typ en extra mekaniker för att man ska känna sig konkurrenskraftig. Om det någonsin blir att byta klass helt och hållet, så blir det iaf till en lägre kubik, typ 400cc.Gustav O skrev:2267486Jag lovar att du skulle älska en 250R, kanske inte mer än SBK men på ett annat sätt.
Gustav O skrev:2267458Det kan ju drabba dig om du kraschar och får en dålig träningstid och så har Alicia, somiofs inte ska köra, kvalat ut dig med en ZXR400.![]()
Swedie skrev:2267491Ketchupeffekt är inte min grej. Och definitivt inte allt mekande. Krävs ju typ en extra mekaniker för att man ska känna sig konkurrenskraftig. Om det någonsin blir att byta klass helt och hållet, så blir det iaf till en lägre kubik, typ 400cc.
Gillar inte 2-taktSolan skrev:2267549Varför inte en 250? Här har du världens tillfälle :http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36525.
Om du är snäll så kanske han kan ordna en Swediedekal på köpet.![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |