Sviestad imorgon, 27/6

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Du sitter ju ovanför mig. ;o))

/Micke

Zormin skrev:
2264862 Tog en panoramabild med mobilen (därav kvaliteten) ut över Linköping. Det är väl halvtorrt på vägarna, men himlen är jämngrå med väldigt låga moln. Normalt sett ser man domkyrkan i mitten av bilden, men nu täcker molnen för mycket.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jo just ja! Vill bara säga att jag tycker att Teddy gjorde ett bra jobb som träningsledare. Klar och tydlig, utan flickiga trudeluttgrejer. Var till och med hjälpsam nog att springa ut till mig o putta på :tummenupp

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tack! Gustav är ju en rutinerad turnéledare med god överblick och hög stresströskel. Vi gjorde vårt bästa för att få showen att flyta på. Man kan lugnt säga att vi fick en hel del hjälp från ett gäng LMS'are.

Bikerbitch skrev:
2268100 ...nållager, var sitter dom nånstans tro? :)
Inne i vevstaken, runt kolvbulten.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Haha fan va klockrent! "Hej hej"-säger Mattias
"Hejdå Mattias" säger Solan på sista bilden. Obeservera handen :)

Bifogat

• JMOQDMCQMPDRK8.jpg
    JMOQDMCQMPDRK8.jpg
    98.1 KB · Visningar: 41
  • JMOQDMCSCSFOE0.jpg
    JMOQDMCSCSFOE0.jpg
    93.7 KB · Visningar: 39
  • JMOQDMDNFPCQR4.jpg
    JMOQDMDNFPCQR4.jpg
    99.4 KB · Visningar: 68
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
En lite (mycket) OT fråga: Hur långt är det till Sviestad från STHLM? Finns det några andra banor i närheten av STHLM?

Gotland är väl nära men ändå inte, man tar färja från STHLM till Gotland och sedan är man ju där.

Jag ska nämligen flytta ned och vill passa på att reka läget och prova på lite nya banor, i Norrland duggar det ju inte direkt tätt mellan RR-banorna...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
DR-Zätare skrev:
2268166 En lite (mycket) OT fråga: Hur långt är det till Sviestad från STHLM? Finns det några andra banor i närheten av STHLM?

Gotland är väl nära men ändå inte, man tar färja från STHLM till Gotland och sedan är man ju där.

Jag ska nämligen flytta ned och vill passa på att reka läget och prova på lite nya banor, i Norrland duggar det ju inte direkt tätt mellan RR-banorna...

Kanske 20 mil från Sthlm till Sviestad. Gelleråsen ligger inte så mycket längre ifrån, men sämre väg dit än motorvägen til Sviestad.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
DR-Zätare skrev:
2268166 En lite (mycket) OT fråga: Hur långt är det till Sviestad från STHLM? Finns det några andra banor i närheten av STHLM?

Det är ungefär 20 mil till både LMS och Karlskoga, beror förstås på vart i Stockholm du kommer att bo. Linköping har ju Mantorp också 2 mil söderut men det är inte så mycket mc-verksamhet där som på LMS. Gotland är inget träningsalternativ med färjan till/från Nynäshamn. Du får svårt att köra endagars men det arrangeras ju längre åkningar där, i månadsskiftet var jag där tre dagar och då är det ju värt resa m m.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
DR-Zätare skrev:

Färjan går från Nynäshamn till Gotland. Inte Stockholm. :7peta

Det är drygt 20 mil från Sthlm till Sviestad lite beroende på var man bor i Sthlm.

Edit: Inte nog med att man är långsam på banan. Nu var man långsam här med.
Kan jag få en orange väst här med? :va

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Depåbitchen skrev:
2268190 Färjan går från Nynäshamn till Gotland. Inte Stockholm. :7peta

Jag är från Norrland. Allt inom 10 mil från stadsgränsen är i stan.

Verkar som utbudet av banor är liiiiite större i Tokholm. Från Umeå är närmsta banan Midlanda och dit är det 25 mil, näst närmaste är Mo i Rana och dit är det drygt 40 mil...

Faaan vad jag ser fram emot att prova nya banor utan kåpor, med touringdäck och crosstyre! :banana

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bikerbitch skrev:
2268350 Ärsch, du kör ju superfort med 250.n. Är väl dumt att sälja nu? Du kommer ju komma topp 10 på söndag, fett!

Det kommer sluta med ett hål genom motorn :fakta

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bikerbitch skrev:
2268350 Ärsch, du kör ju superfort med 250.n. Är väl dumt att sälja nu? Du kommer ju komma topp 10 på söndag, fett!

Man ska sluta när man ligger på topp. Eller så kan man (som jag) sluta även om man inte är i närheten av toppen. Topp tio för min del kräver att tio man (eller kvinnor) som är snabbare än jag vurpar.

Jag är hur kass som helst. En publikfri tävling för att minska min offentliga förnedring vore fint.

Och regnar det skiter jag i't. Jag vägrar köra i blött. :mad:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...