Sviestad SM????

trille

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
R1 + 2x GRC
Känns det inte lite väl lite med 12 varv för både B600 och B1000 medans supermoto för 2 x 15 varv???

Om det är tidspressat så kunde man ju dragit ner på stuntshowen... eller???

2B

...is just enough!
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Inte nu längre...
Sopa...

är nog det som gäller för oss funktionärer under stunthowen - Den ligger efter Supermotokörningarna... Och under lunchen!

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
2B skrev:
2182404 är nog det som gäller för oss funktionärer under stunthowen - Den ligger efter Supermotokörningarna... Och under lunchen!
Om det bara är torrt så blir det inte mycket sopa att tala om. Dessutom kör rr-hojarna rakt fram där sm-hojarna kommer ut så det är nog ingen fara.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2182451 Om det bara är torrt så blir det inte mycket sopa att tala om. Dessutom kör rr-hojarna rakt fram där sm-hojarna kommer ut så det är nog ingen fara.

Dessutom har ju supermotobanan ett kortare asfaltparti mellan gruspartiet och innan man går ut på rr-banan.

Att rookieklasserna får åka så lite har nog att göra med att det är just rookieklaseser och inte sm-klasser, blir det tajt i schemat är det dessa klasser som prioriteras lägst.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Ja, Supermoto får inte ens några B-klasser i år, så ni ska nog vara glada att det blir så pass mycket ändå.... ;)

Lunchpausen behövs för att sopa banan och vid ev. tidsförskjutningar på grund av krascher (*peppar peppar...*) och dyl.

LMS är erfarna tävlingsarrangörer och vet hur tidsschemat måste se ut.
Tyvärr är det några klasser som får köra lite mindre.
På vårt B-race kommer vi att prioritera B-klasserna istället! :tummenupp

Mvh
Sara
Sammankallande LMS Supermoto

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Kan man se vilka som är anmälda nånstans?

Sen fick R1000 & R600 10 varv på A-torp (blev senare korrigerat till 8 p g a regn).
Vilket blir ungefär 5 minuter mindre rejs i Linköping. Några mer klasser som kör eller?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det borde i min mening vara 20-30 minuters race. Annars finns det INGEN strategi inom sin körning. Utan det är bara ett stenhårt sprintrace på några varv o sen slut. Man ska kunna ligga o köra halvhårt, för att åka i slutet av rejset öka och satsa.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
jamen för all del, vilken / vilka klasser ska vi stryka så vi får mer tid? Supermoto är inget alternativ då det är svemo som bestämmer i den frågan.

/HW

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
HW skrev:
2184729 jamen för all del, vilken / vilka klasser ska vi stryka så vi får mer tid? Supermoto är inget alternativ då det är svemo som bestämmer i den frågan.

/HW

Bara undrar...för ni har en klass mindre (125jr körs ju på lördagen). Iofs slutar ni lite tidigare enl. tidschemat.
Åh på Anderstorp fick vi hyffsat långt race.
Nu får vi (R1000) cirka 11 minuters race. Hinner ju inte ens bli varm i kläderna eller få upp tempot.

Nån lista på vilka som är anmälda?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Arawak skrev:
2184819 Bara undrar...för ni har en klass mindre (125jr körs ju på lördagen). Iofs slutar ni lite tidigare enl. tidschemat.
Nu får vi (R1000) cirka 11 minuters race. Hinner ju inte ens bli varm i kläderna eller få upp tempot.

...och vad hände inte Andertorp? 2 sm klasser fick köra knappt hälften så långa race som dom enl. reglerna ska. Så det är väl rimligt att inte Linköping lägger upp ett likande schema så det upprepas?

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Vilka klasser då?

Sen brukar inte ens 125gp, 250gp & Superbike komma upp i "rätt" racelängd i vanliga fall.
Vad jag menar är att 12 varv knappt är lönt.
Edit: Sen fattar jag med att de inte vill lägga ett tight tidsschema.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Arawak skrev:
2184869 Vilka klasser då?

Sen brukar inte ens 125gp, 250gp & Superbike komma upp i "rätt" racelängd i vanliga fall.

Supermoto 450 & Open. Skulle kört 2 x 16 varv per klass. Istället blev det bara 18 varv totalt per klass. Dessutom blev vi flyttade till sist på söndagen för att inte ställa till det för er andra.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Arawak skrev:
2184819 Bara undrar...för ni har en klass mindre (125jr körs ju på lördagen). Iofs slutar ni lite tidigare enl. tidschemat.

På A-torp körde 125jr och 250SP sina träningar ihop, det går inte hos oss då vi bara får ha 38 på träning mot A-torps 60....
Sen kör R600 i 2 grupper som dom är så många och dom kör även b-final som LMS är ensamma om att ha ( väldigt omtyckt och uppskattat av dessa som så många blir utklassade annars).
// bitr. TL

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Arawak skrev:
2184869 Vilka klasser då?

Håll ut ett år till.. jag hoppas på delade A och B tävlingar nästa år. Det här håller inte längre... (inte får nån arrangör, ARC fixade alla klasser, skaplig förskjutning i tidschemat pga regn o annat men ändå, i Linköping är det kortare race och mer sansat tidschema)

//håkan

EDIT: Bara för info, ARC gjorde inte tidschemat, det var SVEMO som fick den uppgiften eftersom SVEMO inte ville svara på vilka klasser de skulle stryka och skjöt då över tidschemaläggningen på SVEMO. Det blev som det blev, det skulle nog ha funkat om det varit solsken...

Last edited:

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Jojo jag vet. Och ni har bra att arrangera tävlingar det är ingen nyhet. Det ska ni ha creed för :tummenupp
Sen hade Falkenberg A + B-final för B600 förra året, så ni är inte ensamma.
Men det var schemat på söndagen jag undrade över. För där körs bara en B600.
Dvs lika många klasser som kördes på A-torp.

Finns det nån lista med anmälda förare? Eller kommer det i brevlådan imorgon?

håkan skrev:
2185595 Håll ut ett år till.. jag hoppas på delade A och B tävlingar nästa år. Det här håller inte längre... (inte får nån arrangör, ARC fixade alla klasser, skaplig förskjutning i tidschemat pga regn o annat men ändå, i Linköping är det kortare race och mer sansat tidschema)

//håkan

Det hoppas jag med.
Tycker bara det är på gränsen till för korta race.
Tvivlar dock inte en sekund på att det kommer rulla näst intill felfritt på söndagen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
håkan skrev:
2185595 Håll ut ett år till.. jag hoppas på delade A och B tävlingar nästa år. Det här håller inte längre... (inte får nån arrangör, ARC fixade alla klasser, skaplig förskjutning i tidschemat pga regn o annat men ändå, i Linköping är det kortare race och mer sansat tidschema)

//håkan

EDIT: Bara för info, ARC gjorde inte tidschemat, det var SVEMO som fick den uppgiften eftersom SVEMO inte ville svara på vilka klasser de skulle stryka och skjöt då över tidschemaläggningen på SVEMO. Det blev som det blev, det skulle nog ha funkat om det varit solsken...
Jag hoppas oxå på rena SM helger med möjligen en (1) supportklass. Rookie 1000. Så totalt 4 klasser. Rookie 1000, 125R, 250R och Nordic Superbike. Alla klasser kört minst 20 minuters race. Och NSB kör 25-30 eller två 20 minuters pass.

Förra året klev jag av banan utan att ens vara direkt svettig eller trött.

Ända jag frågar mig om är om det kommer kosta det dubbla helt plötsligt. Så dyrt kan det inte vara att arrangera.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Arawak skrev:
2185605 Jojo jag vet. Och ni har bra att arrangera tävlingar det är ingen nyhet. Det ska ni ha creed för :tummenupp
Sen hade Falkenberg A + B-final för B600 förra året, så ni är inte ensamma.
Men det var schemat på söndagen jag undrade över. För där körs bara en B600.
Dvs lika många klasser som kördes på A-torp.

Finns det nån lista med anmälda förare? Eller kommer det i brevlådan imorgon?

Eftersom alla anmälningar och registrering betalningar sker på roadracing.se så kan vi inte ge den fina servicen med att folk kan få se alla anmälda/betalda förare tyvärr.(endast Supermoto får i år den servicen)

Inga papper kommer att skickas ut heller. De fås vid ankomst till banan.

Flera orsaker till detta. Sista betaldatum var 20:e maj (i fredags)
Som ni vet så är det folk som betalar det datumet och då registreras inte pengarna på kontot förräns tidigast tisdag veckan efter och då är det den 23:e ... tävlingen är den 28:e och det är röd dag på torsdagen och "klämdag" på fredan.

Hade man då satt sig och postat ut saker den 23:e... så hade kanske alla fått grejjorna nästa vecka ;) vilket inte är SÅ bra.

Nu har dessutom NORDEA krånglat med datortjafs och strul sen den 12:e så ikväll/natt sitter Syss och uppdaterar anmälningslistorna som finns på www.roadracing.se (fick gå till banken och få inbetalningarna utskrivna på papper...)

Det "ska/bör" komma ett e-mail till er brevlåda när/om er betalning är ankommen.

//håkan

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Swedie skrev:
2185619 Jag hoppas oxå på rena SM helger med möjligen en (1) supportklass. Rookie 1000. Så totalt 4 klasser. Rookie 1000, 125R, 250R och Nordic Superbike.

Ända jag frågar mig om är om det kommer kosta det dubbla helt plötsligt. Så dyrt kan det inte vara att arrangera.

Hur som helst. Skulle det kosta mer så får man se det i extra körtid. För det borde det rimligtvis bli.
Sen är väl Super Motard-klasserna kvar nästa år?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Swedie skrev:
2185619 Jag hoppas oxå på rena SM helger med möjligen en (1) supportklass. Rookie 1000. Så totalt 4 klasser. Rookie 1000, 125R, 250R och Nordic Superbike. Alla klasser kört minst 20 minuters race. Och NSB kör 25-30 eller två 20 minuters pass.

Förra året klev jag av banan utan att ens vara direkt svettig eller trött.

125R, 250R, NSB och Supermoto kan jag tänka mig, där är 5 klasser...
ungefär lagom för 1 dags race...

Supportklass på samma dag som en A-helg? det skulle nog sticka skapligt fint i ögonen på alla andra B-klasser.
Antingen inga, eller alla.... möjligen nåt sorts roterande schema över säsongen men det är nog inte görbart.

//håkan

EDIT: ROterande schema skulle kanske inte va en dum grej.. samtidigt gör TV en "dykning" i just den klassen som tävlar på A-helgen.
Självfallet tycker åtminstone jag att om en supportklass får va med i TV ska dom betala för sig också, samma kostnad som övriga förare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln