Sviestad SM????

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
håkan skrev:
2185635 125R, 250R, NSB och Supermoto kan jag tänka mig, där är 5 klasser...
ungefär lagom för 1 dags race...

Supportklass på samma dag som en A-helg? det skulle nog sticka skapligt fint i ögonen på alla andra B-klasser.
Antingen inga, eller alla.... möjligen nåt sorts roterande schema över säsongen men det är nog inte görbart.

//håkan

EDIT: ROterande schema skulle kanske inte va en dum grej.. samtidigt gör TV en "dykning" i just den klassen som tävlar på A-helgen.
Självfallet tycker åtminstone jag att om en supportklass får va med i TV ska dom betala för sig också, samma kostnad som övriga förare.
Jag ser bara på hur WSBK har det med sin Superstock 1000 klass som supportklass.
Men Supermoto jo, kan funka även nästa år kanske. Så länge inga problem uppstår i år där banor korsas och det blir farligt för RR.

1 dags race? nja... kanske för Supermoto isåfall. Men RR? Jag vill köra kval på Lördagen, med 1 timmes pass x 2. Warmup på Söndagen på 20 minuter och race på 20-30 min minst.

Fredagen minst 2 timmar körning.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Swedie skrev:
2185646 Jag ser bara på hur WSBK har det med sin Superstock 1000 klass som supportklass.
Men Supermoto jo, kan funka även nästa år kanske. Så länge inga problem uppstår i år där banor korsas och det blir farligt för RR.

1 dags race? nja... kanske för Supermoto isåfall. Men RR? Jag vill köra kval på Lördagen, med 1 timmes pass x 2. Warmup på Söndagen på 20 minuter och race på 20-30 min minst.

Fredagen minst 2 timmar körning.

Nu menade jag inte så.... en dags race menar jag själva tävlingen på söndagen..
fre-söndag totalt tänkte jag, solly
idag är det ju race på lördag med...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Arawak skrev:
2185633
Sen är väl Super Motard-klasserna kvar nästa år?

Det får väl utvärderas efter denna säsongen är avslutad, finns garaterat inget klart om det.
Än så länge tror jag inte många i vårt läger är övertygade om att samarbetet är ngn hit. Men det kommer ju fler chanser att bevisa att det faktiskt är det.
Dock kan jag väl säga redan nu att jag inte tror ett utökat samarbete skulle gynna oss på ett övervägande positivt sätt. Men samkörning av vissa utvalda rejs tror jag kommer vara ett roligt & för bägge parter positivt inslag.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Swedie skrev:
2184685 Det borde i min mening vara 20-30 minuters race. Annars finns det INGEN strategi inom sin körning. Utan det är bara ett stenhårt sprintrace på några varv o sen slut. Man ska kunna ligga o köra halvhårt, för att åka i slutet av rejset öka och satsa.

Halvhårt? :D
Nu får du allt börja springa så att du får lite bättre flås. :rofl

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Barrett skrev:
2185751 Det får väl utvärderas efter denna säsongen är avslutad, finns garaterat inget klart om det.
Än så länge tror jag inte många i vårt läger är övertygade om att samarbetet är ngn hit. Men det kommer ju fler chanser att bevisa att det faktiskt är det.
Dock kan jag väl säga redan nu att jag inte tror ett utökat samarbete skulle gynna oss på ett övervägande positivt sätt. Men samkörning av vissa utvalda rejs tror jag kommer vara ett roligt & för bägge parter positivt inslag.

samkörning kommer det nog att bli om supermoto & roadracing vill ha TV-sändning.

Så det är bara att jobba FÖR att stämningen ska bli bättre.
Det gäller alla inblandade, både Supermoto & Roadracing.

Tänk på att i år är som sagt ett utvärderingsår och whatever kan hända...

jag skulle själv tro att det kommer köras supermoto & roadracing tillsammans även nästa år med bara A klasser.

//håkan

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
håkan skrev:
2185820 samkörning kommer det nog att bli om supermoto & roadracing vill ha TV-sändning.

Så det är bara att jobba FÖR att stämningen ska bli bättre.
Det gäller alla inblandade, både Supermoto & Roadracing.

Tänk på att i år är som sagt ett utvärderingsår och whatever kan hända...

jag skulle själv tro att det kommer köras supermoto & roadracing tillsammans även nästa år med bara A klasser.

//håkan
Ett vettigt upplägg och det i längden hållbara med tanke på den stora tillökningen förare.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Swedie skrev:
2185619 Jag hoppas oxå på rena SM helger med möjligen en (1) supportklass. Rookie 1000. Så totalt 4 klasser. Rookie 1000, 125R, 250R och Nordic Superbike. Alla klasser kört minst 20 minuters race. Och NSB kör 25-30 eller två 20 minuters pass.

Bättre med 125jr. De är ju trots allt våran återväxt inom roadracing. Finns lagom med stora motorpsyklar i NSB ändå :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bikerbitch skrev:
2187468 Bättre med 125jr. De är ju trots allt våran återväxt inom roadracing. Finns lagom med stora motorpsyklar i NSB ändå :)
Nja, 125 junior har inget att göra på en ren SM-helg.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bikerbitch skrev:
2187468 Bättre med 125jr. De är ju trots allt våran återväxt inom roadracing. Finns lagom med stora motorpsyklar i NSB ändå :)

Håller med. Underhållningsvärdet är mycket högre i juniorklassen än övriga b-klasser samtidigt som det är den klassen som ska locka fler unga.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Håller med Swedie. Sen att de skulle få vara med för att det är framtiden vore ju att säga till alla som börjar köra de övriga rookieklasserna att de inte är bra nog. Tror att det kommer framtida SM-mästare även från de klasserna även om de är runt 20 år när de börjar köra.

Sen vet jag inte om det är ett större underhållningsvärde i 125Jr än var det är i R600/1000? T.ex. R600 med fulla startfält brukar bjuda på tät racing.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
håkan skrev:

//håkan
Låtom oss hoppas :)

jompa54

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Suzuki GSX750F
Har inte varit o kollat på roadracing förut men tänkte göra ett försök på lördag... kostar d någe i inträde på lördag? Har inte hittat några priser....O vad är värt o titta på då ja troligen inte kommer vara där mer än 2-3tim,förslag?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Swedie skrev:
2187508 Nja, 125 junior har inget att göra på en ren SM-helg.

Jag håller med. Som åskådare ser jag heldre någon rookieklass än 125jr.
Rllrt, ärligt talat vilken annan klass som helst för det brukar vara det absolut tristaste rejset under helgen. 125R kan iofs vara coolt med lite profiler som kör men i rent underhållningsvärde är det i R600/R1000 de bästa gladiatorfajterna är.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
jompa54 skrev:
2187551 Har inte varit o kollat på roadracing förut men tänkte göra ett försök på lördag... kostar d någe i inträde på lördag? Har inte hittat några priser....O vad är värt o titta på då ja troligen inte kommer vara där mer än 2-3tim,förslag?

Du har två val. Antingen ser du rookie klasserna vilket brukar kunna bli en upplevelse, eller så väntar du och ser NSB för det kommer bli jäkligt coolt

björn

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
björn.e skrev:
2187618 Du har två val. Antingen ser du rookie klasserna vilket brukar kunna bli en upplevelse, eller så väntar du och ser NSB för det kommer bli jäkligt coolt

björn

Hade också tänkt komma och kolla på söndag. Antar att man kan komma och gå när man vill, men vart ska man stå? Var på Berget förra året vilket var sådär. Spontant låter ju esset bra, men vet inte om man kan stå så man ser bra.

/Marcus

Trailertrash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Honda 125 racer
Magnus skrev:
2187515 Håller med Swedie. Sen att de skulle få vara med för att det är framtiden vore ju att säga till alla som börjar köra de övriga rookieklasserna att de inte är bra nog. Tror att det kommer framtida SM-mästare även från de klasserna även om de är runt 20 år när de börjar köra.

Sen vet jag inte om det är ett större underhållningsvärde i 125Jr än var det är i R600/1000? T.ex. R600 med fulla startfält brukar bjuda på tät racing.

Vet inte om det e SM vinnare jag vill se..Det e just detta som är fel.... :huvet
Jag skiter nästan i vem som vinner SM, det är VM VM VM VM förare jag vill se inte SM.... :fyllisar

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Itssoeasy skrev:
2187644 Hade också tänkt komma och kolla på söndag. Antar att man kan komma och gå när man vill, men vart ska man stå? Var på Berget förra året vilket var sådär. Spontant låter ju esset bra, men vet inte om man kan stå så man ser bra.

/Marcus

Gå runt lite, börja i esset när R600 (jag först) drar in, sen kan du kolla hur många varv det tar innan någon åker rakt fram (inte jag) . Där efter tar du långa promednaden bort till toparn, där lär du se olika tekniker i ett par klasser. Sen går du och äter en flottig burgare. Måtta sedan begskurvan från depå-sidan kolla hur sent dom bromsar. Gå sedan tillbaka till esset när NSB går ut. Lindström lär gå brett (har aldrig sett något liknade på träning!!!). Avrunda med att se motard, vart tja dom sladdar mest överallt.

björn

sandstream

Guest
Victor skrev:
2187566 Jag håller med. Som åskådare ser jag heldre någon rookieklass än 125jr.
Nu var jag bara på en tävling förra året men då var 125Jr faktiskt en av de bästa klasserna att titta på eftersom de fajtades rejält i toppen (också var de en motard med i topp 5 :D ).

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
björn.e skrev:
2187666 Gå runt lite, börja i esset när R600 (jag först) drar in, sen kan du kolla hur många varv det tar innan någon åker rakt fram (inte jag) . Där efter tar du långa promednaden bort till toparn, där lär du se olika tekniker i ett par klasser. Sen går du och äter en flottig burgare. Måtta sedan begskurvan från depå-sidan kolla hur sent dom bromsar. Gå sedan tillbaka till esset när NSB går ut. Lindström lär gå brett (har aldrig sett något liknade på träning!!!). Avrunda med att se motard, vart tja dom sladdar mest överallt.

björn

Tack för tipsen! Låter ju strålande, kan bli en underhållande söndag!
Lovar att heja heja när du åker förbi, (först förstås).

/M

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...