Hej J !!!
Om det är någon som blev tvingad så var det vi våren -08, när kommunen gjorde miljöprövningen för hela motorstadion. Vi låg då under roadracingsektionen och ordförande
Christer samt verksamhetschefen för LMS Leif beslutade att villkoret för trafikkörningarna var orginalsystem för att hålla ner den totala bullermängden från motorstadion.
Det är bakgrunden till beslutet, och jag är väl medveten att ett rostigt orginalsystem från säg -85till -95 låter mer än ett euro 2 godkänt slip-on eller helsystem med db killer från fabrik. När det gäller R46
r Aprilia Factory R och alla andra specialvarianter är dom så sällsynta att det är hanterbart om problemet skulle uppstå, det brukar väl sitta en killer från fabrik på dom.Vi blev hotade med stryk av en Apriliaägare på våran enda heldag -08, då har man lust att medela tack och adjö.
Du var med den 25 juni i år då vi skickade hem ca. 30st inte för ljudet utan att det var sånt stort intresse för själva körningen (vi tar max 75 st), det kanske visar att det är många som gillar vårat koncept. Vi pratade lite om alla andra, dom kör ju dagtid vi kör kvällar och (rätta mig om jag har fel) så är det vi och Fiver som har regelbundna kvällsbankörningar.
Kan man inte vända på det hela och tänka att alla som gillar bankörning antingen som arrangör eller deltagare tar sitt personliga ansvar mot framtiden. Man kan ju börja med db-killer är ett krav, jag har svårt att tro att när man nästan ser avgasventilerna att det skulle vara tystare än ett orginalsystem år -09. Skulle jag arrangera bankörning ur ett vinstintresse, vore det väldigt dumt att inte hålla en så låg ljudnivå som möjligt. Ni som är bullerintresserade kan ju läsa någon av ljudtrådarna i racetråden, dom är många och långa.
Tänk om alla vore lika smarta som du Hund!!?? Köp däck och bensin och bli så snabb som du vill...
Är det lungt på jobbet, eftersom du har tid och hänga här. Mvh. KjellB en så kallad ansvarig eller inte, jag kan vända på min kappa och jag är skyddad bakom skärmen. Fast du vet ju var jag finns attans !! PS. Glöm inte däcktrycket fram ha ha... Börjar jobba 11/1 på mc-butiken DS.