Sviestad trafikövningar 2010

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Haha, faktiskt inte! Du påstår alltså att ni i teknologins högborg Linköping inte klarar av vad ett gäng potatisbönder i västergötland fixar? Om det är nåt ni har lyckats skapa så är det just tjafs, och jag kan inte se hur det, som någon debattör tydligen menade, skulle vara mer obehagligt att svartflagga nån för buller, istället för att som det är nu, springa runt i depån och spela allan på lösa boliner och skicka hem folk på märkliga grunder som ingen klart tänkade människa begriper hur dom kommit till. Självmål.:tummenupp
/T

I god sporthojanda så ballar det ur,,,,,,,,,,, En enkel djävla regel som bara är att följa,,,,,,, jag tror jag sätt/hört 2 som fått åka hem utan att få köra med icke orginalljuddämpare, hur jobbigt kan de vara.
Och sen är det ju djävligt mycket fåfänga i det här med ljudet, är vi inte vuxna människor som borde klara att hojen intebehöver låta det lilla extra.

Ta 250 :- för en mätning/körning så kan väl folk åka med vilken ljuddämpare som helst
 
Last edited:

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Jovars, haha, det förstår jag. Kan inte dra mig till minnes att jag såg speciellt många mobiltelefoner i vädret på ex vis Gelleråsen. Där sitter det visst en fast anläggning, fan trot, men den kanske fungerar!
Förstå det!´
Förstå också att ni skapat det ni ville undvika, och det lär ni få leva med tills ni gör som resten av landet och faktiskt mäter. För om det nu är buller ni inte vill ha så lär knappast Miljö och hälsa köpa originalsystemargumentet om det ändå bullrar. Eller kommer ni som nästa steg börja förbjuda vissa hojmodeller också?
ps Ber härmed alla potatisbönder i västergötland om ursäkt! Nu är det ju Värmlänningar med i diskussionen! ds
/T

I god sporthojanda så ballar det ur,,,,,,,,,,, En enkel djävla regel som bara är att följa,,,,,,, jag tror jag sätt/hört 2 som fått åka hem utan att få köra med icke orginalljuddämpare, hur jobbigt kan de vara.
Och sen är det ju djävligt mycket fåfänga i det här med ljudet, är vi inte vuxna människor som borde klara att hojen intebehöver låta det lilla extra.

Ta 250 :- för en mätning/körning så kan väl folk åka med vilken ljuddämpare som helst

Jovars, jobbigt är det ju att folk har olika åsikter, typiskt, det ballar ju ur direkt!
F.ö är det inte öht någon som helst diskussion, från min sida, om de som åker med eftermarknadssystem som låter MER än tillåtet. Det jag pratar om är de som låter lika mycket eller till och med mindre än gränsvärdena och blir hemskickade på lösa grunder. Därför kan man kanske göra som resten av landet.
mvh /T
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jovars, haha, det förstår jag. Kan inte dra mig till minnes att jag såg speciellt många mobiltelefoner i vädret på ex vis Gelleråsen. Där sitter det visst en fast anläggning, fan trot, men den kanske fungerar!
Förstå det!´

Eftersom vi har samma anläggning kanske du som förstår kan förklara hur vi skulle använda den för att hitta enskilda hojar som låter för mycket?
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Därför kan man kanske göra som resten av landet.
mvh /T

Nu säger jag som Karl Bildt,,,,, Lilla Tob skulle du kunna tänka dig att förstå att länsstyrelse som har bestämt en sak angående buller i Linköping,,, att den bryr sig fan i vad folk tycker om sina ljuddämpare,,,, prova att förstå och sen hör du av dig.:) tycker om dig ändå.:tummenupp
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Bra jobbat av er att få till så mycket tider till nästa år! :tummenupp

Trist att det skulle utvecklas till en gnälltråd. Ljudkraven från myndigheterna är som sagt stenhårda, och det är inga torra paragrafer som man kan skita i, det är blodigt allvar. Bankörningen som företeelse är allvarligt hotad på nästan alla platser i landet av en stark opinion som hatar motorbuller, och inte har den minsta förståelse för att vi vill låta. Vi måste sköta oss helt enkelt, annars är det slut med det roliga.

Man kan uppfylla kraven på olika sätt, och det sätt LMS har valt för trafikövningarna är att endast godkänna originalsystem. Jag gissar att det handlar om att man vill göra ett så bra arrangemang som möjligt med begränsade personalresurser, samt att man vill minska risken för att det råkar komma ut en hoj som man missat att mäta på banan.

Om andra arrangörer vill använda andra sätt att möta kraven, ljudmätare, kalibrerade öron eller vfsh, så är det deras val och deras ansvar. Det är dock vi allihop som kommer att drabbas i förlängningen om det inte sköts.

Hur som helst, om det nu är så att ALLA andra arrangörer låter folk köra med eftermarknadssystem som är tillräckligt tysta så förstår jag inte problemet. Då är det väl bara att åka med dem, istället för att gnälla på att LMS ordnar körningar som man inte får köra på.
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Nu säger jag som Karl Bildt,,,,, Lilla Tob skulle du kunna tänka dig att förstå att länsstyrelse som har bestämt en sak angående buller i Linköping,,, att den bryr sig fan i vad folk tycker om sina ljuddämpare,,,, prova att förstå och sen hör du av dig.:) tycker om dig ändå.:tummenupp

HAHAHA! Den var fin! Att vara nedlåtande och häva ur sig vad som helst mot folk när man sitter tryggt bakom ett tangentbord är enkelt. Litegrann ett kännetecken för dina tidigare inlägg, historiskt sett på SH. Nyanser är liksom inte riktigt din grej va? Jag gillar dig ändå:tummenupp
Och precis som du säger, var det inte buller dom ville åt och inte fel märke på dämparn? Det verkar som om missuppfattningen är total och att LMS , som du säger, bryr sig fan i det och lägger energi på fabrikat istället! Och West, jag provar och jag provar, men jag förstår ändå inte hur man får ihop den ekvationen.
Nåväl, det torde ju tydligt framgå vad jag anser, så jag ger mig nu.
over and out.
/T
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Och sen är det ju djävligt mycket fåfänga i det här med ljudet, är vi inte vuxna människor som borde klara att hojen intebehöver låta det lilla extra.


Det där är ett grymt larvigt argument.

Min och många andra hojar går betydligt bättre med andra system, inte i toppeffekt i första, men kurvan ser annorlunda ut. I mitt fall är det även så att systemet blir så in i H-VETE varmt att det borde sitta varningstejp i en kvadrat runt hojen i depån. Jag skyller det på EU-regler!

Jag skiter fullständigt i ljudet, men vi bli av med värmeutvecklingen som inte är bra för motorn heller, samt få en mjukare och starkare effektkurva.


Men som sagt, för mig får ni gärna sätta krav på originalsystem, max 150 hk, endast svarta hjälmar och på Dunlop-däck.. Mig rör det inte, för jag vill köra så mkt som möjligt och lägger inte dollars på system jag inte får använda. Det är fortfarande dumt dock!½
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jovars, haha, det förstår jag. Kan inte dra mig till minnes att jag såg speciellt många mobiltelefoner i vädret på ex vis Gelleråsen. Där sitter det visst en fast anläggning, fan trot, men den kanske fungerar!
Förstå det!´
Förstå också att ni skapat det ni ville undvika, och det lär ni få leva med tills ni gör som resten av landet och faktiskt mäter. För om det nu är buller ni inte vill ha så lär knappast Miljö och hälsa köpa originalsystemargumentet om det ändå bullrar. Eller kommer ni som nästa steg börja förbjuda vissa hojmodeller också?
ps Ber härmed alla potatisbönder i västergötland om ursäkt! Nu är det ju Värmlänningar med i diskussionen! ds
/T

Jovars, jobbigt är det ju att folk har olika åsikter, typiskt, det ballar ju ur direkt!
F.ö är det inte öht någon som helst diskussion, från min sida, om de som åker med eftermarknadssystem som låter MER än tillåtet. Det jag pratar om är de som låter lika mycket eller till och med mindre än gränsvärdena och blir hemskickade på lösa grunder. Därför kan man kanske göra som resten av landet.

mvh /T

Du som är insatt i hur "alla andra banor" gör kanske kan förklara för oss i LMS hur de gör? Som sagt så har vi samma fasta anläggning som Gelleråsen, Anderstorp och Falkenberg (gruppköp). Vad jag vet så har övriga banor samma problem som vi har, alltså buller, bullerdagar och tider vi får och inte får köra på banan.

Jag förstår argument som hojen låter mindre eller den går bättre med ett annat system, men det är ändå trafikövningsdagar detta handlar om. Trafikövning går ut på att lära sig hantera hojen på ett så säkert sätt som möjligt, känna sig säker på sin och hojens förmåga m.m. Känner man att man t. ex. tappar toppeffekt med originalsystem så är man ju på banan på fel dag i vilket fall, då är det dags att ta licens och börja köra tisdagar i stället, där andra ljudkrav ställa och du får köra med ett annat system. Enkelt va!?

Som jag förstår det rör det sig inte ens om fem personer som blivit hemskickade i år, detta tycker jag tyder på att de flesta accepterar reglerna som LMS satt upp. Vad jag vet så är det inga problem att fylla körningarna.

Jag tycker det är jättebra att trafikövningsgruppen fått så många tider till nästa säsong, det ger fler möjlighet att köra på bana, RR får fler funktionärer till tävlingarna och förhoppningsvis fler förare i framtiden. Jag ser fler possitiva än negativa saker med trafikövningarna. I dessa miljömedvetna tider kanske vi ska vara glada att vi får köra alls på bana även om man får anstränga sig lite innan.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad säger reglerna om man har en R6-05 R46?
Såldes med terminignoniburk,räknas den som original då eller måste man köpa en originalburk?

Henrik
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag förstår argument som hojen låter mindre eller den går bättre med ett annat system, men det är ändå trafikövningsdagar detta handlar om. Trafikövning går ut på att lära sig hantera hojen på ett så säkert sätt som möjligt, känna sig säker på sin och hojens förmåga m.m.

Nej, du förstår inte. För problemet är inte att man tappar en bättre kurva, högre effekt eller vad det än är under 4 timmars kvällskrning. Problemet är att det är ett jävla meck att byta bara för den sakens skull, och att ni tvingar fokl att välja mellan att slita i garaget, åka med ett sämre system jämt, eller inte vara välkomna!

Tro fan att det blir diskussioner!

Hade det bara handlat om banåka hade det här inte varit ett problem!
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Nej, du förstår inte. För problemet är inte att man tappar en bättre kurva, högre effekt eller vad det än är under 4 timmars kvällskrning. Problemet är att det är ett jävla meck att byta bara för den sakens skull, och att ni tvingar fokl att välja mellan att slita i garaget, åka med ett sämre system jämt, eller inte vara välkomna!

Tro fan att det blir diskussioner!

Hade det bara handlat om banåka hade det här inte varit ett problem!

Jag som trodde att det var bana ni ville åka. :rolleyes:

Alla är välkomna, men regler är regler. Jag vet att för er som tvingas byta är det lika logiskt som att tvinga er att köra med rosa tyllkjol eftersom ni "vet" att er hoj klarar ljudkraven. Men står det endast originalsystem så vet alla som följer reglerna att de får köra, de behöver inte ta en diskussion och sedan bli hemskickade. Jag tycker nog att systemet fungerar bra med tanke på hur få det faktiskt var som blev hemskickade förra året.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag som trodde att det var bana ni ville åka. :rolleyes:

Alla är välkomna, men regler är regler. Jag vet att för er som tvingas byta är det lika logiskt som att tvinga er att köra med rosa tyllkjol eftersom ni "vet" att er hoj klarar ljudkraven.

Att lyssna är ju inte riktigt din grej..


Och "Ni" och "Er" som har blablabla går bort, jag kör original just pga det här, ocyh har aldrig gjort något annat heller. På hojen som köptes med annat system från start så byts det, men där är det ett enkelt slip-on så det går rätt fort
 
Last edited:

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Nej, du förstår inte. För problemet är inte att man tappar en bättre kurva, högre effekt eller vad det än är under 4 timmars kvällskrning. Problemet är att det är ett jävla meck att byta bara för den sakens skull, och att ni tvingar fokl att välja mellan att slita i garaget, åka med ett sämre system jämt, eller inte vara välkomna!

Tro fan att det blir diskussioner!

Hade det bara handlat om banåka hade det här inte varit ett problem!

Hej J !!!

Om det är någon som blev tvingad så var det vi våren -08, när kommunen gjorde miljöprövningen för hela motorstadion. Vi låg då under roadracingsektionen och ordförande
Christer samt verksamhetschefen för LMS Leif beslutade att villkoret för trafikkörningarna var orginalsystem för att hålla ner den totala bullermängden från motorstadion.

Det är bakgrunden till beslutet, och jag är väl medveten att ett rostigt orginalsystem från säg -85till -95 låter mer än ett euro 2 godkänt slip-on eller helsystem med db killer från fabrik. När det gäller R46:eek:r Aprilia Factory R och alla andra specialvarianter är dom så sällsynta att det är hanterbart om problemet skulle uppstå, det brukar väl sitta en killer från fabrik på dom.Vi blev hotade med stryk av en Apriliaägare på våran enda heldag -08, då har man lust att medela tack och adjö.

Du var med den 25 juni i år då vi skickade hem ca. 30st inte för ljudet utan att det var sånt stort intresse för själva körningen (vi tar max 75 st), det kanske visar att det är många som gillar vårat koncept. Vi pratade lite om alla andra, dom kör ju dagtid vi kör kvällar och (rätta mig om jag har fel) så är det vi och Fiver som har regelbundna kvällsbankörningar.

Kan man inte vända på det hela och tänka att alla som gillar bankörning antingen som arrangör eller deltagare tar sitt personliga ansvar mot framtiden. Man kan ju börja med db-killer är ett krav, jag har svårt att tro att när man nästan ser avgasventilerna att det skulle vara tystare än ett orginalsystem år -09. Skulle jag arrangera bankörning ur ett vinstintresse, vore det väldigt dumt att inte hålla en så låg ljudnivå som möjligt. Ni som är bullerintresserade kan ju läsa någon av ljudtrådarna i racetråden, dom är många och långa.

Tänk om alla vore lika smarta som du Hund!!?? Köp däck och bensin och bli så snabb som du vill...:) Är det lungt på jobbet, eftersom du har tid och hänga här. Mvh. KjellB en så kallad ansvarig eller inte, jag kan vända på min kappa och jag är skyddad bakom skärmen. Fast du vet ju var jag finns attans !! PS. Glöm inte däcktrycket fram ha ha... Börjar jobba 11/1 på mc-butiken DS.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Anledningen att jag undrar om just R46 är att tjejen har en sådan och vi har en bit att åka så det är trist om man planerat en heldag och får "vända i dörren"bara för att det sitter fel system på.
Självfallet db-killern i men det är ju fortfarande inte yammas original så hur der det ut i just det fallet?

Henrik
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Vad trevligt med lite fler körningar än i år!

:tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej J !!!

Om det är någon som blev tvingad så var det vi våren -08, när kommunen gjorde miljöprövningen för hela motorstadion. Vi låg då under roadracingsektionen och ordförande
Christer samt verksamhetschefen för LMS Leif beslutade att villkoret för trafikkörningarna var orginalsystem för att hålla ner den totala bullermängden från motorstadion.

Det är bakgrunden till beslutet, och jag är väl medveten att ett rostigt orginalsystem från säg -85till -95 låter mer än ett euro 2 godkänt slip-on eller helsystem med db killer från fabrik. När det gäller R46:eek:r Aprilia Factory R och alla andra specialvarianter är dom så sällsynta att det är hanterbart om problemet skulle uppstå, det brukar väl sitta en killer från fabrik på dom.Vi blev hotade med stryk av en Apriliaägare på våran enda heldag -08, då har man lust att medela tack och adjö.

Du var med den 25 juni i år då vi skickade hem ca. 30st inte för ljudet utan att det var sånt stort intresse för själva körningen (vi tar max 75 st), det kanske visar att det är många som gillar vårat koncept. Vi pratade lite om alla andra, dom kör ju dagtid vi kör kvällar och (rätta mig om jag har fel) så är det vi och Fiver som har regelbundna kvällsbankörningar.

Kan man inte vända på det hela och tänka att alla som gillar bankörning antingen som arrangör eller deltagare tar sitt personliga ansvar mot framtiden. Man kan ju börja med db-killer är ett krav, jag har svårt att tro att när man nästan ser avgasventilerna att det skulle vara tystare än ett orginalsystem år -09. Skulle jag arrangera bankörning ur ett vinstintresse, vore det väldigt dumt att inte hålla en så låg ljudnivå som möjligt. Ni som är bullerintresserade kan ju läsa någon av ljudtrådarna i racetråden, dom är många och långa.

Tänk om alla vore lika smarta som du Hund!!?? Köp däck och bensin och bli så snabb som du vill...:) Är det lungt på jobbet, eftersom du har tid och hänga här. Mvh. KjellB en så kallad ansvarig eller inte, jag kan vända på min kappa och jag är skyddad bakom skärmen. Fast du vet ju var jag finns attans !! PS. Glöm inte däcktrycket fram ha ha... Börjar jobba 11/1 på mc-butiken DS.

Väldigt bra inlägg i debatten, tack!

Nu började det komma hållbara argument (även om jag ifrågasätter skillnaden mot Fiver, för de kör väl fortfarande på ljudnivåkrav?).

Om den "totala bullermängden" mäts, så har jag full förståelse för att bullret hellre prioriteras till tävlingsgrupperna. Det uppskattar även jag till den dag jag växer och skaffar licens (vilket jag f.ö lurar på till våren, men på samma hoj som vanligt)

Gällande mitt jobb käre Kjellebrelle ;), så sa jag upp mig igår :banana så jag hinner med ett par inlägg till innan tjockisdamen sjunger ;)!
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Anledningen att jag undrar om just R46 är att tjejen har en sådan och vi har en bit att åka så det är trist om man planerat en heldag och får "vända i dörren"bara för att det sitter fel system på.
Självfallet db-killern i men det är ju fortfarande inte yammas original så hur der det ut i just det fallet?

Henrik

Hej Henrik!!

Jag försöker få tag i Leif, som är våran chef och även verksamhetsansvarig för LMS om svar på frågan.

För att vara hundra säker kolla annonser på blocket och sporthoj, ibland säljs orginalburkar för beg. slip-on priser ca. 1500 spänn. Ganska billigt med tanke på att en orginalburk till en R1 -98-01 kostar över 15000 kr ny idag, och R6 burken är nog inte mycket billigare.

Kolla vad det står på dekalen vid styrhuvudet, det skall finnas en rad med varvtal och db ex. på min R1-07 står det 6500 rp/min och 93db om inte minnet sviktar. Det är gränsen som är framtagen vid typbesiktningen och den är den gränsen vi vill ha på våra körningar. När det gäller R46 vet jag inte om det är typad med Termigoniburken eller inte, kan kolla på jobbet. Mvh. KjellB
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Anledningen att jag undrar om just R46 är att tjejen har en sådan och vi har en bit att åka så det är trist om man planerat en heldag och får "vända i dörren"bara för att det sitter fel system på.
Självfallet db-killern i men det är ju fortfarande inte yammas original så hur der det ut i just det fallet?

Henrik

Hej igen Henrik!!
Kollade med min Yammaguru på jobbet (den som ligger ca. 752 m från banan :) ) R46 såldes med orginalburk och Termigoniburken fanns som orginaldel att beställa, så jag antar att på resans gång har någon tidigare ägare skaffat en sån och sålt orginalburken. Om det stämmer så är hojen typad som den vanliga R6:an. Mvh. KjellB
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hej igen Henrik!!
Kollade med min Yammaguru på jobbet (den som ligger ca. 752 m från banan :) ) R46 såldes med orginalburk och Termigoniburken fanns som orginaldel att beställa, så jag antar att på resans gång har någon tidigare ägare skaffat en sån och sålt orginalburken. Om det stämmer så är hojen typad som den vanliga R6:an. Mvh. KjellB

Då är det grönt då,säljs ju som originaldel. ;)

Hennes hoj var utrustad när den såldes,stod på yamaha till -06 innan den blev såld med burk på.
Får kanske jaga rätt på en burk under våren,kan ju inte va alltför svårt med tanke på att ingen verkar vilja ha dom på ändå.

Ja ja,får se hur det blir,inte säkert heldagarna funkar tidsmässigt ändå och lite långt för en kvällskörning.

Henrik
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Med LITE tur så kommer det bli en lösning på problemet med orginal vs icke orginal.

OM jag får ihop så att man kan koppla in en ljussignal/saftblandare/nåt som lyser/blinkar när man låter för mycket så är ju problemet liksom löst med vad/vem som låter för mycket.

Delarna fick jag tag på igår, nu ska det bara kopplas ihop, testas och monteras upp på lämpligt ställe.

Vågar inte säga ett datum när det är monterat, för jag har än så länge bara fått delarna (alla hoppas jag också)

//håkan

Då är det grönt då,säljs ju som originaldel. ;)

Hennes hoj var utrustad när den såldes,stod på yamaha till -06 innan den blev såld med burk på.
Får kanske jaga rätt på en burk under våren,kan ju inte va alltför svårt med tanke på att ingen verkar vilja ha dom på ändå.

Ja ja,får se hur det blir,inte säkert heldagarna funkar tidsmässigt ändå och lite långt för en kvällskörning.

Henrik
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top