D_F
Ny medlem
Tackar för en bra tur. Min första men definitivt inte sista svt.
Ser fram mot nationaldags turen nu.
Ser fram mot nationaldags turen nu.
Åså ska vi, Topchop o Ms C. Hook också tacka alla inblandade för ett bra och trevligt arrangemang. Synd dock om vår RL som trillade. Hoppas att det löser sig med din moppe då du inte ville köpa min .
Lite nervös är man åxå när man ska välja grupp, med våra skrindor ska man kanske vara i den långsamma gruppen men istället valde vi näst snabbast och det gick utmärkt både för mig och .
Nu väntar nog ny fyllelack och så ses vi på nästa runda
Mvh Peter o Caroline
Tackar för en trevlig runda med bra vägar och bra uppslutning!
Ett tips till nästa runda är att reseledaren i "snabba" gruppen inte bör ha passagerare (ingen personlig riktad kritik). Påstår mig absolut inte vara någon "Rossi" men älskar att åka inspirerat och aktivt. Hoppas att tempot skruvas upp några snäpp till nästa gruppkörning så blir där nog inte så många avhopp efter påbörjad tur.
Annars klockrent koncept!!!
Inget illa menat men av 7 styck som hoppade av gruppen så va de bara en som hade passagerare så de är inte de som drog ner tempot, tror att gruppen va för stor för att alla skulle hinna med, de va för många som valde snabba gruppen som inte riktigt kunde hänga med och de drog ner tempot rejält. Helt enkelt alldeles för stor grupp och de drar ner tempot.
Tror att du missuppfattade mig nu...
RL hade passagerare och sa att han inte kunde åka fortare med skjuts, vilket jag har full förståelse för. Just därför bör inte RL ha passagerare om det skall kallas för "snabb" grupp utan åka själv så att han kan skruva upp tempot så att gruppen blir "snabb". Och sen så har du helt rätt i att folk borde rannsaka sig själva och ha lite mer självinsikt angående val av grupp. Ska inte behövas väntas i flera minuter på att gruppen ska bli "hel" när det finns fyra grupper att välja mellan. Sen att folk är mer uppmärksamma om någon ligger precis bak och följer då bör man släppa förbi så att bakomvarande kan åka förbi och hålla sitt tempo eller släppa förbi vid nästa stopp som RL informerade om men som inte följdes särskilt bra.
Precis som de flesta andra vill även jag tacka för ett som vanligt väl organiserat arrangemang. Stort tack till alla som bidrog till att genomföra det hela, ingen nämnd ingen glömd. Körde i andra gruppen, tyckte det gick bra ända till vi passerat Perstorp. Efter det blev jag kanske lite överdrivet nojig för grus.
Du var inte ensam om att få grusnoja
Tyckte jag såg grus i varenda kurva.
Fast sen kan man iofs säga att det är skillnad på lite grus i en kurva och att trafikverkets entreprenörer har varit ute och gjort om en asfalterad väg till grusväg utan att skylta
Ni ska kolla upp vad som gäller där.
Pratade med frugans släkting som jobbar med stadsplanering i Halmstad.
Enligt honom kan det finnas goda möjligheter att komunen får stå för de skador som gruset orsakade.
Värt att kolla upp för de somfick dagen förstörd av rullgruset.
Mvh
Andreas
Att denna lagningsmetod överhuvudtaget är laglig kan jag inte förstå.
Den ställer till det för os hojåkare och är ju mer än en bilruta som gått åt hel*ete p.g.a. stenskott.
det skulle varit intressant att höra om SMC har ett intresse av att ta emot den typen av dokumentation, och avser att göra något med denSå länge det är billigt och ingen orkar driva målen så kör de på.
Låter som ett case för SMC att driva. Givetvis med uppbackning från oss i form av diger fotodokumentation etc. och tips om platser VARJE gång vi kör förbi stället
Hur överraskande var det egentligen? Sträckan började ju med vägarbete och fram till olycksplatsen var det lappat på alla sätt och vis med ifyllda hål, mindre lappningar, ena körfältet och på något ställe hela körbanans bredd. Kommer inte ens ihåg om det var skyltat, men överraskad över vägens beskaffenhet blev jag inte.
Har man kört över/igenom/förbi ett antal lagningar kan man kanske befara att det kommer fler, särskilt om inte vägens skick eller beläggning ändras?
Visst är det värdelöst när gruset i princip blir osynligt för att lagningen inte skiljer sig utseendemässigt från det som ligger fast, sådana överraskningar har jag fått många och då även utan föregående skyltning. Att det i detta fallet skulle vara något annat än ett hinder man kan förutse och anpassa körningen efter har jag dock svårt att se.
Men håller med om att lite självinsikt vid gruppvalet kanske inte vore fel...
I övrigt sällar jag mig till tack-kören o bugar & bockar för kalas-vägar samt trevligt sällskap till alla inblandade!
Den biten kan jag ej svara på då vår grupp tog en annan väg.
Bara sett bilderna och de ser ju inte så roliga ut.
//Andreas
Hur överraskande var det egentligen? Sträckan började ju med vägarbete och fram till olycksplatsen var det lappat på alla sätt och vis med ifyllda hål, mindre lappningar, ena körfältet och på något ställe hela körbanans bredd. Kommer inte ens ihåg om det var skyltat, men överraskad över vägens beskaffenhet blev jag inte.
Har man kört över/igenom/förbi ett antal lagningar kan man kanske befara att det kommer fler, särskilt om inte vägens skick eller beläggning ändras?
Visst är det värdelöst när gruset i princip blir osynligt för att lagningen inte skiljer sig utseendemässigt från det som ligger fast, sådana överraskningar har jag fått många och då även utan föregående skyltning. Att det i detta fallet skulle vara något annat än ett hinder man kan förutse och anpassa körningen efter har jag dock svårt att se.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |