powerglide
Glad amatör
Telefonnummer?Men jag har nolltolerans mot att "snabellaga" vägarna utan att att skylta.
Så fort man upptäcker det ringer man hinder på väg och meddelar.
Edit: Tack
Last edited:
Telefonnummer?Men jag har nolltolerans mot att "snabellaga" vägarna utan att att skylta.
Så fort man upptäcker det ringer man hinder på väg och meddelar.
telefonnummer?
Nu tog ju vår grupp en annan väg så jag har ju inte sett dom förvarnande lagningarna innan själva klotningsplatsen.
Men jag har nolltolerans mot att "snabellaga" vägarna utan att att skylta.
Så fort man upptäcker det ringer man hinder på väg och meddelar 0771-242424.
Har du varit på platsen? Hur kom du isf dit utan att notera det lappade och lagade?
Var det eller var det inte skyltat?
Jag vet bara att jag inte tyckte det var några konstigheter, så jag förmodar att det var skyltat. En annan anledning till att åtminstone jag var någorlunda alert kan ju vara att vi fick köra lite orangeskyltat innan vi kom på själva sträckan. Dessutom berättade RL redan vid macken i Perstorp att det "kan vara en hoj som gått av" på nästa etapp.
Bra med numret där! Visste inte om det. Inlagt.
Jag hatar snabellagningarna och inser mycket väl farligheten. Menar bara att de är en realitet och en omständighet man oftast kan förutse. Ansvariga borde få uppleva vad som händer när man får kullager under hjulen utan att ha 2 till att hålla balansen med.
Nix har inte varit på platsen och mina "fakta" på att det var ovarnat får du se som andrahandsinformation även om jag litar på dom jag fått detta ifrån.
Orangeskyltningen innan sträckan var en omdirigering av trafiken för att man håller på med ett stort vägarbete på väg 21 och har inget med denna vägsträcka att göra öht.
Givetvis har vi ett egenansvar att anpassa oss efter rådande omständigheter men när det gäller just denna typ av lagningar har VV en skyldighet att skylta och varna.
Vid vanliga fasta vägarbeten skyltas det hysteriskt men då är det mer för arbetarnas säkerhet.
Eller så har de lärt sig att den som vill om frågar själv vid nästa korsning.Om nu framförvarande försvinner ur synfältet och man har 3-4 st uttråkade, med armbågen på tanken, efter sig....varför inte släppa förbi?
Jag vet inte heller om det var skyltat, vet bara att jag inte blev överraskad. Vet också att orangeskyltningen inte gällde denna väg, men vi fick ändå följa den för att komma till nämnda väg.
Vad jag nog kan ta gift på är att det finns ingen möjlighet att köra denna väg, vid detta tillfälle, från det håll vi gjorde utan att bli varse lagningarna och vägens skick. Missar man dessa saker så som de visade sig där är det något som inte är ok med uppfattningsförmågan. Kanske trampar på någons nageltrång.
Vägarbetarna får utföra sitt jobb där det krävs, man kan inte flytta det till ett för dem lämpligare läge. Vi är ute och nöjeskör och tar oss ganska stora friheter, även jag.
Vi hade ett möte med en häst också som inte gick helt stabilt till. Tjejen stred tappert och var mer behjälplig trots sitt sjå att tygla öket. Vi kunde nog gjort avsevärt mer för att underlätta.Det stör mig fortfarande att jag inte gjorde som jag brukar när det är en spattig häst och bara stannade tills hon packat sig åstad. Vi behöver verkligen skapa goodwill bland de boende! En gillade oss iaf, tjejen som burit ut stol och fikabord till vägen och såg ut att bara sitta och mysa åt allt som passerade.
Körde du i den gruppen där Reiseleitern vurpade?
Jag har dålig koll på namn/nick på de som var med i den gruppen.
Tackar för en trevlig runda med bra vägar och bra uppslutning!
Ett tips till nästa runda är att reseledaren i "snabba" gruppen inte bör ha passagerare (ingen personlig riktad kritik). Påstår mig absolut inte vara någon "Rossi" men älskar att åka inspirerat och aktivt. Hoppas att tempot skruvas upp några snäpp till nästa gruppkörning så blir där nog inte så många avhopp efter påbörjad tur.
Annars klockrent koncept!!!
Nej, tror vi var nästa.
OK. Då har vi antagligen inte kört samma sträcka från Perstorp eftersom vår RL valde att inte svänga av mot Riseberga utan fortsätta rakt fram.
Det var en bit in på denna sträcka som det var helt nylagda lagningar där man inte hade skyltat.
Att det var skyltat inne i Perstorp berodde på omläggningen av korsningen och att få den till att även gälla 5-7 km längre bort är ganska långsökt.
Jag låg som nr 2 och förutom att det på vissa ställen dammade från förstahojen (RL) så var det väldigt svårt att se lagningarna (nästan exakt samma färg som den äldre beläggningen)
Hastigheten var inte hög men ändå fick jag ett litet släpp och sänkte hastigheten ytterligare vilket också RL gjorde, men när det ligger så mycket grus mitt i en sväng så hade man nästan kunnat stå stilla och ändå trilla.
Man ska givetvis anpassa hastigheten efter rådande förhållande (vilket vi också gjorde) men att slänga ut så mycket sten utan att varna för det är oansvarigt och inte enligt regelboken.
Är inte ute efter att tjafsa så du får nog helt enkelt läsa mina inlägg innan jag är böjd att diskutera. Lägg inte ord i min mun, blir bara onödiga förvecklingar.
Enkel fråga för att undvika missförstånd:
Kom du förbi olycksplatsen? Det gjorde jag.
Nu bör du nog hålla reda på vilka du argumenterar med.
Som Dede skrev i sitt inlägg så låg han bakom personen i fråga som klotade, Dede var först fram till föraren som låg i diket och gjorde ett lysande jobb på plats. HAN om någon har ALL fakta om vad som hänt och inte hänt och vad som funnits och inte funnits.
Om du tycker det är ok att sprida ut 2cm grus på vägen utan att varna för detta så är det någonting du får stå för, jag vet att du är relativt ensam om den ståndpunkten isf.
Tack Dede för att du även tog över som RL efter olyckan
Absolut förstår jag din syn på det men nu till min syn på det. Att leda snabb grupp vart inte planerat utan blev bestämt på morgonen pga bortfall. Sen hade jag oturen iår att bara hinna reka rundan en gång vilket förklarar kanske lite att jag höll igen något. Sträckan mellan N rörum o sösdala som jag har kört många gånger hängde ingen annan med vilket jag insåg efter halva sträcka,att det var tomt bakom mig.
Jag har inga problem att köra snabbt o min möghacka, hon e van.
Kan han inte svara själv?
Varför påstå att vi skulle ha åkt olika vägar?
Ok, inte är det ok men en omständighet att räkna med, speciellt tidigt på säsongen. Den aktuella vägsträckan var ett lapptäcke från början och det är för mig obegripligt hur man skulle kunna missa det. Att lita på att någon ska snitsla en säker väg för mig har jag slutat med för länge sedan.
Ni båda får sluta göra påståenden åt folk, det bär sig inte.
d96angl; Minns dig mycket väl och vi åkte inte i samma grupp så jag vet inte riktigt vad du vill. Ni åkte inte den sträckan, det gjorde vi.
Fort....
Vilket jag skriver i mitt inlägg med.
Dock tycker jag du har en hyfsat otrevligt attityd mot ett antal personer här i denna tråd.
Vad vinner du på att påpeka små skaer i meddelanden som går att tolka felaktigt? DeDe låg bakom RL som drog omkull om jag fattat det hela rätt.
Ändå ifrågasätter du om han kört sträckan. Varför?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |