Dede skrev att han låg bakom RL, inte vilken RL. Nu är det ju konstaterat att vi körde samma väg och där kommer mitt ifrågasättande för om jag inte missminner mig fullständigt så skedde olyckan några hundra meter-1 km in på denna mindre väg. Denna väg var lappad och lagad från första metern och har det skyltats så har det gjorts i början, inte en bit in när det redan är så dags. Missar man vad som låg på vägen där är det illa!
VBK;
"Om du tycker det är ok att sprida ut 2cm grus på vägen utan att varna för detta så är det någonting du får stå för, jag vet att du är relativt ensam om den ståndpunkten isf."
Inte ok då jag inte påstår något sådant.
DeDe;
"OK. Då har vi antagligen inte kört samma sträcka från Perstorp eftersom vår RL valde att inte svänga av mot Riseberga utan fortsätta rakt fram.
Det var en bit in på denna sträcka som det var helt nylagda lagningar där man inte hade skyltat.
Att det var skyltat inne i Perstorp berodde på omläggningen av korsningen och att få den till att även gälla 5-7 km längre bort är ganska långsökt.
Du skrev bara RL och därför frågade jag om du varit förbi olycksplatsen. Att jag varit det vet jag redan. Ditt första svar är också otydligt på den punkten.
Det feta; Sträckan var lagad från början och eftersom jag inte var överraskad kan jag tänka mig att det var skyltat där, i början, varför skylta sen? Grus och lagningar syntes ju direkt.
5-7 km, tror det var betydligt närmre än så. Vägarbetet är iaf en omständighet som får mig att bli lite extra alert.
d96angl; Minns dig mycket väl och vi åkte inte i samma grupp så jag vet inte riktigt vad du vill. Ni åkte inte den sträckan, det gjorde vi.
Fort....