Tänd ett ljus! Dödsolyckan 2006-09-06

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
FredrikB skrev:
2449419
Vi träffades på forumet "På fri fot", där Kalle gjort stort intryck på många av oss de senaste åren med sin humor, underfundighet och entusiasm i många frågor.
/Fredrik

Tack för länken. Tråkigt att behöva "lära känna" någon så här i efterhand. Mitt goda första intryck av Kalle bekräftas när jag läser era trådar.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Så fruktansvärt tragiskt och onödigt

Satt på Mallis förra onsdagen och längtade lite smått hem. Nu är jag glad att jag slapp vara med.

Jag minns tydligt mitt enda möte med Karl/Warburton: en onsdag 2004 vid ett redan då glest befolkat Brostugan. Jag hade precis plockat ut min nya FZ6a och han släntrade fram med kommentaren: "Snygg hoj. Riktigt snygg faktiskt....ja, för att vara japansk alltså" Själv åkte han en Monster 600. Efter lite snack föreslog han att vi skulle "bullra" in till Svea ihop och fortsätta prata skit.

Mina tankar går till familj och vänner i en stund som måste vara ohyggligt plågsam. All heder också till Nursey, Milla mfl som fixat kondoleanser, otroligt fint gjort tycker jag.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Här är några bilder till, från dagens besök med Fille.

Bifogat

• Warburton 005.jpg
    Warburton 005.jpg
    140 KB · Visningar: 268
  • Warburton 006.jpg
    Warburton 006.jpg
    141.3 KB · Visningar: 326

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag var för bi med jobb bilen där och såg korset i går på morgonen, mycke synligt och ser bra ut.

AnnaSundström

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ingen
Min Kalle

Kalle min Kalle, det var så han hette i min telefonbok. En vecka har gått sendan olyckan, och jag saknar honom lika mycket fortfarande.
När jag läser om era möten med Kalle kan jag direkt få en bild av honom framför mig. Så levande och alltid med en kommentar. Han är precis som någon skrev "inte en vanlig hojåkare", utan så mycket mer.

Många människor i den här världen har ett stort intresse för något, men Kalle var en person som var intresserad av, och kunde så mycket om så mycket. Han är kanske den mest allmänbildade person jag träffat, och man kunde prata med honom om allt. Han var förutom en hojåkare även en blivande veterinär, kattägare, musiknörd, whiskey- och vinälskare, fotograf, programmerare, ridskoleelev, politiskt intresserad..... Listan kan göras hur lång som helst.

Jag har under den senaste veckan tänkt på Kalle, och försökt klura ut hur man bäst skulle beskriva honom, men har insett att det är enormt svårt. För även om han var en "riktig stockhomare" så njöt han lika mycket som jag av att leva spartanskt under vår campingvecka på Gotland i somras. Och även om han ibland var så stark och säker på sig själv att man trodde att han kunde klara vad som helst så var han ibland bara en liten pojke som man ville hålla om och rädda från allt ont. Och även om han ofta hade mycket att göra så tvekade han aldrig från att stanna upp och njuta av livet.
Och han var verkligen en livsnjutare, som uppskattade allt från utslagna blommor, god mat, vackra vyer, sena fester, långa promenader..

Kalle var, utan att förändra sitt sätt, lite av en kamelont som passade in i de flesta sammanhang, och han hade något att prata om med alla. För honom var ingen människa för ointressant för att utbyta några ord med, och han var fördomsfri mot alla. Ingen människa är ju perfekt, och visst hade ju Kalle också sina brister, men på något sätt känns det som att den här världen har förlorat mer än bara en människa, för han var speciell.

I mitt hjärta kommer han att finnas med mig resten av livet, och jag ska försöka njuta lite extra av det, för hans skull. Tack för ert stöd och vackra blommor, de uppskattades av både mig och hans föräldrar.

Kramar Anna

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
AnnaSundström skrev:
2459173 Kalle min Kalle, det var så han hette i min telefonbok. En vecka har gått sendan olyckan, och jag saknar honom lika mycket fortfarande.
När jag läser om era möten med Kalle kan jag direkt få en bild av honom framför mig. Så levande och alltid med en kommentar. Han är precis som någon skrev "inte en vanlig hojåkare", utan så mycket mer.

Många människor i den här världen har ett stort intresse för något, men Kalle var en person som var intresserad av, och kunde så mycket om så mycket. Han är kanske den mest allmänbildade person jag träffat, och man kunde prata med honom om allt. Han var förutom en hojåkare även en blivande veterinär, kattägare, musiknörd, whiskey- och vinälskare, fotograf, programmerare, ridskoleelev, politiskt intresserad..... Listan kan göras hur lång som helst.

Jag har under den senaste veckan tänkt på Kalle, och försökt klura ut hur man bäst skulle beskriva honom, men har insett att det är enormt svårt. För även om han var en "riktig stockhomare" så njöt han lika mycket som jag av att leva spartanskt under vår campingvecka på Gotland i somras. Och även om han ibland var så stark och säker på sig själv att man trodde att han kunde klara vad som helst så var han ibland bara en liten pojke som man ville hålla om och rädda från allt ont. Och även om han ofta hade mycket att göra så tvekade han aldrig från att stanna upp och njuta av livet.
Och han var verkligen en livsnjutare, som uppskattade allt från utslagna blommor, god mat, vackra vyer, sena fester, långa promenader..

Kalle var, utan att förändra sitt sätt, lite av en kamelont som passade in i de flesta sammanhang, och han hade något att prata om med alla. För honom var ingen människa för ointressant för att utbyta några ord med, och han var fördomsfri mot alla. Ingen människa är ju perfekt, och visst hade ju Kalle också sina brister, men på något sätt känns det som att den här världen har förlorat mer än bara en människa, för han var speciell.

I mitt hjärta kommer han att finnas med mig resten av livet, och jag ska försöka njuta lite extra av det, för hans skull. Tack för ert stöd och vackra blommor, de uppskattades av både mig och hans föräldrar.

Kramar Anna
:gråta Nu har jag suttit med fingrarna på tangentbordet i 3 minuter utan att kunna formulera en enda bra grej. Vad fan svarar man på ett sånt inlägg.
Jag tänker på dig Anna, och beklagar sorgen och saknaden som måste vara enorm.
:pannkyss .

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
AnnaSundström skrev:
2459173 Kalle min Kalle, det var så han hette i min telefonbok. En vecka har gått sendan olyckan, och jag saknar honom lika mycket fortfarande.

Kramar Anna

säger som dig i föregående inlägg..va kan man mer säga efter detta inlägg. Sitter nu här med gåshud å rysningar i hela kroppen..otroligt vackert. skänker dig många tankar Anna å även kalles familj och vänner. Hoppas begravningen blir fin idag och ni får ta ett fint farväl.ska tänka på er när ag sitter på jobbet med en klump i magen. Sköt om er å alla andra där ute,kör försiktigt!
/frida

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag måste bara meddela!

KORSET LÅG AVBRUTET LÅÅÅÅNGT inne i skogen igår!

Jag o brorsan stannade och plockade upp det samt najade fast det vid ett träd lite längre in i skogen

Det var SOLKLART att det var avbrutet vid foten.. Vem gör något sådant?

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
1985 XT-350
Grattis Kalle! Du skulle blivit 30 i dagarna va?
Hoppas du har det bra nu, var du än är... :födelseda

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept