Jag minns fortfarande första gången jag träffade Karl.
Jag satt en solig eftermiddag på Il Forno Da Pino på Sveavägen och tog en Latte innan körning. Svenska Ducce klubbens Stockholms medlemmar träffades alltid där för en fika, skitsnack och utgångspunkt för åkning..
Då rullar Karl in på sin dåvarande hoj, ett monster (vill jag minnas). Han hade redan då sin beiga tröja med "flames/blod" på armarna. Anspråkslöst hejar han och undrar om jag är jag (vi hade PM´at om träffen tidigare). Han slår sig ner och beställer.. Vi pratar kamratligt direkt, sådär som man kan göra med vissa, om allt möjligt. Givetvis blev det mycket snack om hojar och han ville ha råd om köp av en nyare, snabbare hoj.. Han var inne på en ST, men kanske även en SS. Plötsligt dyker hyper uppoch deltar i diskussionen.. Mycket prat och många skratt. Karl var en lätt person att få kontakt med. anspråklös men full av humor. Hans kommentarer träffade oftast rätt, med skrattsalvor som följd.
Vila i frid, min vän. För även om jag fick känna dig alldeles för kort stund skall du leva i mitt hjärta.
//Anders