Tänd ett ljus! Dödsolyckan 2006-09-06

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Matti skrev:
2443477 Åkte förbi olycksplatsen påvägen hem från stan vid midnatt. Tog ett foto på alla ljus i skenet av fullmånen. En klump i magen efter det inträffade. Andra gången för iår jag åkte landsväg och får va med om sånt här, inte riktigt vad man hade väntat sig. Fast det gör man väl aldrig. Kan inte påstå att jag kände han men pratade med honom ett tag på en SH pubkväll och fick en väldigt positiv bild av honom.

Vila i frid.

Grymt fin bild på en minnesplats

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Lord Adrian skrev:
2443422 Satt och gick igenom bilderna från Onsdagen..hittade en med en kille på gul hoj i bakgrunden, grå/beige tröja över stället och svart hjälm. Nån som vet om det kan vara Kalle? Isf är det antaligen den sista bilden som togs...

Låter som det! hans tröjja hade röda underarmar minns jag! trode det va blod först i diket..

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Matti skrev:
2443477 Åkte förbi olycksplatsen påvägen hem från stan vid midnatt. Tog ett foto på alla ljus i skenet av fullmånen. En klump i magen efter det inträffade. Andra gången för iår jag åkte landsväg och får va med om sånt här, inte riktigt vad man hade väntat sig. Fast det gör man väl aldrig. Kan inte påstå att jag kände han men pratade med honom ett tag på en SH pubkväll och fick en väldigt positiv bild av honom.

Vila i frid.

Matti :O Vilken bild :) Underbart vacker.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Har tittat igenom alla bilder nu (tror att det nu först blev verkligt för mig på något sätt) . Riktigt vackert!
Min tur att sakna ord nu. Önskar att jag kunde varit med er igår! :(

Vila i frid Kalle!
/Emelie

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Väldigt vacker minnesstund ni ordnade igår.

Kände inte Warburtons och känner inte er i onsdagsgruppen mer en vad jag läst här på forumet. Har varit med om en liknade situation och kan säga att det är nu hans familj och nära vänner behöver allt stöd ni kan ge, det kan kännas jobbigt att ta kontakt och man kan känna sig ovälkommen men det är nu de behöver er.

Sitter och skriver detta med en klump i halsen och ställer den fråga som alltid ploppar fram när något som detta händer, VARFÖR?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Matti skrev:

Vila i frid.

Otroligt vackert...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Matti skrev:

Vila i frid.

Väldigt fin bild Matti!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Jag hade tyvärr ingen möjlighet att medverka igår, tycker det ser ut som ni gjort någonting riktigt bra.

Ett fint initiatv. En eloge till alla som styrt upp det hela och som deltog på plats.

Så sitter man här med klumpen i halsen igen, för rätt exakt ett dygn sedan så hade jag den där igen då jag fick det mycket tråkiga beskedet på telefon.

Vila i frid Kalle!

Chriz

Damer i tajta helställ gör min dag...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Ktm 690 Sm Prestige-07
Vila i frid Kalle

Du satt brevid mig utanför Donken.
Såg dig försvinna och 10 min senare finns du inte längre.
Ibland går allt för fort, jag kan bara hoppas att du dog lycklig.
Tragiskt nog dör människor hela tiden men det är sällan man faller
en tanke, till dig skänker jag alla mina nuvarande tankar.

Tänker på alla dina vänner och familj.
Till er vill jag säga (Minns honom som han ville bli ihågkommen).

Chriz

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Kändes bra att vara med och visa sitt deltagande.

Tack Milla för ditt initiativ.

Det blev en speciell upplevelse när allt blev tyst, ljusen var tända och de kalla vindarna kom.

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Matti skrev:

Vila i frid.

Så vackert Matti!

Det kommer att komma upp en mailadress där man kan sända sina bilder och kondoleanser vidare till familjen! Denna bild känns som ett måste till den samlingen!!!

Nursey darling!

Jättefina bilder gumman! Skicka du dem alla till familjen. Som Grufman sa så var ju hans mamma oerhört glad för våra omtankar om dem och hans övriga nära och kära. Tror hon vill se vad hon inte kunde vara med och uppleva på plats!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag minns fortfarande första gången jag träffade Karl.

Jag satt en solig eftermiddag på Il Forno Da Pino på Sveavägen och tog en Latte innan körning. Svenska Ducce klubbens Stockholms medlemmar träffades alltid där för en fika, skitsnack och utgångspunkt för åkning..

Då rullar Karl in på sin dåvarande hoj, ett monster (vill jag minnas). Han hade redan då sin beiga tröja med "flames/blod" på armarna. Anspråkslöst hejar han och undrar om jag är jag (vi hade PM´at om träffen tidigare). Han slår sig ner och beställer.. Vi pratar kamratligt direkt, sådär som man kan göra med vissa, om allt möjligt. Givetvis blev det mycket snack om hojar och han ville ha råd om köp av en nyare, snabbare hoj.. Han var inne på en ST, men kanske även en SS. Plötsligt dyker hyper uppoch deltar i diskussionen.. Mycket prat och många skratt. Karl var en lätt person att få kontakt med. anspråklös men full av humor. Hans kommentarer träffade oftast rätt, med skrattsalvor som följd.

Vila i frid, min vän. För även om jag fick känna dig alldeles för kort stund skall du leva i mitt hjärta.

//Anders

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Kalles mor tar gärna emot bilder och kondoleanser från kvällen. Maila dessa helst till min bror på:

f<snabela>angelhill.net

eller till mig på calle<snabela>digifirm.se.
Större filer skickas företrädesvis till min bror.
Vänligen, Carl

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Åkte förbi platsen idag, det brinner fortfarande ljus och ligger nya blommor där.

Såg några örnar flyga över platsen, kanske var en av dem du Kalle?

Bifogat

• warburton 002.jpg
    warburton 002.jpg
    139.5 KB · Visningar: 421
  • warburton 003.jpg
    warburton 003.jpg
    138.4 KB · Visningar: 115
  • warburton 004.jpg
    warburton 004.jpg
    138.8 KB · Visningar: 136

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Körde förbi där idag också med några duccepolare. Jag pekade ut platsen och hejade på grabbarna som jag antar skulle slå upp ett kors.

FredrikB

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Ingen
Jag lärde känna Kalle/Warburton genom ett annat gemensamt intresse: Ulf Lundells musik. Vi gick på 11 konserter tillsammans (i större och mindre sällskap) de senaste fyra åren, och hade alltid förbaskat kul när vi sågs.

Vi träffades på forumet "På fri fot", där Kalle gjort stort intryck på många av oss de senaste åren med sin humor, underfundighet och entusiasm i många frågor. Vi hade en gemensam minnesstund på forumet nu i kväll, och har lagt ut en del av hans bilder i en speciell tråd:

http://www.pafrifot.net/board_v2/index.php?board=30.0

Jag vill tacka er härinne som ordnade minnesstunden uppe vid olycksplatsen, det såg mycket fint ut av bilderna att döma. Jag tänkte åka dit någon dag i veckan med en hälsning från oss på "På fri fot". Hur långt från Upplands Väsby är det? Bara så jag vet när jag skall börja titta efter korset...

Tack igen allihop!

/Fredrik

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar