Tänd ett ljus! Dödsolyckan 2006-09-06

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Det är helt otroligt vilket fantastiskt engagemang ! Det här är nått som kommer att betyda väldigt mycket för Kalles anhöriga !
Fint initiativ ! Skönt att se att det finns så många underbara människor ! Ta hand om varandra !

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Tack ALLA för en trevlig minnesstund,OM nu sådana kan vara trevliga.
Vill dessutom tacka tjejjerna som lyckades med så mycket på så kort tid som det blev.:tummenupp
Tycker att det är så j...la tragiskt.....
Strongt av Kalles vänner att vara där med humöret så pass högt under dom förhållanderna som rådde.
Skulle vilja skriva så mycket mer..MEN det känns så överflödigt just nu.
VILA I FRID KALLE

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Stort tack!

Tack ALLA! (inte minst Milla, Nursey och Kakan för fina bilder)

Min dag har idag varit som om hjärnan har varit inlindad i bomull. Den har inte gjort ont, men har inte fattat någonting alls. Jag kunde inte komma idag, men jag tror att jag själv skulle mått bättre om jag kunnat. Mina tankar går till er alla.

/Peter

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ja, det var skönt att kunna delta även om jag inte var där igår av diverse olika anledningar. Kände att det skulle bli tajt att hinna idag men ändrade mig ganska snabbt till att vad som än kom i vägen fick kliva undan för detta.

Alla är ni nya för mig(utom kapten), ändå känns det som om jag kommit ganska nära ett par av er. Ni är ena goa killar(gubbar) å tjejer, vilka hjärtan ni har och vilken gemenskap vi har!

Den här gemenskapen och andan, den här fina uppslutningen värdig en hojbroder. V.i.f mannen...

Tackar er alla!

-@

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Nattbilder

Åkte förbi platsen direkt efter jobbet och tände ett ljus. Tog även ett par bilder.

Gårdagens tur var min första men jag är stum av beundran över sammanhållningen.

Mackan

Ljus.jpgLjus2.jpg

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Kakan skrev:
2442979 Har fixat till bilderna lägger in några här...

Tack alla för en fin uppslutning och stund vid platsen.
Tack till Kalles vänner som var med och tog hand om alla blommor och ord som sändes till Kalles föräldrar.

Kan någon berätta vad som stod i dikten?

Bifogat

• Clipboard01.gif
    Clipboard01.gif
    16 KB · Visningar: 1,077

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Retep skrev:
2443191 Kan någon berätta vad som stod i dikten?

Oj, ska försöka komma ihåg vad jag skrev...

Vila i frid Kalle!
Må änglarna sjunga vackra sånger för dig där du nu är.
Hoppas du får möjlighet att träffa dina nära och kära igen en sista gång i deras drömmar för att få säga farväl.
Mina tankar går även till dina föräldrar, din flickvän och dina vänner och alla andra som söjer dig!
Hoppas vi ses igen på andra sidan.

Edit: Kollade Nurseys foto för den korrekta texten...

Last edited:

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Gixxern såld :(
shit va fint...ville så gärna va med men kom inte loss från jobbet. blir så glad i dessa tråkigheter me alla fina själar här på sh. sammanhållningen e total..tror detta betyder massa för hans familj å vänner. ska försöka ta mig en tur dit i helgen å tända ett ljus...vila i frid kalle!

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Grymt vackert gjort av er allihopa, skönt att se att man kan bry sig om andra. jag är säker på att det värmer många hjärtan ikväll, i alla fall ett i dalarna, i såna här tragiska stunder.

V.i.f.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Milla skrev:
2443220 Oj, ska försöka komma ihåg vad jag skrev...

Vila i frid Kalle!
Må änglarna sjunga vackert för dig där du nu är.
Hoppas du får möjlighet att träffa dina nära och kära igen i deras drömmar för att få säga ett sista farväl.
Mina tankar går även till dina föräldrar, din flickvän och dina vänner.

Nått sånt var det, skrev även i kondoleansboken, så sista delen är jag osäker på då jag inte vet om jag blandar ihop det..

Jag har plåtat din dikt
håller på att redigera bilderna nu de kommer snart

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Det var en lugn, fin och på nåt konstigt sätt skön stund vi fick uppleva vid kurvan.
Kände en oerhörd värme och gemenskap men också en påtaglig känsla av att riskerna inte är att leka med.

Både skönt och stark av Grufman och Trueblue att ni kom, tror jag talar för alla när jag säger att ni knöt ihop våra tankar och funderingar kring Kalle på ett bra sätt.

Vi kommer fortsätta med våra gruppkörningar, dels för att det är del av våra liv men också för att ni(Grufman och Trueblue) intygade att det var Kalles önskan. För mig kommer det alltid att vara "Kalles Kurva" där vi slår av ordentligt och skänker honom en tanke på våra körningar.

Milla, Nursey och Kakan: Ni är goa tjejer, fortsätt med det!

Mvh Jensa

cl skrev:
2441573 Jensa.
Du vet var jag är. Snälla. Tänd ett ljus för mig också.

Blev fem rosor från oss Christer.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Bilder från kvällen (jag blir galen på storleksrestriktionen..kan man komma runt den?)

Bifogat

• Kalle minnesstund2.jpg
    Kalle minnesstund2.jpg
    85 KB · Visningar: 199
  • Kalles minnesstund1.jpg
    Kalles minnesstund1.jpg
    141 KB · Visningar: 185
  • kakan mfl.jpg
    kakan mfl.jpg
    124.5 KB · Visningar: 388
  • Karl o lykta.jpg
    Karl o lykta.jpg
    76 KB · Visningar: 186
  • ljus.jpg
    ljus.jpg
    130.7 KB · Visningar: 168
  • Minne.jpg
    Minne.jpg
    128.6 KB · Visningar: 604
Last edited by a moderator:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
vet inte om du komprimerat bilderna, med Image Resizer så blir bilderna komprimerade och man kan välja storlek, scrolla ner lite så ser du den på höger sida, glöm inte att spara original filerna eller välj resize till ny fil så du får behålla originalen

Image Resizer
This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Satt och gick igenom bilderna från Onsdagen..hittade en med en kille på gul hoj i bakgrunden, grå/beige tröja över stället och svart hjälm. Nån som vet om det kan vara Kalle? Isf är det antaligen den sista bilden som togs...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
installera Image Resizer och höger klicka sen på en original fil och välj Resize picture ex. 1024x 768 eller 800 x 600, de borde bli så små att de går fint att ladda upp, på advanced kan du fylla i valfri storlek

edit:vet inte om det blir bättre men bara att prova.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Fler..

Bifogat

• parkerade2.jpg
    parkerade2.jpg
    88.6 KB · Visningar: 316
  • parkerade.jpg
    parkerade.jpg
    123.5 KB · Visningar: 354
  • platsen.jpg
    platsen.jpg
    92.6 KB · Visningar: 226
  • samlade1.jpg
    samlade1.jpg
    133.9 KB · Visningar: 397
  • samlade2.jpg
    samlade2.jpg
    123.1 KB · Visningar: 448
  • samlade 3.jpg
    samlade 3.jpg
    137.3 KB · Visningar: 458

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
och sista..

Om Kalles familj vill ha dessa bilder så finns dom alla i hög upplösning :tummenupp

Bifogat

• samlade 4.jpg
    samlade 4.jpg
    136.6 KB · Visningar: 348
  • samlade 5.jpg
    samlade 5.jpg
    107.7 KB · Visningar: 446

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Åkte förbi olycksplatsen påvägen hem från stan vid midnatt. Tog ett foto på alla ljus i skenet av fullmånen. En klump i magen efter det inträffade. Andra gången för iår jag åkte landsväg och får va med om sånt här, inte riktigt vad man hade väntat sig. Fast det gör man väl aldrig. Kan inte påstå att jag kände han men pratade med honom ett tag på en SH pubkväll och fick en väldigt positiv bild av honom.

Vila i frid.

Bifogat

• mini.jpg
    mini.jpg
    110.8 KB · Visningar: 697

IronMike

Guest
Åkte förbi kl 01.00

Satt först hemma hela kvällen och vela om man skulle åka förbi eller ej. Hade ingen lust att delta i någon cermoni bland folk som både kände och inte kände Kalle.. Vi åkte ju några gånger spontant. Kändes som man lärde känna han, fast ändå inte. Han var inte en typisk hojkille tycker jag. Han verkade vara så mycket mer.. Nu kände jag inte Kalle privat, vi åkte några gånger. Men man fick intrycket av att han var väldigt smart, att han hade kunnat åstadkoma något meningsfullt med sitt liv, för oss alla andra. Därför gör det allting så sorgligt. Han måste ha varit menad för något större än oss på jorden.

Åkte iväg runt midnatt, för att tända ett ljus och sända en tanke. Hittade först inte vägen, åkte runt i mörkret i någon timma eller så, först norrut..sen vände jag och gav upp. Men där, efter en kurva lystes vägen upp. Fick en klump i halsen, stannade vid vägkanten, stängde av motorn. Allt blev tyst. Månen sken, fick en kuslig känsla av att han var där.

Gick ner, tände ett ljus. Sände en tanke...precis när jag klev in i bilen så slockna ett ljus, och en kall vind svepte förbi, kändes fruktansvärt allting. Åkte hem.

Vif Kalle

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...