"Tävla bana 2007" - steg för steg?

IronMike

Guest
aRWe skrev:
2391110 Tänk på att hojen skall ha mc-idcard sen, dvs man ska uppge ramnr har jag för mig.
Så man kan alltså inte åka till tyskland å hämta hem en båge som skrot, som saknar ramnummer? .. jag spanade in nyare hojjar med mindre skavanker när jag hälsa på kussen föra året, som var lösta, utan ramnummer BILLIGT.

Jag vill chaka en nyare 1000cc, och bygga om själv. Ha nåt kul pyssel i vinter, samt nästa år kunna vara stolt över nåt som man själv "skapat".

:rolleyes:
 

IronMike

Guest
En fråga ang varje deltävling i rookie1000, man kommer dit en tors el fredag, hur mkt träning får man innan man ska köra tidsträning eller kval? Har ju inte kört alla banor som det körs på...

Kommer bli tufft nästa år, men jag har bestämt mig :)
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
IronMike skrev:
2394060 Så man kan alltså inte åka till tyskland å hämta hem en båge som skrot, som saknar ramnummer? .. jag spanade in nyare hojjar med mindre skavanker när jag hälsa på kussen föra året, som var lösta, utan ramnummer BILLIGT.

Jag vill chaka en nyare 1000cc, och bygga om själv. Ha nåt kul pyssel i vinter, samt nästa år kunna vara stolt över nåt som man själv "skapat".

:rolleyes:
Här kan du se vilka uppgifter dom behöver för ett MCIDcard (PDF)
http://www.svemo.se/file_out.php?id=715
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
:D

Archive%5CProduct_images%5C29%5CLarge%5C29-650_l.jpg


Mer seriöst: depåstöd fram och bak, däckvärmare, skåpbil, diverse verktyg, däckkrängare, däckbalanserare, kompressor, najtång, lap timer, lastramp, bensindunk, brandsläckare.
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
IronMike skrev:
ingen som har en bra inköpslista på allt man behöver till sitt lilla stall nästa år? finns säkert prylar man inte tänkt tanken på att behöva...
Här är en lista som blev till när Swedie frågade vilka grejor som han behövde ta med sig till Anderstorp i våras. Riktigt bra lista blev det.

1. Brandsläckare
2. Papperstallrikar och plastbestick
3. Stereo
4. Långkalsonger
5. Paraply!
6. Element
7. Däckvärmare
8. Förlängningssladd
9. Verktygsskåp/låda
10. Utrustning (RR-stället-underställ-hjälm-handskar-stövlar-ryggskena-"halsduk", Motard-stället-hjälm-glasögon-stövlar)
11. Ombyteskläder
12. Däck
13. Däckpasta
14. Däckkrängare
15. Golv
16. Depåstöd (fram+bak)
17. Olja+oljefilter
18. Polertrasor+putsmedel
19. Sorteringslådor m. skruvar/muttrar till alla hojar
20. Extrafälgar
21. Reservdelar
22. Kaffebryggare + kaffe
23. Filmkamera+fotokamera
24. Twist of the Wrist (kvällslektyr)
25. Kryckor+bandage
26. Bärbardator
27. Extra kraschkåpor
28. Nycklar till alla hojar (Olle var smartast)
29. En färdigladdad Transponder
30. Hoj
31. Licens
32. Mc-idcard
33. Öronproppar
34. Silvertejp
35. Buntband
36. Kompressor
37. Batteriladdare
38. Förbandslåda
39. Mat
40. Grill
41. Tillbehör till grill å mat
42. Najtråd
43. Regndäck
44. Miljömatta (Absol)
45. Stolar (inget är mer irriterande än att vara utan stol!)
46. Tidstavla
47. Extra siffror för tävlingsnummer
48. Kedja och en bunt drev
49. Bromsbelägg
50. Reservmotor (?)
51. Reserv skyddsutrustning (hjälm handskar o.dyl)
52. Imskyddsmedel för visiret
53. Bensin
54. Solbrillor
55. Solkräm
56. Lufttrycksmätare
57. Bensindunkar
58. Bensinkanna
59. Momentnyckel
60. Torkpapper
61. Förgreningsdosa
62. Mekpall
63. Spännband
64. Överdrag till hojen
65. Plast och glasfiberremsor att reparera trasiga kåpor med.
66. Mutor till funktionärerna för att få tillbaka tappade saker.
67. Depåtältet att ha de föregående 66 sakerna i. Eller tänkte du skruva i bilen?
68. Tyngder till depåtältet så det inte blåser bort vid mycket vind.
 

IronMike

Guest
aRWe skrev:
2399337 Här är en lista som blev till när Swedie frågade vilka grejor som han behövde ta med sig till Anderstorp i våras. Riktigt bra lista blev det.
Fint :tummenupp ...lite saker som ska inhandlas under vintern då...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
IronMike, med tanke på att du behöver en hoj med motor och ramnummer för att rejsa så är det kanske dags att ändra signaturen? :)
 

IronMike

Guest
xyx skrev:
2406618 IronMike, med tanke på att du behöver en hoj med motor och ramnummer för att rejsa så är det kanske dags att ändra signaturen? :)
ska nog köpa en skrotad hoj i Düskland.. samt en ram från en skrot i sverige, så kan man iaf visa historik. Får se, finns olika "billiga" varianter men ändå ärliga, kanske blir dyrare i längden jämfört med att köpa färdig racehoj, men jag vill ha pyssel i vinter...

:tummenupp
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Det är var den roligaste tråden jag skådat på evigheter. Jag sparar den som favorit! :D
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
IronMike skrev:
2407347 ska nog köpa en skrotad hoj i Düskland.. samt en ram från en skrot i sverige, så kan man iaf visa historik. Får se, finns olika "billiga" varianter men ändå ärliga, kanske blir dyrare i längden jämfört med att köpa färdig racehoj, men jag vill ha pyssel i vinter...

:tummenupp

Lägg gärna upp trådar om det. Minns med glädje tråden där du försökte byta oljefilter och ser fram mot tråden där du riktar en bakram.
 

IronMike

Guest
Victor skrev:
2496249 Lägg gärna upp trådar om det. Minns med glädje tråden där du försökte byta oljefilter och ser fram mot tråden där du riktar en bakram.
www.wrackbike.de

som sagt, jag hade probs med oljefilter som satt i helvete, å jag hade inga tools. men men, nästa år börjar satsningen mot moto gp....

köper nog en färdig hoj.

:)
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Verkar bli en del ändringar på vägen ändå.
Först var ju bana inte någonting för dig i överhuvud taget men det växte du ur.
Du skulle heller inte träna något utan bara köra tävlingarna fast det verkar som om det allt bli några träningar iaf.
Men cykeln skulle du ju iaf bygga själv och inte köpa en färdig..? Nej det ÄR nog smartare att köpa en färdig.

Någon sa någostans i denna tråden att det skulle bli den längsta på SH. Det här inlägget är mitt bidrag bara.
 

IronMike

Guest
don_tomazo skrev:
2607471 Verkar bli en del ändringar på vägen ändå.
Först var ju bana inte någonting för dig i överhuvud taget men det växte du ur.
Du skulle heller inte träna något utan bara köra tävlingarna fast det verkar som om det allt bli några träningar iaf.
Men cykeln skulle du ju iaf bygga själv och inte köpa en färdig..? Nej det ÄR nog smartare att köpa en färdig.

Någon sa någostans i denna tråden att det skulle bli den längsta på SH. Det här inlägget är mitt bidrag bara.
Nja som det är nu så köper jag en färdig hoj ..nåt fullkittat med massor extrasaker, men regbar. så sätter jag en maglite framtill å en röd reflex baki, så jag kan dra ut å öva lite på bulten ;) nejdå, men det blir lite träningar såklart. Samt en och annan deltävling i R1000 kanske, mest för att lära mig hur allt funkar. Förväntat mig inget annat än jumboplats, men 2007 får bli en försäsong till 2008 då man har mer koll på läget.

:tummenupp

jag har mognat. inga fler natttrådar heller :huvet :) ..å nya jobbet är dagtid istället för natt. såå. en pajas, kommit till insikt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top