"Tävla bana 2007" - steg för steg?

Monster tjejen

Monster tjejen No:1
Gick med
30 May 2005
Hoj
Crescent
Spoox skrev:
2384742 jasså cruisade jag runt oxå? nja de betvivlar jag starkt å de säger nog inte hojen som står i många delar på verkstad.

Det är med tårar i ögonen som jag skriver in till dig.:gråta

Tråkigt att du har klotat min alldeles älskade Monstertjej.

Tråkigt att hon kom till ett sådant oansvarigt hem , hoppas att hon löses in och kommer till Motorcyklarnas himmel för där kommer hon att få det mycket bättre!:pannkyss

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
MC Doktorn skrev:
2385330 Mitt minne från denna dag var hur mjukt man landade i lecahavet :näsblod

Det kommer jag också pröva på tids nog, var av på gelleråsen med millen men klarade mig upprätt och rullade till slut ut på den gamla sträckningen i kurvan efter start/mål :näsblod

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
sandstream skrev:
Köper man en sån hoj, får den att nypa direkt och sedan ger upp så kanske RR inte är rätt sport :lol

Ger upp och ger upp, jag kör varannan måndag på gocartbana:D

Faktum är att det var en aldeles för dyr sport för mig att hålla på med:mad:
Sen att man hadde 25 mil till närmsta bana gjorde inte saken bättre...:rolleyes:

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
kiwimaddog skrev:
2384973 Damnit.. skulle oxå vilja vara född vinnare....Får jag gissa på ålder? Gissar nog på...22?
hehe japp, läste du på min sida eller?

Monster tjejen skrev:
2385267 Det är med tårar i ögonen som jag skriver in till dig.:gråta

Tråkigt att du har klotat min alldeles älskade Monstertjej.

Tråkigt att hon kom till ett sådant oansvarigt hem , hoppas att hon löses in och kommer till Motorcyklarnas himmel för där kommer hon att få det mycket bättre!:pannkyss

haha nejdå. hon ville bara ha lite nya kläder sen går hon lika fint igen!.. ajo just de, nytt kopplingshandtag oxå

selin skrev:
2384786 Ja, om dom sa allt det där så måste det gått så fort.

Allvarligt, vi lägger ner nu. Vi träffas säkert där uppe nästa sommar.

Låter bra de! vi har redan bestämt att upp dit ska vi igen nästa år hela gänget, (ska meddela när jag vet vilket datum som är spikat)

sandstream skrev:
2384959 Att krascha på sin första bandag är inte direkt något att skryta med, det visar bara att man har en hel del kvar att lära men jag gissar att du inte är allt för gammal att döma av hur du skriver så det ordnar sig säkert om några år (eller kanske ganska många år).

Ja jag har mycket kvar att lära mig har jag inte sagt annat, å om du läser vad jag sagt tidigare så har jag erkännt att jag var/är dum i huvudet när man satsar så hårt första gången.. men jag ville prova å nu vet jag.. så?
du verkar bara vilja gnälla? förstår iten ditt resonemang runt alltihop, de de säger har jag redan sagt fler ggr om ju :confused:

men men, vi kanske ses på banan någon gång!? hoppas jag, så får du dela med dig av dina kunnskaper till oss nybörjare (säger jag utan att vara ironisk)

Last edited:

californication

Guest
Ironmike, du har allt - charmen, modet, styrkan.. som satsar!

Får jag bli din paraply-chey :rolleyes: :kär

IronMike

Guest
californication skrev:
2386028 Ironmike, du har allt - charmen, modet, styrkan.. som satsar!

Får jag bli din paraply-chey :rolleyes: :kär
Såklart.... men du får ställa dig i kö, jag ska ha en utlottning om den platsen, men du är välkommen i mitt depå-tält där vi ska ha myspys mellan heaten, jag ska prata om tighta hårnålar och ribbor till doften av romantisk rökelse...

:slicka :krama :rodnar

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
SletEmil skrev:
2384653 Ja jag har sett det på dom tävlingarna jag har varit och tittat på.
Är ju bara nya lyxåk. Jag saknar ju en hel del effekt jämfört med t ex en ny r6:a. Iofs så är det väll jag som sätter dom största begränsningarna i början. Men man börjar ju tveka om min hoj verkligen duger.

För att ha kul kan du åka på vad som helst, men vill du seriöst börja att jävlas med folk så går det kanske åt någe mer. HK är jätte bra för det räddar dinna misstag. Jag åkte visserligen 57:eek:r med en FulKawan (96:a?) på LMS så visst kan du vara med och bråka.

björn

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
björn.e skrev:
2387572 För att ha kul kan du åka på vad som helst, men vill du seriöst börja att jävlas med folk så går det kanske åt någe mer. HK är jätte bra för det räddar dinna misstag. Jag åkte visserligen 57:eek:r med en FulKawan (96:a?) på LMS så visst kan du vara med och bråka.

björn

vad åker du på nu då med hondan? Går det fortare och beror det isåfall på materialet eller har du blivit skickligare? :)

IronMike

Guest
Neutral skrev:
2383351 Ring direkt på 0706-11 50 68 i stället, Micke är internetanalfabet. :D Du kan köra din gathoj på kursen med enkla moddar som tejpade lysen m m, hälften av deltagarna går kursen med sin gathoj.

App...app...app. Det heter faktiskt hornål. :mattias
Så... Fick svar på mitt pm :) tack för tipset!! då hinner man kirra licensen innan denna säsongen är slut :tungan :pannkyss

SletEmil

#71 Rookie 600
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Kwackasaki ZX6RR -05
björn.e skrev:
2387572 För att ha kul kan du åka på vad som helst, men vill du seriöst börja att jävlas med folk så går det kanske åt någe mer. HK är jätte bra för det räddar dinna misstag. Jag åkte visserligen 57:eek:r med en FulKawan (96:a?) på LMS så visst kan du vara med och bråka.

björn
Jag får börja på min och om man märker att det är värt att satsa stenhårt på det kan man ju alltid byta upp mig... Blir att ligga på med min som tvåtaktarna gör då...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Spoox skrev:
2384742 jasså cruisade jag runt oxå? nja de betvivlar jag starkt å de säger nog inte hojen som står i många delar på verkstad....

Ehhh... Där vinner du inte många rejs grabben.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
sgtpepper skrev:
2381504 Här är en tråd där namnen Mike The Bike specar vad en rookiesäsong kostar honom, knappt en halv miljon får man tydligen räkna med (det är humor, det är humor, det är humor!).

Fast man köper väl inte ny hoj + bil + husvagn samt tar licens varje år????

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
IronMike skrev:
2390891 är det o-poppis å dra lite på varvstoppet ? :p

En bekant till mig ska sälja sin rejshoj (zx10r -04) till fördel för mer tid med familjen. Han vann 8 utav 12 CCS (Championship Cup Series) race på den i år.

Info:
7800 miles.
Plastics are good. Scotts, Leo Vince Slip On, PCIII, Velocity Stacks, BMC Race Filter, Vortex Adj. Rear Sets, Woodcraft Clip Ons (spare bars) and case cover, 520 Chain with extra gearing (40, 43, 46, 17) 16/42 on now, Stomp Grip, Braided Lines, Extra Carbon Lorraine Pads, etc, etc,etc....

Däckvärmare, stöd, extrafälgar mm ingår också.

Pris: $8200

Hojen har en "clean title" så det borde vara fullt möjligt att registrera den i Sverige om du är intresserad av det.

10_small.jpg

Last edited:

IronMike

Guest
Lugn skrev:
2391057 En bekant till mig ska sälja sin rejshoj (zx10r -04) till fördel för mer tid med familjen. Han vann 8 utav 12 CCS (Championship Cup Series) race på den i år.

Info:
7800 miles.
Plastics are good. Scotts, Leo Vince Slip On, PCIII, Velocity Stacks, BMC Race Filter, Vortex Adj. Rear Sets, Woodcraft Clip Ons (spare bars) and case cover, 520 Chain with extra gearing (40, 43, 46, 17) 16/42 on now, Stomp Grip, Braided Lines, Extra Carbon Lorraine Pads, etc, etc,etc....

Däckvärmare, stöd, extrafälgar mm ingår också.

Pris: $8200

Hojen har en "clean title" så det borde vara fullt möjligt att registrera den i Sverige om du är intresserad av det.

10_small.jpg

smut pryl..... men för att ha råd att lägga allt på en gång skulle jag behöva sälja min analflik dyrt på malmskillnadsgatan :gråta får se imorrn när jag rättat min lottokupong.

har väl kanske 3,500 dollares att lägga för stunden, tänkte ju köpa något junk å bygga om under vintern..eller dra ner till kusinen i tyskland å köpa en ny hoj utan ramnummer för ca 15 tusen svenska utan papper....

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
IronMike skrev:
2391067

har väl kanske 3,500 dollares att lägga för stunden, tänkte ju köpa något junk å bygga om under vintern..eller dra ner till kusinen i tyskland å köpa en ny hoj utan ramnummer för ca 15 tusen svenska utan papper....
Tänk på att hojen skall ha mc-idcard sen, dvs man ska uppge ramnr har jag för mig.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln