"Tävla bana 2007" - steg för steg?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Om det var nån som åkte 2 sek från banrekordet på LMS trafikövning skulle nog flera av LMS hjältarna dö av chock. Skulle vara kul att se...
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Jonte VSB R-T skrev:
2384148 Om det var nån som åkte 2 sek från banrekordet på LMS trafikövning skulle nog flera av LMS hjältarna dö av chock. Skulle vara kul att se...

vilka är LMS?
 

sandstream

Guest
samuel w skrev:
Där har jag en tid ifrån så om det är rätt bana ska det bli grymt kul att jämföra.
Med tanke på att Sverige-eliten inte varit där ter sig ju ett rekord som ganska ointressant.


Blå R1 skrev:
2384143 Jävla vad paff du blir om det stämmer!! Då ska jag defenetivt se till att du står vid ditt ord!!!
(Men tror ju inte det heller..)
Paff?
Jag skulle vara miljonär om 2-3 år som hans manager så ingen håller nog tummarna mer än jag för att det stämmer.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2384151 Där har jag en tid ifrån så om det är rätt bana ska det bli grymt kul att jämföra.
Med tanke på att Sverige-eliten inte varit där ter sig ju ett rekord som ganska ointressant.
Med tanke på att Montza enbart är gatkörning så lär ju inte banrekord existera öht..
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Triggerhappy skrev:
2384105 Den röda tråden är att du skrivit att du haft kortet i 2 månader varav den ena med ett gipsat ben. Den månaden du inte hade gipsat ben lyckades du åka 2 sek från gällande varvrekord på en bana med en std R1´a.

Den glödröda frågan är : Villken bana på villken tid körde du det bombarvarvet !
Han kanske slog huvudet när han vurpade.

Att köra 2 sekunder över gällande banrekord med en gathoj är i princip omöjligt ens för en elitförare.
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
sandstream skrev:
2384151 Där har jag en tid ifrån så om det är rätt bana ska det bli grymt kul att jämföra.
Med tanke på att Sverige-eliten inte varit där ter sig ju ett rekord som ganska ointressant.


Paff?
Jag skulle vara miljonär om 2-3 år som hans manager så ingen håller nog tummarna mer än jag för att det stämmer.

ja jag har inte sagt att de är en intressant tid, men när jag var där så hade de körts på 57 sec å jag körde på 59,60

sandstream skrev:
2384151 Där har jag en tid ifrån så om det är rätt bana ska det bli grymt kul att jämföra.
Med tanke på att Sverige-eliten inte varit där ter sig ju ett rekord som ganska ointressant.


Paff?
Jag skulle vara miljonär om 2-3 år som hans manager så ingen håller nog tummarna mer än jag för att det stämmer.
för övrigt så betvivla rjag inte för fem öre att du skulle kunan köra snabbare heller
 
Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
isse skrev:
2384162 Jag förstår inte vad karln skriver...:confused:

/N

Han har slagit världsrekord på Monza och undrar var brudarna är :tungan

Ähh, killen hade en skön dag på Montza banan och polarna gjöt gott mod i honom och nu vill han rejsa....
Allt är förlåtet. Ut å rejsa.
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Nr:18 skrev:
2384163 Jag vet!! Men jag respekterar hans önskan att hålla tyst om var.
det är lungt, jag orkar inte tjabba om de. men sjysst av dig att respektera det hela

Triggerhappy skrev:
2384171 Han har slagit världsrekord på Monza och undrar var brudarna är :tungan

Ähh, killen hade en skön dag på Montza banan och polarna gjör gott mod i honom och nu vill han rejsa....
Allt är förlåtet. Ut å rejsa.

haha, ja just de. hade jag haft en hoj så hade jag varit ute å kört heeeela tiden! samt träffat alla på bankörningar å träningar mm
 
Last edited:

sandstream

Guest
Spoox skrev:
2384166 ja jag har inte sagt att de är en intressant tid, men när jag var där så hade de körts på 57 sec å jag körde på 59,60
Men vilken bana är det?
Spoox skrev:
för övrigt så betvivla rjag inte för fem öre att du skulle kunan köra snabbare heller
Det gör däremot jag. Är inte i närheten av några 2 sekunder över ett fräscht banrekord.
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
sandstream skrev:
2384178 Men vilken bana är det?
Det gör däremot jag. Är inte i närheten av några 2 sekunder över ett fräscht banrekord.

de var ju Monzta banan som du hade kört på.. de kanske var du som had ekört på de 57 sec? (komme rinte ihåg tiden exakt) men sen fick jag höra av nr18 oxå att de var fel av mig att kalla de banrekord då de inte har gåt någon officiell tävling där osv, så få rväll kalla de snabbast körda varv istället.. ok?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Spoox skrev:
2384173 Rablabababa


Jag hoppas du kommer upp till Gelleråsen(Karlskoga) nästa tävling. Den är 9-10/9. Du kan få vara med som mek i mitt lilla superrookie team. Vi kommer troligen vara grannar med några seriösa team så du får såklart titta hur proffsen gör också.

Du kommer lära dig så mycket. Vi är förövrigt jävligt trevliga!
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Spoox skrev:
2384187 de var ju Monzta banan som du hade kört på.. de kanske var du som had ekört på de 57 sec? (komme rinte ihåg tiden exakt) men sen fick jag höra av nr18 oxå att de var fel av mig att kalla de banrekord då de inte har gåt någon officiell tävling där osv, så få rväll kalla de snabbast körda varv istället.. ok?

när alla fått sin nyfikenhet lugnad nu så kan man väll återgå till info om bankörning sm tråden handlar om, skulel oxå vilja veta mer runt alltomkring de som finns. Erfarenhet är ju bästa lärdommen så delar med er alla ni som kör. fast man kanske ska läsa i racing forumet. ja just de..

Jonte VSB R-T skrev:
2384194 Jag hoppas du kommer upp till Gelleråsen(Karlskoga) nästa tävling. Den är 9-10/9. Du kan få vara med som mek i mitt lilla superrookie team. Vi kommer troligen vara grannar med några seriösa team så du får såklart titta hur proffsen gör också.

Du kommer lära dig så mycket. Vi är förövrigt jävligt trevliga!

vore riktigt kul att få se någon tävling live då jag aldrig gjort de förut. å jag betvivlar inte att ni är trevliga, de har man hört flera gånger att alla runt omkring rr ska vara å i depårna mm (nästan alla iallafall) :p

sandstream skrev:
2384178 Men vilken bana är det?
Det gör däremot jag. Är inte i närheten av några 2 sekunder över ett fräscht banrekord.

öj, vad hade du kört på för tid nu då?
 
Last edited:

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
sandstream skrev:
2384059 [
Nja, han hade väl en vråltrimmade 250 i mitten av 90-talet om jag inte läste fel.

Bara för att man hadde en ''vråltrimmad'' (fint utryckt av dig där, bevisar att du inte släpt taget om puch dakotan än)så innebär ju inte det att man kört en massa bana, min rgv nöp efter kanske 10 varv i pysmystempo(på licensuppkörningen), det är all bankörning jag gjort och det var ju för 10 år sedan.:tomten
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hitecfrollo skrev:
2384222 :felämne Har du putsat upp pärlan?
Ska du köra på Ons?
Vad kostar SJÄLEN?

Nja svara jag på de två första. På tredje svara jag; kom med ett bud.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top