Don Quixote skrev:2381243Vi hånade Swedie också men fick bita i gräset då han omgående körde ifrån oss allihop. Men den som lever får se
Appapp... Inte mig!
Don Quixote skrev:2381243Vi hånade Swedie också men fick bita i gräset då han omgående körde ifrån oss allihop. Men den som lever får se
Det finns ingen möjlighet att köpa en komplett banhoj för tillfället. Det jag har nu, räcker till att åka ner till tyskland å köpa en nyare 1000c utan papper, å ta hem som "skrot"...sen får jag ta och sprida ut byggkostnaden över hela vintern. Visst skulle jag väl kunna spara ihop pengar under vintern, och köpa ngt till våren, men jag vill ha nåt hemma i garaget å pyssla med i vinterPeccus skrev:2382014Glädjande att du väljer att köra bana IronMike! Hoppas det går bra.
Stämmer för övrigt in i kören: Köp en färdig hoj.
www.roadracing.se har ett annonsplank vet jag.
IronMike skrev:2382072Det finns ingen möjlighet att köpa en komplett banhoj för tillfället. Det jag har nu, räcker till att åka ner till tyskland å köpa en nyare 1000c utan papper, å ta hem som "skrot"...sen får jag ta och sprida ut byggkostnaden över hela vintern. Visst skulle jag väl kunna spara ihop pengar under vintern, och köpa ngt till våren, men jag vill ha nåt hemma i garaget å pyssla med i vinter
Angående Classic Racing så är de nyaste hojarna i år från -87 så du får vänta 10 år innan din får vara med. En norrman körde en CBR600 från -87 på 56-tider på Sviestad förra helgen på 41-årsracet. Det är inte många i Rookie 600 som hänger med på det.SletEmil skrev:2382008...funkar den som grund eller är den precis värdelöst gammal och ska jag satsa på classic racing med den istället .
"Samtidigt i R1000 så kommer en Superbiketrimmad 750 från -93 jaga Papunens standardoptimerade R1'a från Superstock-EM 2002."oscar skrev:2382096Spara pengar istället under vintern och köp när du har råd, det blir garanterat billigast! Tiden du slipper spendara i garaget kan du istället lägga i löpspåret och på gym. Det skulle ge dig en enorm fördel sen när säsongen drar igång!
Aha, det är Ironi Mike du borde ha valt som nickIronMike skrev:2381533jag är som sagt väldigt ironisk i de flesta fall, få tycks förstå att kör lite självironi...
IronMike skrev:2382118"Samtidigt i R1000 så kommer en Superbiketrimmad 750 från -93 jaga Papunens standardoptimerade R1'a från Superstock-EM 2002."
om man läser lite info om rookie1000,. man måste väl inte bygga en hoj för 200,000 för att få ställa upp? måste ju ändå träna, samt lära mig köra. sen under vintern får jag ta en sak i taget, kåpor, dämpare, däckvärmare, fälgar, etc vad vet jag allt som behövs. Eller det viktigaste...
Kommer ju inte överleva vintern utan en hoj i garaget
Önskar jag hade 50 lax eller så att lägga på en färdig hoj...men jag måste ta lite mindre utgifter i tagetoscar skrev:2382130Gör dig själv en tjänst och lyd råden!
Ja det känns stabilt. Då funkar den ju än dåNeutral skrev:2382115Angående Classic Racing så är de nyaste hojarna i år från -87 så du får vänta 10 år innan din får vara med. En norrman körde en CBR600 från -87 på 56-tider på Sviestad förra helgen på 41-årsracet. Det är inte många i Rookie 600 som hänger med på det.
IronMike skrev:2382150Önskar jag hade 50 lax eller så att lägga på en färdig hoj...men jag måste ta lite mindre utgifter i taget
Finns det någe film på nätet från till exempel rookie1000? Och hur funkar det till våren sen, när man har en hoj. Man anmäler sig till att ta licens? Och sen anmäler man sig till rookie1000? ...om man ska tisdagsträna på sviestad, är det bara åka dit å pröjsa, eller ska man vara medlem i någon klubb?
nilzz skrev:2382178Men alla kan ju ändra sig
Btw kul att du gillar åka ban nu
Jag tror fortfarande bestämt på att det finns många gatåkare som är grymma på gatan, spöar bankillar på gata.. Och sen givetvis banåkare som sopar mattan med gatkillar på bana.nilzz skrev:2382178Men alla kan ju ändra sig
IronMike skrev:2382279Jag tror fortfarande bestämt på att det finns många gatåkare som är grymma på gatan, spöar bankillar på gata.. Och sen givetvis banåkare som sopar mattan med gatkillar på bana.
Men men....
Vart ska man vända sig för att ta licens? Och hur blir man medlem i en klubb?
Haha men varför skriver du det då ...jag ska iaf inte försöka hävda mig någonstans, jag kommer hålla en jävligt låg profil, träna så mkt jag kan, och ställa ut på lite race helt utan förhoppningar. Jag vill känna på hur det är att tävla på bana, något jag alltid velat göra..men inte orkat satsa på tidigare.nilzz skrev:2382298Iof så var det ju inte riktig det du skrev, men det ska bli kul att se hur en som tycker han är snabb på gatan. Hävdar sig på bana.
nilzz skrev:2382178Men alla kan ju ändra sig
Va alla kommer ihåg saker ...Peccus skrev:2382327Var snäll på honom nu, detta är den bästa idé han har haft sedan han startade "Anal-flik"-tråden.
Lär vara betydligt billigare/enklare o ta sig till Linköping eller Karskoga...nilzz skrev:2382298
Du kan ta licens på gotland ring, det är nog närmaste banan från stockholm.
http://www.svemo.se/view.php?sp=141&p=262 Gå in där så ser du alla SVEMO anslutna klubbar. Ta kontakt med någon av dom, som passar, och be dom skicka ett inbetalningskort. Alla har inte licenskurser men dom största klubbarna har licenskurs någon gång på våren. Det talar dom säkert om för dig när du frågarIronMike skrev:2382279Vart ska man vända sig för att ta licens? Och hur blir man medlem i en klubb?
SletEmil skrev:2382008Lånar tråden en liten snabbis bara. Hade tänkt ta licens nästa år och använda min hoj att rejsa med. Tror ni det funkar med min hoj till att börja med. Jag fattar att jag inte kommer vara med i toppen. Det har jag inte räknat med men tänkte bara fråga er rejsrävar . Jag har inte köpt nått speciellt till den utan kör med den original förutom slip-on och andra bromsskivor för mina slog sig på bikeweek. Men den kommer vara original, funkar den som grund eller är den precis värdelöst gammal och ska jag satsa på classic racing med den istället .
Just det där "oregbar" - jag tänkte ju som sagt åka ner till Tyskland å köpa en nyare 1000, utan papper, å ta hem som "skrot". Måste man ha id-kort på hojjen för att få köra bana?RRbjorn skrev:2382394
Det går ju att hitta en oregbar 1000cc för 35-40'
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |