Tävling: När-avgår-Håkan-Juholt-tråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Klart att luffarpartiet ska ha stormoguls-luffaren kvar. Som bäddat för en istapp i arslet i nästa val.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Underbart! Förra fredagen fick vi fira att Juholt tabbat bort sig, och ikväll kan vi fira att partiet behåller honom.

Juholt är en femtekollonare. En moderat med uppdrag att infiltrera det Socialdemokratiska partiet, detta i avsikt att leda partiet till dess slutgiltiga undergång. Detta är den enda logiska förklaringen .... men å andra sidan ... vem har sagt att det som händer är logiskt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Läser precis på text-tv att Juholt vägrade avgå eftersom det är partikongressen och inte partiets verkställande utskott som valt honom.
Detta när dom hänvisade till att han skadat partiet och att han borde avgå för partiets skull.

Här visste han minsann sina rättigheter och jag tycker hans resonemang samt vägran att avgå trots att han nog fattar att det vore bäst för partiet. Det säger en hel del om vilken typ av människa Juholt är.

Han skulle Ju holt sig till reglerna.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Underbart! Förra fredagen fick vi fira att Juholt tabbat bort sig, och ikväll kan vi fira att partiet behåller honom.

Enda man är rädd över är att sossarna nu börjar förbereda sig med att tillsätta en bra partiledare lagomt till tidig vår 2014.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Enda man är rädd över är att sossarna nu börjar förbereda sig med att tillsätta en bra partiledare lagomt till tidig vår 2014.

Det räcker inte.. Deras enda och bästa chans att göra ett returval 2014 rä att bygga upp Juholt.

Egentligen var det nästan självklart.. Även om alla vill ha bort honom så vore det ett misstag av dem (vilket iofs inte vore helt oväntat) då deras karusell efter Sahlin kostade extremt mkt förtroende pga offentliggjorda interna rivaliteter.

Förhoppningen nu är ju att de satsar på Juholt, men att han inte räcker och att S-väljarna minns det här (och mkt annat) när det är dags att stoppa papper i en låda. Däremot är jag lite rädd för honom, han har visat sig extremt kall och kompetent under den här veckan och tyvärr kanske han är rätt bra för dem om det här blåser över.

Det bästa nu är ju att han om nåt år vill driva en politik som partiet inte ställer upp på så att han måste avgå iaf till slut, men det är nog för mkt att hoppas på av den populistiske lilla pajasen

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det räcker inte.. Deras enda och bästa chans att göra ett returval 2014 rä att bygga upp Juholt.

Egentligen var det nästan självklart.. Även om alla vill ha bort honom så vore det ett misstag av dem (vilket iofs inte vore helt oväntat) då deras karusell efter Sahlin kostade extremt mkt förtroende pga offentliggjorda interna rivaliteter.

Förhoppningen nu är ju att de satsar på Juholt, men att han inte räcker och att S-väljarna minns det här (och mkt annat) när det är dags att stoppa papper i en låda. Däremot är jag lite rädd för honom, han har visat sig extremt kall och kompetent under den här veckan och tyvärr kanske han är rätt bra för dem om det här blåser över.

Det bästa nu är ju att han om nåt år vill driva en politik som partiet inte ställer upp på så att han måste avgå iaf till slut, men det är nog för mkt att hoppas på av den populistiske lilla pajasen

Lyssnar man på Socialdemokrater så verkar de ha valt Juholt för att han är duktig i talarstolen. I kombination med en tydlig politik som väljarna tar till sig hade det kunnat vara ett vinnarrecept. Men jag tror han kommer att få problem att tala om moral och etik efter den här historien. Han är delvis vingklippt och kommer att förbli det. Trots det var nog rätt väntat att han skulle få sitta kvar, men jag tror det är en tidsfråga innan han inte får förnyat förtroende. Om inte vid nästa kongressval så efter nästkommande val. Inte en chans att han sitter två valperioder om han inte mot förmodan skulle vinna kommande val. För att det ska ske måste Alliansen göra bort sig ordentligt. Just nu kan jag inte se det hända.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Först Montan Stalin, sen Jugholt.
Undrar vem dom gräver fram nästa gång?

Kul iallafall att veta att skattepengarna går till att hjälpa politikerna så dom överlever på sina minimala löner. Ingen kan väl begära att dom ska betala hyra på sin egen lön, det vore ju förfärligt

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Först Montan Stalin, sen Jugholt.
Undrar vem dom gräver fram nästa gång?

Kul iallafall att veta att skattepengarna går till att hjälpa politikerna så dom överlever på sina minimala löner. Ingen kan väl begära att dom ska betala hyra på sin egen lön, det vore ju förfärligt

Det finns gott om bidragsmyglare och skattesmitare i sosseleden så det ska nog inte vara så svårt att hitta ett nytt stolpskott att paradera inför pressen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras