Tävling: När-avgår-Håkan-Juholt-tråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Han är ju helt underbar den där inkompetenta sociopaten.
Inte nog med att kan kläcker ur sig groda efter groda, han uppfyller ju själva sinnesbilden av allt som folk hatar med politiker.

Nu hoppas jag bara att något annat parti kan fylla maktvakumet S börjar lämna efter sig, och att det inte blir V. Vad som helst utom V. Och SD.

Vad i h-e, MP?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

HAha, jo, men trots att de har en hel del stolpskott så brukar de ju faktiskt kunna hänvisa till undersökningar som stödjer åtminstone en del av deras dumheter. Meeen, vid närmare eftertanke, helst inte. :) Kan lika gärna plocka bort PP från listan med.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
HAha, jo, men trots att de har en hel del stolpskott så brukar de ju faktiskt kunna hänvisa till undersökningar som stödjer åtminstone en del av deras dumheter. Meeen, vid närmare eftertanke, helst inte. :) Kan lika gärna plocka bort PP från listan med.

Dom lämnar ett gapande hål av förvirrade människor bakom sig, människor som aldrig behövt fundera på var dom skall lägga sin röst.

En satans soppa är det, men på min lista är det mp som kommer sist, tom efter sd.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Dom lämnar ett gapande hål av förvirrade människor bakom sig, människor som aldrig behövt fundera på var dom skall lägga sin röst.

En satans soppa är det, men på min lista är det mp som kommer sist, tom efter sd.

Jag hade iofs absolut helst sett ett helt nytt parti där alla ministerposter fylls av personer som har dokumenterad och god erfarenhet av det de ska ministrera över. Där man inte får sitta speciellt länge i sträck på en post, och gärna ska skickas tillbaka ut i arbetslivet efter avtjänad period.

Just det där med kunskap om det de beslutar om har fan inte en enda jävla politiker längre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Han är ju helt underbar den där inkompetenta sociopaten.
Inte nog med att kan kläcker ur sig groda efter groda, han uppfyller ju själva sinnesbilden av allt som folk hatar med politiker.

Nu hoppas jag bara att något annat parti kan fylla maktvakumet S börjar lämna efter sig, och att det inte blir V. Vad som helst utom V. Och SD.

Risken är stor att många gamla gråsossar röstar V om dom matchar fram Jonas Sjöstedt.

Han är en fruktansvärt karismatisk person och han gör inga tabbar, dessutom har han ett förflutet på löpande bandet som hyttmontör på Volvo, vilket tilltalar dom som tycker att en politiker för ett arbetarparti ska ha arbetarbakgrund.

Hän är och har alltid varit emot EU, vilket 80% av sveriges befolkning också är, så några poäng plockar han där med.

Jonas blir farlig, men ganska många FD sossar kommer nog att byta block också och för dom ligger nog miljöpartiet inom det möjliga tyvärr.

Miljömuppar eller kommunister således...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
förhoppningen om att svenska folket kommer att komma ihåg detta vid valet nästa gång är nog att be om för mycket..svenska folket är mycket glömska runt valtider om vad som varit i form av skandaler.

men att sossarna droppade 8,1% i sista mätningen är ju inge vidare för dom men vad svenska folket kommer att komma ihåg är nuvarande regerings delvis misslyckade projekt försäkringskassan och sjukförsäkringen för det har blivit stött och blött så mycket att det är etsat i folks minne.

Skulle bli mycket förvånad om svenska folket väljer om dom.
men man ska aldrig säga aldrig..

Vid nästa val kommer Sverige vara lika kokta i bajs som resten av det belånade Europa.
Att borg försökte stå stark kommer att vara historia och ett sargat svedala kommer att rösta på det som dom tror står för kristrygghet.

Juholt avgår på söndag 14.00.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vid nästa val kommer Sverige vara lika kokta i bajs som resten av det belånade Europa.
Att borg försökte stå stark kommer att vara historia och ett sargat svedala kommer att rösta på det som dom tror står för kristrygghet.

Juholt avgår på söndag 14.00.

När man läser om alla misslyckanden med privatisering av t ex skola och omsorg som i allt större grad hamnar hos riskkapitalägare finansierade med skattemedel där man dessutom har mage att föra pengarna till skatteparadis för att kunna maximera sin vinst så skulle det inte förvåna mig om nuvarande regeringen får ett bakslag hur skicklig Borg och Reinfelt än må ha varit.

Borg har varit oerhört skicklig, men inte ens han kan stoppa den orkan som kommer att blåsa över oss ifall man inte kommer fram med någon långsiktig lösning på skuldkrisen. Tyvärr för Sverige så har vi ingen stark opposition. Man kan flina åt det under normala omständigheter med partiledare som Sahlin och Juholt och partiets fd ekonomiska förespråkare Östros och Per Nuder som närmast likandes med Bagdad Bob när det var som värst.

Idag hade jag nog önskat att Sveriges politiker oavsett politisk åskådning kunde visa att man kan stå enade för att ta itu med den kommande krisen. Jag är nämligen skeptisk till att Europas politiker kommer att kunna lösa den här krisen. 2008 sopade man allt under mattan och hoppades på det bästa, men det gick ju inte så bra som bekant. Jag tror enskilda länders politiker saknade stake att ta rätt beslut då. Nu har det gått så långt att alla kommer att drabbas. Staten borde behållit Absolut Volka för jag tror det finns många som kommer att vilja ta en sup och intala sig att allt bara var en hemsk mardröm om man nu inte mirakulöst kommer fram till en lösning med kniven mot strupen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
...2008 sopade man allt under mattan och hoppades på det bästa...

Det är väl precis det dom försöker göra nu också. Ut med mera lån till de skuldsatta så verkar dom rika ytterligare ett år. Ungefär som att lyxfällan skulle hjälpa skuldsatta barnfamiljer att låna upp sig ytterligare lite till.

Det har spårat ur så totalt så det finns nog snart bara en lösning kvar och det är att köpa en bondgård och bli självförsörjande. Göran Persson visste nog vad han gjorde...

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
han kommer inte avgå, stormens pik är över för hans del nu.

Username

:-)
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
Suzuki DR650 SE, i ett dike nära dig.
Jag tror att utmobbade Håkan kallar till presskonferens där han skall ge svar på tal till alla som som tvivlar på honom. Vid mikrofonen på talarbordet lägger han upp sin portfölj och öppnar den långsamt. Tystnaden i rummet är total. Sedan plockar han fram sin Uzi och låter den tala. Därefter avgår han.

Jag återkommer med ett "nu" när tid för presskonferens är bestämd.

Seriöst så funderar man på hur ett så stort parti kan misslyckas så otroligt. Borde nästan vara omöjligt. Tror faktiskt t.o.m. att Reinfeldt tycker synd om honom. Jag tycker att sittande regering har fungerat riktigt bra i mångt och mycket, men en trovärdig opposition är ett måste. Nu är den bara ett stort skämt. Har aldrig röstat på socialdemokraterna och har väldigt svårt att se vad som skulle kunna få mig att göra det i framtiden heller.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De har fullt förtroende för honom. :rofl

Alliansen kommer ju kunna köpa champagne för sin kampanjkassa redan nu för sossarna gör ju allt valarbete åt dem gratis.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Från och med nu kan inte Juholt lastas för sina fadäser mer, det får sossepartiet göra som nu åter deklarerat sitt förtroende för honom. Det är ju som att låta chauffören få fortsätta att köra skolbarnen efter det konstaterats att han är efterbliven. Skulle sossarna ha skuggan av en chans i nästa val är svenska folket också efterblivet. :hihi

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag ogillar vår nuvarande regerings önskan om att sälja ut precis allting. Jag tror det är nyttigt med lite statliga bolag också. De verkar vara lika omotiverade till service oavsätt om de är statliga eller privata.

Men ett parti som är tight med MP och V är omöjligt för mig och särskilt om Juholt ska leda det.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras