Tävling: När-avgår-Håkan-Juholt-tråden

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Det finns gott om bidragsmyglare och skattesmitare i sosseleden så det ska nog inte vara så svårt att hitta ett nytt stolpskott att paradera inför pressen.

Alltför sant tyvärr.
Det värsta är nog att det inte bara är sossarna som har sånt pack i sina led.
Bostongurka: Tävlingen borde kanske gå ut på att hitta en ärlig politiker, ungefär som att hitta nålen i dyngstacken:rolleyes:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Att Juholt skulle avgå är ju en helt fantastisk tanke. Honom kommer de få dra ut. Spår efter naglarna i bänken.

Juholt kanske hotade kanske att han skulle avslöja den verkliga kulturen och maktkampen inom partiet och verkligen slå spiken i kistan för sista gången om de tvingade bort honom nu utan att ge honom möjligheten att avgå inom "värdigare" former senare när det här har lagt sig på sparlåga. Såg ett inslag i tv och mannen verkar ha gåshud. Dessa anklagelser rinner av honom som vatten. Men jag tror han ytterst kommer att få betala ett pris genom att väljas bort eller självmant avgå.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
förhoppningen om att svenska folket kommer att komma ihåg detta vid valet nästa gång är nog att be om för mycket..svenska folket är mycket glömska runt valtider om vad som varit i form av skandaler.

men att sossarna droppade 8,1% i sista mätningen är ju inge vidare för dom men vad svenska folket kommer att komma ihåg är nuvarande regerings delvis misslyckade projekt försäkringskassan och sjukförsäkringen för det har blivit stött och blött så mycket att det är etsat i folks minne.

Skulle bli mycket förvånad om svenska folket väljer om dom.
men man ska aldrig säga aldrig..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Juholt kanske hotade kanske att han skulle avslöja den verkliga kulturen och maktkampen inom partiet och verkligen slå spiken i kistan för sista gången om de tvingade bort honom nu utan att ge honom möjligheten att avgå inom "värdigare" former senare när det här har lagt sig på sparlåga. Såg ett inslag i tv och mannen verkar ha gåshud. Dessa anklagelser rinner av honom som vatten. Men jag tror han ytterst kommer att få betala ett pris genom att väljas bort eller självmant avgå.

Juholt har såssarna valt i en febrig yra att allt ska bli som det var förut. Och nu är det pay day. Grattis

Det viktigaste just nu tycer jag är att Sveriges ekonomi sköts kompetent. Och i den aspekten ökar chanserna att Anders Borg får fortsätta med den sysslan om Juholt leder oppositionen.

Jag ser inte längre val i Sverige som ngt politiskt färgat, det är för mig enbart vilket lag som är mest kompetetent. Det är ont om nationalekonomiskt kompetenta politiker i Sverige tycker jag

Juholts prime time den här sommaren måste ju vara hans överenskommelse att ta hem de internationellt mycket uppskattade Gripen-planen från Libyen... och istället erbjuda en bordningstyrka (utan båt!) som ingen av de andra deltagande länderna till dags dato efterfrågat/efterfrågar.
Vill man hjälpa SAAB att sälja Gripen (till godkända länder) eller inte...

Last edited:

bubblan

Guest
Jag hoppas innerligt att Juholt kommer undergräva sossarnas popularitet, långsamt och metodiskt. Tyvärr har karln, enligt en retorikexpert, en bra retorik och kan därför förleda tvivlande anhängare till rösta på eländet.

Som sagts tidigare, ekonomin bör hållas på fötter. Vi vill ju inte att Sverige blir ett nytt Grekland, eller hur.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Jag hoppas innerligt att Juholt kommer undergräva sossarnas popularitet, långsamt och metodiskt. Tyvärr har karln, enligt en retorikexpert, en bra retorik och kan därför förleda tvivlande anhängare till rösta på eländet.

Som sagts tidigare, ekonomin bör hållas på fötter. Vi vill ju inte att Sverige blir ett nytt Grekland, eller hur.

Nä vi siktar ju mot ett nytt usa.

Sent from my telephone using Fingers

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tyvärr har karln, enligt en retorikexpert, en bra retorik och kan därför förleda tvivlande anhängare till rösta på eländet.

Dom säger så ja... Sen tycker jag det är billiga och dåliga poäng han samlar på att hela tiden tjata om hur dåligt det blir för något påhittat offer.

Nä vi siktar ju mot ett nytt usa.

Du menar med statens ekonomi krossad av allt för mycket pengar utlånade till allt förlåga räntor bara för att proletariatet skulle kunna fortsätta att konsumera över vad dom producerar med intecknandet av framtida produktion?

Ja, du har nog rätt i det tror jag.

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
förhoppningen om att svenska folket kommer att komma ihåg detta vid valet nästa gång är nog att be om för mycket..svenska folket är mycket glömska runt valtider om vad som varit i form av skandaler.

men att sossarna droppade 8,1% i sista mätningen är ju inge vidare för dom men vad svenska folket kommer att komma ihåg är nuvarande regerings delvis misslyckade projekt försäkringskassan och sjukförsäkringen för det har blivit stött och blött så mycket att det är etsat i folks minne.

Skulle bli mycket förvånad om svenska folket väljer om dom.
men man ska aldrig säga aldrig..

Öh? Vad är det nuvarande regering LYCKATS med då? Samma pack hela högen den enda frågan är vilken färg på tjyvdjäveln man vill ha. Att folk tror att det finns politiker nu för tiden som står upp för något annat än sin egen livsstil är ju rätt blåögt. (!)

På vilket vis är det här sämre/bättre?

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/469927-reinfeldts-nye-skandalminister

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Tja, enligt SCB så var 4.66M personer sysselsatta q2 2011 vilket kan jämföras med 4.43M personer q2 2006.

Hur går det med den viktiga ungdomsarbetslösheten?

Jag frågar igen: På vilket sätt är det här bättre/sämre?

Är det det här scb menar?

"Gällande jobben verkar regeringen hursomhelst ha gett upp. Arbetslös*heten ökar till åtta procent nästa år enligt finansministern. Det innebär 70 000 fler arbetslösa. Och vad hände med alla löften om att bryta utanförskapet?
Skattesänkningar för dem som har jobb skulle leda till att de som inte hade jobb skulle bli anställda och friska. Men varken arbetslösheten eller utanförskapet har minskat. Inte ens de så kallade jobbcoacherna, där regeringen tog hjälp av före detta sektledare, fingerpåläggare och hypnotisörer, verkar ha funkat.
Attans! Antalet unga som förtidspensioneras har ökat med 37 procent. Det pratar inte Anders Borg om.

Fas 3 är i dag en större arbetsgivare i Sverige än Volvo AB. På denna slutstation i den Reinfeldtska arbetslinjen ägnar man sig åt gratisarbete – många gånger med konstruerade arbetsuppgifter. Regeringen har skapat en helt ny bransch: företag som tjänar pengar på Fas 3. Inte på att producera något. Men på att producera sysselsättningsplatser."

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur går det med den viktiga ungdomsarbetslösheten?

Jag frågar igen: På vilket sätt är det här bättre/sämre?

Ungdommar 15-24 år för samma period som ovan 316000 sysselsatta 2006 som ökat till 386000 sysselsatta 2011. dvs i runda slängar så har har sysselsättningen bland ungdommar ökat med 20%! Tack för det alliansen! :tummenupp

Ja, den som äger bostäderna ska naturligtvis få hyra ut till vem han vill. Frågor på det? Eller vill du att vi andra ska bestämma vad du ska göra med din lägenhet? Eller kanske din bil/MC?

Är det det här scb menar?

"Gällande jobben verkar regeringen hursomhelst ha gett upp. Arbetslös*heten ökar till åtta procent nästa år enligt finansministern. Det innebär 70 000 fler arbetslösa. Och vad hände med alla löften om att bryta utanförskapet?
Skattesänkningar för dem som har jobb skulle leda till att de som inte hade jobb skulle bli anställda och friska. Men varken arbetslösheten eller utanförskapet har minskat. Inte ens de så kallade jobbcoacherna, där regeringen tog hjälp av före detta sektledare, fingerpåläggare och hypnotisörer, verkar ha funkat.
Attans! Antalet unga som förtidspensioneras har ökat med 37 procent. Det pratar inte Anders Borg om.

Fas 3 är i dag en större arbetsgivare i Sverige än Volvo AB. På denna slutstation i den Reinfeldtska arbetslinjen ägnar man sig åt gratisarbete – många gånger med konstruerade arbetsuppgifter. Regeringen har skapat en helt ny bransch: företag som tjänar pengar på Fas 3. Inte på att producera något. Men på att producera sysselsättningsplatser."

??? Vilken period pratar du om? Varifrån kommer texten? Svårt att veta vad du pratar om nu?

Mina siffror kommer i alla fall från SCB.

Vad gäller FAS3 och liknande så tror jag vänstern skulle ha gömt undan f-n så mycket fler människor om dom varit vid makten.

Last edited:

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Ja, den som äger bostäderna ska naturligtvis få hyra ut till vem han vill. Frågor på det? Eller vill du att vi andra ska bestämma vad du ska göra med din lägenhet? Eller kanske din bil/MC?[/QUOTE]

Så att en politiskt huvudansvarig för hemlöshetsfrågor snor åt sig en lägenhet avsedd främst för kvinnliga utsatta och hemlösa är inte fel på nåt enda sätt?

Rätt fånigt av killen att dra från intervjun då.

Samma pack hela högen och att sitta och försvara skiten oavsett färg är löjligt naivt.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Att han snott den av dom får du gärna förklara?

Snodde du din lägenhet av dom som bodde i den före dig eller?

Du har inte läsförståelseproblem va?
Förstår du det du läser alltså?

Juholt skulle vara sämre? Han har brutit mot regler som helt plötsligt dök upp i måndags?
Båda 2 är däremot grisar utan några som helst skrupler överhuvudtaget.

Nej jag tog ett banklån och köpte mig ett hus som inte var avsett för någon med problem som jag har som jobb att hjälpa, jag lät inte ens skattebetalare betala för det utan jobbar och betalar skiten alldeles själv. Samma med mc'n.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du har inte läsförståelseproblem va?
Förstår du det du läser alltså?

Juholt skulle vara sämre?

Nej, jag förstår vad du skriver men däremot finns det lite oklarheter som behöver klargöras innan den tredje frågan kan besvaras.

Sen har jag ju lust att ställa samma fråga till dig men låter bli.

...ett hus som inte var avsett för någon med problem som jag har som jobb att hjälpa, jag lät inte ens skattebetalare betala för det utan jobbar och betalar skiten alldeles själv. Samma med mc'n.

Så vem bestämmer vad ett hus eller en lägenhet är avsett till? Innan vi kan avgöra om lägenheten verkligen "snotts" så bör det klargöras varför den helt plötsligt inte skulle användas för människor med problem.

Fram tills jag får en bra förklaring på det så kommer jag inte kalla någon för lägenhetstjuv.

Sen tycker jag dessa lägenhetshistorier tydligt visar att det inte funkar med planekonomi för bostäder. Låt det bli marknadsmässiga hyror så vi blir av med alla bostadsproblem en gång för alla.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi borde nästa starta en tråd med dagens Juholtare.

Man kan ju nästa tro att Juholt är en bergerligt betald infiltratör med alla dumheter han kommer på.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/juholt-backar-om-mobiltackning_6695224.svd

Men han är för bra. Jag tror inte ens en borgerligt betald infiltratör skulle ha vågat göra så mycket dumt som Juholt lyckats med.

Tack för det televerket,hmmm jag menar Juholt!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vi borde nästa starta en tråd med dagens Juholtare.

Man kan ju nästa tro att Juholt är en bergerligt betald infiltratör med alla dumheter han kommer på.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/juholt-backar-om-mobiltackning_6695224.svd

Men han är för bra. Jag tror inte ens en borgerligt betald infiltratör skulle ha vågat göra så mycket dumt som Juholt lyckats med.

Tack för det televerket,hmmm jag menar Juholt!

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/fladdrar-som-en-fjaril-surrar-som-ett-bi_6693434.svd

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras