Tågkaoset - vilken pinsam historia

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Söderut kan jag säga att vi stod i Skövde redan från början, tre tåg sammanlagt, 2 x2000 och ett mjölktåg. Alla stod still i 2 timmar (eller så).

Naturligtvis skickar det efterblivna jävla idioterna iväg mjölktåget först, som skall stanna på varande meningslös liten håla mellan urskogen och civilisationen. Tätt följt då av två fulla "direkttåg". Hur i hela helvete kan de här personerna överhuvudtaget få bedriva näringsverksamhet?!

Edit; Det bli bättre! Nu har vi just stannat (med vårt direkttåg) i Alingsås för att byta förare!

Herrejävlar.

Vårt "direkttåg" stannade i Skövde för 10 min sen och plockade upp ett gäng som sedan vilset yrade runt i 1a-klassvagnen varpå en Nisse halade upp sin biljett med kommentaren: "-Jag tror du sitter på min plats...". :huvet

Höjdpunkten på denna avlånga kväll var att med ironisk ton svara nisse med kommentaren: "-Jag tror du är på fel tåg.", och sedan återvända till min tidning (som jag nu lusläst 8ggr). :brinnerup

Eta Sthlm runt 01.00 ser det ut som. Wohooo. :död

men tågpendlare är fan dummare än fjällämmlar....

:d :d :d

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu är det snart december och ta mig sjutton..tåget har gått tämligen smärtfritt (läs ingen snö).
Förra året var jobbig, inte bara pga väderlek utan pga att vi tex inte hade något direkttåg till skövde vid 17-tiden utan fick byta i Falköping (räckte med 5 min försening så missade man anslutningen och blev ännu mer försenad, detta bidrog till många inskickade resegarantiner). Detta ogillade vi pendlare skarpt, liksom västtrafik som utdelade vite till bolaget DSB First, och efter vi har bönat och bett, surat och framfört våra åsikter så har det nu gett resultat! Vi har inte bara fått tillbaka vårat tåg utan byte i Falköping ,vi har fått ett snabbtåg som från Göteborg bara stannar i Falköping och Skövde. :banana

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Åker väldigt sällan tåg. Idag satte jag mig på tåget mot Kalmar. Inser allt eftersom att man tappar tid. Tillslut är vi en timme sen. Ett extra byte i Emmaboda blir inställt. De får inte köra vidare med befintligt tågset och man kan inte ordna fram ersättningsbussar. Då sitter man på tåget igen två timmar senare när nästa tåg strax ska gå. Kommer att bli 2,5- 3 timmar sen. Har en tid att passa. Det blir tight, men kan gå.

Med facit i hand borde jag beställt en taxi till Kalmar och skickat räkningen till Skånetrafiken eller vem det nu är som är ansvarig för öresundstågen. Det var ingen ansvarig som kunde tala om vilka rättigheter man har och vem man skulle kontakta för att få klartecken.

Det kommer nog att dröja innan jag sätter mig på ett tåg igen. Tar bil hem.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Åker väldigt sällan tåg. Idag satte jag mig på tåget mot Kalmar. Inser allt eftersom att man tappar tid. Tillslut är vi en timme sen. Ett extra byte i Emmaboda blir inställt. De får inte köra vidare med befintligt tågset och man kan inte ordna fram ersättningsbussar. Då sitter man på tåget igen två timmar senare när nästa tåg strax ska gå. Kommer att bli 2,5- 3 timmar sen. Har en tid att passa. Det blir tight, men kan gå.

Med facit i hand borde jag beställt en taxi till Kalmar och skickat räkningen till Skånetrafiken eller vem det nu är som är ansvarig för öresundstågen. Det var ingen ansvarig som kunde tala om vilka rättigheter man har och vem man skulle kontakta för att få klartecken.

Det kommer nog att dröja innan jag sätter mig på ett tåg igen. Tar bil hem.

Vad jobbigt att läsa foldern "Resegaranti", tiden hade du ju....

Ja, du kunde tagit taxi från Emmaboda, men inte från Hbg på Skånetrafikens bekostnad i preventivt syfte.

Jag gör alltför ofta likadant. Kollar inte upp mina rätt och möjligheter men kan då sitta och tycka att det är minsann skit och därtill ha rätt.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping