t4pp3r's CRM 125

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
nä fi fan nu va de länge sen. jag kan säga att de blir tight med 24 januari för min del. trode jag skulle komma in i garaget typ nu men de e inte nåt som visar på de. så jag vettefan...

en liten uppdate kanske ni vill ha. jag har slängt på crosshjul på gamla bettan:) tanken är att de ska skvättas lite dynga och snö här så småning om.

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
nä fi fan nu va de länge sen. jag kan säga att de blir tight med 24 januari för min del. trode jag skulle komma in i garaget typ nu men de e inte nåt som visar på de. så jag vettefan...

en liten uppdate kanske ni vill ha. jag har slängt på crosshjul på gamla bettan:) tanken är att de ska skvättas lite dynga och snö här så småning om.

Hur går det med bygget? har du fixat distanser till motardfälgarna eller?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hur går det med bygget? har du fixat distanser till motardfälgarna eller?

distanserna till själva hjulen har jag haft rätt länge nu. men har inte fått ordning på bromsar förän typ nu. ska ev hämta adaptern till skivan bak imorgon:) sen ska jag försöka få tummen ur röven å fixa adaptern fram nu på lovet oxå.

förhoppningsvis rullar jag motard inom en vecka:)
tog mej BARA 7 månader att fixa det:yoparty

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Update 19/1-08

Nu jävlar. nu händer de grejer på tappers custommade!!!:tuttar

nu börjar jag kunna smygmecka lite smått i garaget och detta blir en efterlängtad meckhelg... inget larm, sjukdom, skola lr nåt annat skit som förstör.

Idag har jag meckat sen snickarna gick hem och jag har fått gjort en hel del faktiskt. hotardhjulen är på. 100% klart bak med bromsar och hela faderullan. fram sitter det på plats men måste justeras lite. så lite finlir imån så är det bara att gasa:)

Har även lite hemliga planer på g som jag skall greja med imån eller på söndag:)

innan jag började skruva.

Spacern till skivan bak.

Allt monterat.

Adaptern till oket fram.kvar.

Monterat. Är lite finlir kvar. sen vet jag inte om jag kommer använda denna sen.

Helhetsbild efter dagens meck.

Avslutar med en bild på min feta sterio:yoparty

Allt från Tapper´s Custommade idag. simma lungt.

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
äntligen händer nåt iaf :D

Vad menar du att du inte är säker på att du kommer använda din bromsoksadapter? :va

Du måste ju testa om det är en säker konstruktion med 2st 3mm-plåtar innan jag kan använda den :tungan

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
äntligen händer nåt iaf :D

Vad menar du att du inte är säker på att du kommer använda din bromsoksadapter? :va

Du måste ju testa om det är en säker konstruktion med 2st 3mm-plåtar innan jag kan använda den :tungan

håller på att mjuka upp lundgren så jag får köpa hans adapter nu när han inte behöver den mer;)

men jag tror faktiskt det håller. hur tjock är plåten din kooosin kör med? för hans konstruktion ser väl ut typ som min gör nu? med enbart en plåt?

Ser mycket bra ut :tummenupp

tackar:)

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
håller på att mjuka upp lundgren så jag får köpa hans adapter nu när han inte behöver den mer;)

men jag tror faktiskt det håller. hur tjock är plåten din kooosin kör med? för hans konstruktion ser väl ut typ som min gör nu? med enbart en plåt?

Aningen tjockar än 3mm det vet jag, men inte riktigt hur mycket, har inte kollat för mycket på bromsen

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
BRÖÖÖÖÖÖÖM BRÖÖÖÖÖÖÖM.

nu har jag provat:) va ganska passivt i början kan jag säga. men allt funkar förvånansvärt bra:) fast min bakbroms tar lite dåligt:va får forska lite mer i det...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Update

Fi fan 2 updates på samma dygn:tungan

finlirade med frambromsende första. fick de klart å drog ut å körde en sväng. och fy satan vilken skillnad de blev.

sen rullade jag in hojen i garaget igen och började med nåt som var tänkt som en liten överaskning men tror många visste om det. iaf. jag har tänkt smacka på en bakkåpa från en ktm. passar förvånansvärt bra faktiskt. tror inte det skall bli några större problem att få dit. däremot sadeln är de fulaste jag nånsin skådat. bred som satan. därför har de blivit en del förändringar på den idag.

Nog med tjöt, här kommer lite bilder:)

Bakkåpan kommer sitta typ såhär. sadeln kommer dock se anorlunda ut.

Sadeln ska bli smalare baktill.

Ihopsmält och klart.

Har även format sadeln lite smalare med värmepistol.

Själva skummet skall oxå blir smalare. skall skäras lite uppepå sen oxå.

Blev ganska bra tycker jag:)

Allt för denna gång. Ha det.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende