Ta med mobil+plånbok?

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Huddinge
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Jag har en toksöt liten tankväska som rymmer precis det lilla man behöver ha med sig.

Touringbutiken beskriver: Liten och söt. Magnetfästen. Perfekt för mobilen, sminket eller gosedjuret.

Om du stryker sminket och gosedjuret, så kanske det är något för dig? :tummenupp
 

Bifogat

  • tankväska.jpg
    tankväska.jpg
    10.9 KB · Visningar: 560

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
stephenj skrev:
2180968 Använder en smartcaze "plånbok", alltså en kortkållare i stål, den tar nada plats och håller kreditkorten in shape!

Värre med cigg, tändare, snus, mobil....etc :gnissla

Jag graverade upp en själv. passar perfekt i stöveln.
 

Bifogat

  • plånbok.jpg
    plånbok.jpg
    18.2 KB · Visningar: 132

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
dalarna
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
Rash skrev:
2180567 Vart f*n får man plats med det när man ska ut och hoja? Hur gör ni?
Tanka måste man ju, äta måste man ju osv..

:va
ja, det är ett helvete det där.
jag kan visserligen ta med mina grejer, men det blir svårare att röra sig tycker jag, speciellt med min handystand i benfickan. dock så ser min lårmuskulatur något grövre ut då...bra när man ska börna framför folk hehe
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
EricMetal skrev:
2180798 plånbok o nycklar i byxfickorna och plånboken i innerfickan på jackan

Har du 2 st plånböcker på dig när du är ute och åker :hihi?
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Mr.Dna skrev:
2180610 Kör med magväska. Har ingen innerficka heller så det är bästa lösningen jag har testat iallafall. Du kan ha den på sidan eller bakåt så är den inte ivägen på något sätt heller, bara kom ihåg att stänga facket... :D

Magväska is teh shit! :tummenupp

Jag har en med en stropp på insidan som jag fäster husnycklarna i. ingen risk att de försvinner då om man skulle råka glömma blixtlåset. Nu har jag två löpare o kedjan så jag tar ett gem också och fäster ihop dem så att den inte går upp av misstag.

Skitsamma om man ser ut som en turist. Sett många hojåkare med magväska, verkar bli fler och fler.
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Rash skrev:
2180567 Vart f*n får man plats med det när man ska ut och hoja? Hur gör ni?
Tanka måste man ju, äta måste man ju osv..

:va

Jag har då ett perfekt gömställe under bakre sittsen där rymmer jag skivbromslås, plånbok å telefon samt nycklar hem! Om man nu inte sover på hojjen
:yoparty
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
jens_rock skrev:
2181150 Inga problem, har en Firestorm 03'a.
Placerar plånbok, telefon, snusdosa och lås under sadeln.
Brukar sätta fast det med gummisnodden som håller verktygskittet.

Fattar inte riktigt var det skulle kunna flyga ut?
2 bilder, du ser nog öppningarna vid batteriet?!
 

Bifogat

  • IMG_30251.jpg
    IMG_30251.jpg
    119.9 KB · Visningar: 113
  • IMG_30261.jpg
    IMG_30261.jpg
    116.5 KB · Visningar: 104

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fubar: Ungefär en sådan lösning jag tänkt mig! Hittills har jag satt fast mobilen med dubbelhäftande tejp och lite maskeringstejp ovanför. Så den inte ramlar iväg av alla vibrationer. Men jag tänkte köpa en sådan liten väska och tejpa/stripa fast.

Vidare så läste jag i instrukionsboken att det fanns ett fack under själva sadeln. Alltså inte på hojen nu som du visar utan under sadeln. Men den väskan var borta :( Får skaffa en ny att sätta fast där, den är nog klockren att lägga plånbok och annat mjukt i..

Ska nog ordna sig detta :)
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Mr.Dna skrev:
2180610 Kör med magväska. Har ingen innerficka heller så det är bästa lösningen jag har testat iallafall. Du kan ha den på sidan eller bakåt så är den inte ivägen på något sätt heller, bara kom ihåg att stänga facket... :D

det måste jag pröva!" :D
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Om jag får citera en vän:
Under den där kutsen rymmer du väl största Kamasalådan, tält och en vävstol.
Det är väl bara Cindy Peters som har större arsle än en gixxer 97-99...
Beviset kom i förrgår när jag hade: 1st skivbromslås(modell stort), verktygssatsen, 1 scarf, 2 par bromsbelägg, 1st 50cl dricka och en 1,5L PETFLASKA. Och jag hade säkert kunnat (med lite våld) klämma in nått mer... :tungan
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
FUBAR skrev:
2194921 2 bilder, du ser nog öppningarna vid batteriet?!
lyxigt mycke utrymme där :D
min fzr får plats med ett litet skivbromslås, ett par A4 sidor och ett trepack crëpes i glapack(hålla igen lite med svampfyllningen dock) :hihi
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Gött med touringhoj, jag får ner en kebabrulle och en 0,5l cola i "bagagen".
Förutom lås, mobil, plånbok och verktygssats.

Min hojj är bäst :yoparty
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Rash skrev:
2195077 Fubar: Ungefär en sådan lösning jag tänkt mig! Hittills har jag satt fast mobilen med dubbelhäftande tejp och lite maskeringstejp ovanför. Så den inte ramlar iväg av alla vibrationer. Men jag tänkte köpa en sådan liten väska och tejpa/stripa fast.

Vidare så läste jag i instrukionsboken att det fanns ett fack under själva sadeln. Alltså inte på hojen nu som du visar utan under sadeln. Men den väskan var borta :( Får skaffa en ny att sätta fast där, den är nog klockren att lägga plånbok och annat mjukt i..

Ska nog ordna sig detta :)
Min väska är bara fär skivlåset, ska köpa en lite större variant på typ clas ohlson och stripa fast, har ju fan inga fickor på mitt nya ställ :mad:

Sen fattar jag inte riktigt vad du menar, men bilderna är på utrymmet under sadeln. På min R6:a så var det mer "skålformat" eller vad man ska säga, typ som ett riktigt fack. Bättre mao!!

stormis skrev:
2195226 lyxigt mycke utrymme där :D
min fzr får plats med ett litet skivbromslås, ett par A4 sidor och ett trepack crëpes i glapack(hålla igen lite med svampfyllningen dock) :hihi
:hihi typ som en hel packväska under sadeln.

Lorge skrev:
2195729 Gött med touringhoj, jag får ner en kebabrulle och en 0,5l cola i "bagagen".
Förutom lås, mobil, plånbok och verktygssats.

Min hojj är bäst :yoparty
Fan, jag har ju också touring, jäffla hynda! :hihi
 

Glidarn

Försiktig General
Gick med
11 May 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki Bandit
Lustigt egentligen att det är så mycket fickor på ställen när man egentligen inte borde använda dom. En mobil är antagligen rätt hård att studsa runt på om man klotar... för att inte tala om en nyckelknippa...
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
goodspeed skrev:
2180711 -Hemma!

Tänker du dock göra annat utöver att vara ute och köra så är väl en ryggsäck inte helt fel. Jag har ett kilo dynamit under sadeln istället - med fjärrutlösning naturligtvis. You take my life - I'll take yours! :hihi

Inte det bästa att ha stora saker i ryggan. NÄR man krachar så är det inge roligt att landa på ett stort lås.

Edit: Alltid är det nån som ska hinna före, den här gången blev det "Glidarn", 1/0 till dig :tummenupp
 
Last edited:

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Jag skulle nog föredragit en tankväska eller helst nått litet bagageutrymme under sadeln. Kör man och trillar med saker i fickorna, mobiler, nycklar etc så kan man skada sig rejält på det. En penna eller nycklar kan vara livsfarligt att ha i innerfickorna på jackan. jag hade iaf inte velat ha en penna intryckt i bröstet.

I ett litet utrymme under sadeln finns dels ingen risk att sakerna går sönder, och ingen risk att man kan skada sig på det.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fubar: Jag menar om man vänder själva sadeln upp&ner.. Där finns det plats för lite mindre saker också. Alltså inte på hojen, utan på själva sadeln. Fast på undersidan :rolleyes:

Hoppas jag inte krångla till det ännu mer :rolleyes:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Glidarn skrev:
2195981 Lustigt egentligen att det är så mycket fickor på ställen när man egentligen inte borde använda dom. En mobil är antagligen rätt hård att studsa runt på om man klotar... för att inte tala om en nyckelknippa...

När jag skulle lära mig att åka snowboard (första dagen) så lyckades jag tillslut stå upprätt länge nog för att få upp ansenlig fart nerför backen, då jag till min fasa upptäcker att någon idiot har skottat upp ett jättehopp i backen.
Det var då jag uppfann det nya snoboardtricket "90gradare", dvs jag landade med brädan 90 grader från färdriktningen.
Ont som fan gjorde det, och när jag plockade ur mobilen ur innerfickan så satt antennen kvar i tröjan, inkilad mellan mina revben.

Jag skulle inte rekomendera att ha grejor i fickorna om man har tänkt klota.

Nu tänker jag inte klota (men är medveten om att man kan göra det ändå), så jag accepterar vissa grejor i fickan, dock aldrig skivbromslåset eller andra stora hårda föremål som inte sitter fast naturligt på mig....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top