Ta med mobil+plånbok?

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
Körde med en 4 lit oljedunk i ryggan idag o började fundera på hur det skulle vara o klota med den, kanske skulle få ett fint glid :yoparty
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Vadå... vad är en liten mobil i ficken mot en stor stenbummling i dikeskanten....
är man så orolig att man ska vurpa hela tiden så ska man nog fundera på om man ska åka hoj.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Andrésen skrev:
2196501 Vadå... vad är en liten mobil i ficken mot en stor stenbummling i dikeskanten....
är man så orolig att man ska vurpa hela tiden så ska man nog fundera på om man ska åka hoj.

Eller så kan man ju åka i jeans och t-shirt? För om man är orolig för att vurpa så ska man nog fundera på om man ska åka hoj..;)

Nädu, någon gräns får man dra, och det är gött med lite sjyssta tips tycker jag :tummenupp

Kan man förhindra onödiga skador så ska man ju göra det.. För då kan man ju fortsätta åka hoj;)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Rash skrev:
2196390 Fubar: Jag menar om man vänder själva sadeln upp&ner.. Där finns det plats för lite mindre saker också. Alltså inte på hojen, utan på själva sadeln. Fast på undersidan :rolleyes:

Hoppas jag inte krångla till det ännu mer :rolleyes:
Ok, nu fattar jag :)
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
För att skada sig på en stenhög i diket ska man åka rätt fort. Om man halkar på lite rullgrus i en kurva betyder inte att man flyger i diket. Men en penna kan vara dödlig ändå :p Förvisso är risken rätt liten, men den finns, och är väldigt onödig.

dessutom, krockar man med ett stengärde behöver det inte bli några superfarliga skador, mer än yttre skador, brutna ben etc. En penna i lungan, hjärtat, eller magen kan då ses som lite värre än ett stengärde. Fast det handlar såklart bara om tur och otur. Tro inte jag är nån tönt som blir rädd för minsta lilla man kan skada sig på, men det är bara faktum att med tillräcklig otur kan t.ex en penna va livsfarlig. fast det kan väl en pinne i diket också vara :tuttar
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
JojjeL skrev:
2204957 För att skada sig på en stenhög i diket ska man åka rätt fort. Om man halkar på lite rullgrus i en kurva betyder inte att man flyger i diket. Men en penna kan vara dödlig ändå :p Förvisso är risken rätt liten, men den finns, och är väldigt onödig.

dessutom, krockar man med ett stengärde behöver det inte bli några superfarliga skador, mer än yttre skador, brutna ben etc. En penna i lungan, hjärtat, eller magen kan då ses som lite värre än ett stengärde. Fast det handlar såklart bara om tur och otur. Tro inte jag är nån tönt som blir rädd för minsta lilla man kan skada sig på, men det är bara faktum att med tillräcklig otur kan t.ex en penna va livsfarlig. fast det kan väl en pinne i diket också vara :tuttar
Hahaha din tönt. :tungan
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Så ni menar alltså att det var dumt av mig att toura 10 mil i 160-170 med åtta glasflaskor lapin i ryggsäcken förra helgen?
:tomten
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
GeFeldz skrev:
2289069 Så ni menar alltså att det var dumt av mig att toura 10 mil i 160-170 med åtta glasflaskor lapin i ryggsäcken förra helgen?
:tomten

What a man.. what a man.. what a mighty good man.. :banana
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag bara undrar en sak:

Vem fan använder plånbok?

Idag använder man kreditkortetui ( stavning ) eller sedelklämma :mattias

Plånbok använder folk som bär den i bakfickan fäst med en kedja till första bälteshällan till vänster på jeansen som är urtvättade och gråa ist för svarta och har snusdosering på en framficka eller den andra bakfickan där inte den gamla ishockeysvett luktande plånboken befinner sig...

Och de människorna åker inte plastraket!

Basta
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Rash skrev:
2180567 Vart f*n får man plats med det när man ska ut och hoja? Hur gör ni?
Tanka måste man ju, äta måste man ju osv..

:va

Kör alltid med en liten ryggsäck. Där har jag ett bromsskivelås för caféstopp, skruvmejsel, liten skiftnyckel, en extra H4- samt baklampa, ett första förband, plånka, bomullstrasa (för att kunna tex torka av bensinspill från tanken utan det slipande mackpapperet), extra öronproppar. Tänker inte på ryggsäcken. Men jag åker ju en bullrig och vibrerande hoj och gillar att kunna fixa smågrejor själv.

/J
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har du med dig nödraketer & extra däck, matranson för en vecka, & din smoking också?


Jörgen Karlsson skrev:
2289145 Kör alltid med en liten ryggsäck. Där har jag ett bromsskivelås för caféstopp, skruvmejsel, liten skiftnyckel, en extra H4- samt baklampa, ett första förband, plånka, bomullstrasa (för att kunna tex torka av bensinspill från tanken utan det slipande mackpapperet), extra öronproppar. Tänker inte på ryggsäcken. Men jag åker ju en bullrig och vibrerande hoj och gillar att kunna fixa smågrejor själv.

/J
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
HönaPower skrev:
2289229 Har du med dig nödraketer & extra däck, matranson för en vecka, & din smoking också?

Jupp, teakdäck är fint att ha med på sommaren om man vill impa lite, tubkikare också..
Nödraketer brukar vi kalla folköl på sjön, det vågar jag inte dricka. HD:n far som en full snok över hela vägen ändå.

Nu är det dags att gå hem från jobbet, sista arbetsdagen före semestern till ända!! :banana

/J
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Anderzzon skrev:
2289117 Jag bara undrar en sak:

Vem fan använder plånbok?

Idag använder man kreditkortetui ( stavning ) eller sedelklämma :mattias

Plånbok använder folk som bär den i bakfickan fäst med en kedja till första bälteshällan till vänster på jeansen som är urtvättade och gråa ist för svarta och har snusdosering på en framficka eller den andra bakfickan där inte den gamla ishockeysvett luktande plånboken befinner sig...

Och de människorna åker inte plastraket!

Basta
Precis, en stor pluska hade man på åttiotalet. Herregud, är folk hästhandlare eller?

Vad gäller prylar i innerfickan är det helt riktigt att man ska undvika det i möjligaste mån, MEN, ha ALLTID mobilen i innerfickan. Man vill inte krypa iväg till hojen med brutna ben efter en vurpa, särskilt inte om hojen ligger långt bort i skogen. Tro mig.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
valmers skrev:
2289325 Precis, en stor pluska hade man på åttiotalet. Herregud, är folk hästhandlare eller?

Vad gäller prylar i innerfickan är det helt riktigt att man ska undvika det i möjligaste mån, MEN, ha ALLTID mobilen i innerfickan. Man vill inte krypa iväg till hojen med brutna ben efter en vurpa, särskilt inte om hojen ligger långt bort i skogen. Tro mig.

Eller så har man en magväska, då behöver man inte heller krypa. Kan dock vara lite svår att komma åt eftersom jag har den på ryggen/svanken istället för magen när jag åker. :3freak
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Olof.B skrev:
2289349 Eller så har man en magväska, då behöver man inte heller krypa. Kan dock vara lite svår att komma åt eftersom jag har den på ryggen/svanken istället för magen när jag åker. :3freak
En sån har jag alltmer börjat flumma på. Verkar jäkligt smidigt jämfört med att kränga av sig en ryggsäck vid macken.
Lägre vikt och luftmotstånd än en rygga också!! :banana
/J
 

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Som olof.B säger fixa en midje väska ala 80-tal i rosa (eller valfri färg) funkar d me.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Anderzzon skrev:
2289117 Jag bara undrar en sak:

Vem fan använder plånbok?
...
Basta
Jag har plånbok i bakfickan. Ingen kedja dock! Snusdoseringen har jag slutat med förra hösten, tar nå'n feting ibland bara (typ två ggr i månaden).
Anledningen är att jag har ett bensinkort, ett visa, patientbricka, skoterförarbevis (snöskoter för sörlänningarna), tandvårdsabbonnemangskort, osv osv förutom kontanter, småpengar och en del kvitton och smålappar som behöver vara kvar!
Dessutom har plånkan "The Clansman"-motiv och Iron Maiden-logga! :yoparty

Edit: Haha, se'n är väl plastraket diskuterbart =) 0-100 på ca 4 och halvkåpa, kvalar jag? Snygg är den iaf! =)
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jörgen Karlsson skrev:
2289362 En sån har jag alltmer börjat flumma på. Verkar jäkligt smidigt jämfört med att kränga av sig en ryggsäck vid macken.
Lägre vikt och luftmotstånd än en rygga också!! :banana
/J

Jajjemän! Jag tycker det är skitsmidigt, man märker den inte när man kör och när man ska tanka eller hala upp mobilen är det bara att snurra runt den så att man kommer åt.

Jag köpte min på stadium för 150 riksdaler om jag itne minns fel. Ganska stor variant så att man kan köpa med sig en dricka eller nåt om man inte vill ha det direkt när man tankar t.ex. Har även med mig lås för tillfälliga stopp.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
GeFeldz skrev:
2289894 Jag har plånbok i bakfickan. Ingen kedja dock! Snusdoseringen har jag slutat med förra hösten, tar nå'n feting ibland bara (typ två ggr i månaden).
Anledningen är att jag har ett bensinkort, ett visa, patientbricka, skoterförarbevis (snöskoter för sörlänningarna), tandvårdsabbonnemangskort, osv osv förutom kontanter, småpengar och en del kvitton och smålappar som behöver vara kvar!
Dessutom har plånkan "The Clansman"-motiv och Iron Maiden-logga! :yoparty

Edit: Haha, se'n är väl plastraket diskuterbart =) 0-100 på ca 4 och halvkåpa, kvalar jag? Snygg är den iaf! =)

Sörlänningar tror att man kan betala allt och överallt med toknadäringa plastpengar, faktum är att dom tre senaste fikaställen jag har besökt när jag har varit ute och åkt har inte tagit kort. (ang kortetui/tejpa fast ett visa kort)

Det kan IOFS bero på att jag inte dricker kaffe på donken eller Waynes, utan heldre på någon liten campingplats eller hembygdsgård.

Dessutom kan man behöva en hundring att stoppa i näven på en hjälpsam medtrafikant om man får soppatorsk/strul efter vägen.

Men för att återgå till ämnet, sporthojar är inga praktiska fordon, men man kan ganska lätt göra dom mucket mer praktiska.
Silvertejpa igen alla onödiga öppningar så att du kan stuva grejor under sadeln utan att dom trillar ut, köp ett bagagenät och stoppa där, tilsammans med en tom plastpåse.

Bagagenätet funkar kanon att spänna fast t.ex en reservhjälm med, detta förutsatt att man har en passagerarsadel att ställa grejorna på.
Har man utbytbar sadel/kuts och har kutsen på kan man plocka loss den, stoppa grejjorna i plastpåsen, lägga påsen där kutsen ska sitta och sedan spänna fast kutsen ovanpå med bagagenätet.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Anderzzon skrev:
2289117 Jag bara undrar en sak:

Vem fan använder plånbok?

Idag använder man kreditkortetui ( stavning ) eller sedelklämma :mattias

Plånbok använder folk som bär den i bakfickan fäst med en kedja till första bälteshällan till vänster på jeansen som är urtvättade och gråa ist för svarta och har snusdosering på en framficka eller den andra bakfickan där inte den gamla ishockeysvett luktande plånboken befinner sig...

Och de människorna åker inte plastraket!

Basta

Men din getknullande besserwisserwannabe som försöker vara rolig, orka kalla plånböcker för fisförnäma saker :mad: :4skrika

Jag har en liten "kort/körkort/pengar/papper hållande" liten tygbit. Men ändå är det en plånbok i mina ögon.
Knappt större än mobilen och sju gånger tunnare. Förstår du?

Frågan var var fan man får med sig skiten när man ska ut och åka. Men den frågan är besvarad och löst för deccenier sedan nu.

Och jag ser mig som stallägare. Äger totalt 350 hästar :banana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top