Ta sig fram levande på Essingeleden i rusningstrafik

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
När det är någon som försöker blocka mig så brukar jag bara dra upp visiret och titta på föraren, sen vinklar jag in HANS backspegel så jag kommer förbi:D

För det finns inget värre än när man rör någons bil:7peta förarens min är lika rolig varje gång! speciellt när det är på passagerar sidan där han inte kommer åt och vinkla ut spegeln igen :tummenupp

det är mer förnedrande än att sparka av en backspegel för om det kommer en motorcyklist bakom dig i samma kö är risken att han får ta allt skit som den som sparkade spegeln skulle ha....

Och du kommer garva dig hela vägen genom kön ända till jobbet ;)

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
När det är någon som försöker blocka mig så brukar jag bara dra upp visiret och titta på föraren, sen vinklar jag in HANS backspegel så jag kommer förbi:D

För det finns inget värre än när man rör någons bil:7peta förarens min är lika rolig varje gång! speciellt när det är på passagerar sidan där han inte kommer åt och vinkla ut spegeln igen :tummenupp

det är mer förnedrande än att sparka av en backspegel för om det kommer en motorcyklist bakom dig i samma kö är risken att han får ta allt skit som den som sparkade spegeln skulle ha....

Och du kommer garva dig hela vägen genom kön ända till jobbet ;)

hahahahahhaha...klockren...ska testa detta nästa gång..

hade en gyllene chans att plocka nycklarna ur en bil som hade prejat mig en gång..men hade brådis tyvärr...annars hade det varit en klockren grej så han hade fått leta bilnycklar på essinge leden..:rofl :rofl :rofl

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition

hade en gyllene chans att plocka nycklarna ur en bil som hade prejat mig en gång..men hade brådis tyvärr...annars hade det varit en klockren grej så han hade fått leta bilnycklar på essinge leden..:rofl :rofl :rofl

Porsche 996 + nervevad ruta va va va??? :krama:krama:krama

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Hej
Jag åker norrut från Hägersten till Sollentuna med start ca 07.00 & åter ca 17.00 & brukar möta en 5-6 bröder/systrar åt samma håll.
Resan kan närmast beskrivas som en näradöden upplevelse. Jag har provar att köra mellan filerna, funkar när bilarna står still & upp till 15km/h går det fortare börjar fil-bytar idioterna du vet dom som byter till den filen som rullar lite snabbare. Typiskt för dessa är att de aldrig blinkar, att de pressar in bilens front mellan två bilat i en lucka på 1½ m & på detta sätt blockerar 2 filer samt att Jag får tvärnita då Jag inte kan förutse en sådan manöver.
Idiot nr 2 är den som när jag åker mellan filerna vägrar att släppa förbi mig genom att täppa till luckan med en kniptångsmanöver & även där tvingas tvärnita.
Vägrens körning funkar fram till påfarterna där mycket intressanta saker händer som bilar som kör över spärrlinjen utan att blinka, bilar som kör ut på vägen för att sedan återgå till påfarten för att tjäna några meter & sedan ut igen utan att blinka.
Jag såg en Broder som brände i 70 mellan filerna; fråga var han en självmordskandidat eller kör Jag för mesigt?
Jag har soppat till ett antal backspeglar men min självbevarelse drift säger mig att det är samma lirare jag möter imorgon samma tid, så det är inte så smart.
Fråga hur gör ni? Finns det någon bra smitväg så Jag slipper detta elände?
Martin
Du kommer att uppleva elände i all evighet så länge som du blir förbannad på folk som inte gör så som du vill att de ska göra. Detta gäller även utanför trafiken. För din sinnesfrids skull - acceptera saker som är utanför din kontroll (även om du inte gillar det), och börja agera istället för att reagera. Säg mig, har någon trafiksituation någonsin blivit bättre av att du blev förbannad?

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Nej, det är Wiktionarys tolkning.

Ok, det är alltid kul att bidra till att höja den allmänna allmänbildningen. Om du slår i fler lexikon kommer Du att finna att ord & uttryck har mer än en betydelse, lycka till.
Nu orkar Jag inte ägna detta sidospår av ordmärkning någon mer energi. Har heller ingen vilja av att kränka Dig, genom att ta rollen som en Besserviser.

Du kommer att uppleva elände i all evighet så länge som du blir förbannad på folk som inte gör så som du vill att de ska göra. Detta gäller även utanför trafiken. För din sinnesfrids skull - acceptera saker som är utanför din kontroll (även om du inte gillar det), och börja agera istället för att reagera. Säg mig, har någon trafiksituation någonsin blivit bättre av att du blev förbannad?

Kloka ord, & du har helt rätt.:tummenupp
Martin

Last edited:

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället

Fan det vore ju en ännu mer klockren grej att plocka nyckeln :yoparty den måste provas någon solig dag när någon cab försöker stänga :tungan

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
vem har sagt ngt om att han sparkar backspeglar? :va
står ju "Jag har soppat till ett antal backspeglar" betyder det sparka?:confused:

vill inte ge mig in i den här diskussionen då många inte vill ge något konstruktivt utan bara gnäller och kommer med mothugg.

ville bara flika in med om att vissa människor borde lära sig att köra och planera. Sitter själv många ggr i essingeleden på väg till jobb och man undrar hela tiden hur folk tänker och hur själviska vissa är. Många ser inte ett problem att t.ex. i rondeller köra snabbt som fan över och hoppas de kommer över för att bara märka att trafiken stannar och den personen sitter mitt i rondellen och hindrar resten av inkommande filer att köra..:huvet eller om man kommer från Alvik och skall svänga in mot Södertälje så delas vägen där med en fil till södertälje och en som går rakt in i stan. Så klart blir det fet kö där men finns idioter som tycker det är helt ok att köra om den långa filen med folk som sitter och väntar och tränger sig in längst fram i denna fil mot Södertälje samtidigt som man hindrar den filen som skall in mot stan. Hur bra planering har man då?:va

lite planering och hänsyn till resten av trafiken hade nog lättat på lite trafikproblemen som finns här men alla vill ju hem/till jobbet och de flesta skiter i vilket...

sen så håller jag inte med många med det där om att ta pendeltåget eller tunnelbanan. Det fungerar kanske inte oftast att ta det med tanke på jobbtider och hur jävligt det kan vara att ta sig hem. För min del innebär pendeltågsresan med väntetider att en resa som tar 30 min istället tar över 2 timmar. nej tack.

sen blir det väl inte så mkt bättre i tempot som trafiken håller när de leker med de där elektroniska hastighetsskyltarna som ändrar hastighet..ngn km är det 30 km per timme för att sen bli 50 för att sen bli 30 igen? inte konstigt det inte blir bra "flyt" i trafiken

ta det bara lugnt, visst blir man många ggr förbannad med vad skall man göra..

och sälj inte din hoj!:tummenupp

det var mitt det! :) :glömdet

Bra skrivet, Broder
Jag kan bara hålla med dig. En annan höjdare är när bilar försöker köra in från en påfart in på t.ex Essingeleden
& bilarna på Leden gör all de kan för att hindra dem, de täpper till varje lucka & nosar varandra i röven med decimeters avstånd. Suck.

Då tråden har spårat ur vill Jag förtydliga en sak, med "soppat till ett antal backspeglar" menar Jag att Jag med handen fäller/slår in backspegeln bakåt/inåt på förarsidan. Detta gör jag när jag hamnar i en kniptång mellan två bilar & har ca ½-1 meter att spela på. Jag gör detta främst för att komma fram/ur rävsaxen. Jag har aldrig slagit söder något.
Jag inser själv att detta beteende inte är konstruktivt eller moget, men alla har vi våra gränser för vad vi kan ta innan vi ruttnar.
Så släpp villfarelsen om att Jag far fram som en slåttermaskin med ett moln av avsparkade backspeglar efter mig.
Diskussionen om Stockholm kontra övriga landet förstår Jag inte hur den startade på denna tråd, men den är underhållande, bitvis.
Martin

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
Bra skrivet, Broder
Jag kan bara hålla med dig. En annan höjdare är när bilar försöker köra in från en påfart in på t.ex Essingeleden
& bilarna på Leden gör all de kan för att hindra dem, de täpper till varje lucka & nosar varandra i röven med decimeters avstånd. Suck.

Då tråden har spårat ur vill Jag förtydliga en sak, med "soppat till ett antal backspeglar" menar Jag att Jag med handen fäller/slår in backspegeln bakåt/inåt på förarsidan. Detta gör jag när jag hamnar i en kniptång mellan två bilar & har ca ½-1 meter att spela på. Jag gör detta främst för att komma fram/ur rävsaxen. Jag har aldrig slagit söder något.
Jag inser själv att detta beteende inte är konstruktivt eller moget, men alla har vi våra gränser för vad vi kan ta innan vi ruttnar.
Så släpp villfarelsen om att Jag far fram som en slåttermaskin med ett moln av avsparkade backspeglar efter mig.
Diskussionen om Stockholm kontra övriga landet förstår Jag inte hur den startade på denna tråd, men den är underhållande, bitvis.
Martin

Fascinerande hur man en dag kan få medhåll totalt för det TS beskriver och nästa dag är det moraltanter som hoppar på direkt. Förstår dig TS och upplever samma saker dagligen

/S

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vill passa på att varna för folk som INTE har koll i backspegeln..

Imorse pendlade jag in till stan med damen på bönpallen och mellan bilarna på väg ner i söderledstunneln kommande söderifrån så var det en tant i en Hyundai Atos som kom på att hon skulle flytta sig vänster när jag satt mellan henne och en lastbil. Hon såg mig nog inte, fast jag har reflexväst, extraljus och en j*vla massa synlighetsklistermärken på hojen.

Eftersom vi gärna inte ville bli klämd och min tjej är rätt van att åka bakpå så sopade HON näven i taket på bilen (Alpinestars GP Tech handskar kombinerat med mycket ilska).
Tanten vinglade ut till höger så jag trodde hon skulle köra in i räcket..

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Höll på råka illa ut avfart från Fredhällstunnenln i morse ( se diskussion olycka tråden 2011)!

Mitt intryck är att trafiken har ökat massivt på Essingeleden.
Detta kan bero på avstängningen av Hagsätralinjen, och att folk inte orkar med extrabussarna.
Bara en tanke!!

BW

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR

Imorse pendlade jag in till stan med damen på bönpallen och mellan bilarna på väg ner i söderledstunneln kommande söderifrån så var det en tant i en Hyundai Atos som kom på att hon skulle flytta sig vänster när jag satt mellan henne och en lastbil. Hon såg mig nog inte, fast jag har reflexväst, extraljus och en j*vla massa synlighetsklistermärken på hojen.

Eftersom vi gärna inte ville bli klämd och min tjej är rätt van att åka bakpå så sopade HON näven i taket på bilen (Alpinestars GP Tech handskar kombinerat med mycket ilska).

Kollektivet gillar inte, jag säger säger :ligga

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Det kallar jag kvinna!:banana
Norrländska?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom