Tack alla hjälpsamma bilister och du på busshållplatsen!

Frolomp

Busglad tvåbarnsfar
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM -06
Så var man ikull för andra gången!Kökörning mellan Sollentuna och Danderyd,
en bråkdels sekunds ouppmärksamhet, bil framför har tvärnitat, oljefläck, frambroms och marksyningen är ett faktum!!
Ca 20km/h. Skrapad armbåge och en ömande höft på mig! Skrapade kåpor, bromspedal, bromsgrepp och ljuddämpare på hojen.

INGEN(!!!) som stannade eller kom fram och frågade hur det gick!! Stod en man på en busshållplats 5m bort och han fick ett oerhört intresse av att titta på den blå himlen.
Bilarna jag bromsat för bara drog iväg! Bilarna efter sket fullständigt i att jag stod och försökte resa en motorcykel mitt mellan två mötande körfält eller senare att jag ville rulla över ena körfältet för att sätta mig i säkerhet!!

Just nu känns det inte som om jag någonsin kommer stanna för att ge nån assistans igen men det kommer nog att gå över.

Tack för att jag fick skriva av mig och kör försiktigt!!

/Frolomp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ett opersonligare och ohjälpsammare Sverige är noterat sedan några år tillbaka. Varför är ju frågan...
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Only in Sthlm

Ta mig fan enda stället i detta land där folk är så jäävla arroganta och själviska.
 

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Skurup
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Sköt dig själv och skit i andra-mentaliteten verkar bara bli värre och värre i detta jävla landet. Riktigt skrämmande.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Så var man ikull för andra gången!Kökörning mellan Sollentuna och Danderyd,
en bråkdels sekunds ouppmärksamhet, bil framför har tvärnitat, oljefläck, frambroms och marksyningen är ett faktum!!
Ca 20km/h. Skrapad armbåge och en ömande höft på mig! Skrapade kåpor, bromspedal, bromsgrepp och ljuddämpare på hojen.

INGEN(!!!) som stannade eller kom fram och frågade hur det gick!! Stod en man på en busshållplats 5m bort och han fick ett oerhört intresse av att titta på den blå himlen.
Bilarna jag bromsat för bara drog iväg! Bilarna efter sket fullständigt i att jag stod och försökte resa en motorcykel mitt mellan två mötande körfält eller senare att jag ville rulla över ena körfältet för att sätta mig i säkerhet!!

Just nu känns det inte som om jag någonsin kommer stanna för att ge nån assistans igen men det kommer nog att gå över.

Tack för att jag fick skriva av mig och kör försiktigt!!

/Frolomp

Trist med vurpan, men du verkade klara dig hyffsat..
Verkar vara vanligt att folk hellre väljer att fly än stanna och se hur det gick. Kanske tänker han i bil nr2 att bil nr1 körde ju, då gör jag också det. När det händer något oväntat är det nog lätt att bli handlingsförlamad och bara dra. Var en gång med om att det började brinna i ett tält, alla satt bara och tittade på varandra i väntan på att någon skulle aggera. Först när det började brinna i liggunderlagen valde någon att släcka elden.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Det är Moderaternas fel!!!!!!!!!!1 :mad:

Nej det är socialkommunisternas fel!! :tungan
De har ju lurat i folket att man inte ska behöva göra något själv.
Varenda bilist satt säkert och väntade på att staten skulle göra något.


Annars känns det som att allt blivit stressigare nu för tiden.
Förr kunde jag stanna och hjälpa folk som hade fel på bilen.
Men idag är man alltid påväg till något möte eller så.

Jag kommer dock aldrig bli så stressad att jag inte kan stanna vid en olycka.
:huvet
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Jag blev påkörd av en bil i Malmö igår som hade väjningsplikt, kom körandes på huvudled. Hojen blev mos och jag blev liggandes i gatan. Där kom faktiskt en massa människor som hjälpte till.. Bland annat en kille som var utbildad ambulanspersonal som tog hand om mig. Ett stort tack!
 

MikeTL

Medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000S -99

INGEN(!!!) som stannade eller kom fram och frågade hur det gick!! Stod en man på en busshållplats 5m bort och han fick ett oerhört intresse av att titta på den blå himlen.
Bilarna jag bromsat för bara drog iväg! Bilarna efter sket fullständigt i att jag stod och försökte resa en motorcykel mitt mellan två mötande körfält eller senare att jag ville rulla över ena körfältet för att sätta mig i säkerhet!!
/Frolomp

:mad:

Förstår precis hur du känner det :gnissla

Klotade tyvärr själv för ett tag sedan vid Hantverkargatan på natten.
Bilare och bussar gasade förbi helt hysteriskt bara någon decimeter förbi mig och den krashade ögonstenen.
En Ducati cruisade förbi utan att ens sakta ned och kolla läget.

Någon bilist och fotgängare ville kolla "om det verkligen var en riktig olycka"
ja, inte fan sprider jag mina mc-delar över Hantverkargatan för skojs skull :mad:

Eftersom hojen låg lite snett till, så bytte alla fordon helt enkelt körfält utan att bry sig.
Till slut kom det en HD-biker - hette Micke - till fots och han agerade extremt professionellt och sympatiskt. Frågade direkt hur jag mådde, om jag kunde mitt mobilnummer, visste var jag var o.s.v. Han erbjöd mig all möjlig hjälp direkt på plats (han hade en polare som veckan innan plöjt rakt igenom en rondell ellr nå't och brutit av sig båda armarna och elva revben . . .)
Tack för det Micke :tummenupp

Han var den enda personen som under drygt två timmar som fan ens brydde sig ! ! Jo, bärgar'n förstås, men han fick ju pröjs . . .


Nej egoismen och "jag har inte sett nå't" mentalitetet verkar sprida sig.

Om man inte i stället råkar ut för "nu ska vi titta efter hur mycket åt helvete det gick"-mentaliteten . . .
 

mabe

Guest
Detta känns lite som ett storstadsfenomen - folk skiter i sina medmänniskor - tyvärr.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900

Om man inte i stället råkar ut för "nu ska vi titta efter hur mycket åt helvete det gick"-mentaliteten . . .

Jo den är ju för underbar, varför tror ni att vi har titt-köer för:confused: ? Underbara människor som saktar ner och tittar och ser ut som jävla fågelholkar när dom åker förbi, jag råkade ut för samma sak när jag sköt motorn på min Kawasaki förra helgen.

Micke
 

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Älmhult
Hoj
R6 Lego edition

INGEN(!!!) som stannade eller kom fram och frågade hur det gick!!
/Frolomp

Hände mig i höstas, framhjulet släppte och jag kasade iväg och stannade tillslut på fel sida av vägen. Innan jag hunnit resa mig kom en bil vars förare måste uppfattat mig som en slalompinne:mad: . Rundade mig utan att tänka broms eller stanna. För jävla ynkligt!!
 

Dalkullan

joråsåatte
Gick med
15 May 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Letar
Trist med vurpan, men du verkade klara dig hyffsat..
Verkar vara vanligt att folk hellre väljer att fly än stanna och se hur det gick. Kanske tänker han i bil nr2 att bil nr1 körde ju, då gör jag också det. När det händer något oväntat är det nog lätt att bli handlingsförlamad och bara dra. Var en gång med om att det började brinna i ett tält, alla satt bara och tittade på varandra i väntan på att någon skulle aggera. Först när det började brinna i liggunderlagen valde någon att släcka elden.

Monkey see, monkey do. Tyvärr är det så ibland. :huvet
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
men va fan va det ingen som hjalpte???? satan va egoistiska folk ar.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top