Tack Bush!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
219 miljarder dollar i budget underskott. Ca 1400 miljarder kronor.
Sverige hade väl ca 1000 miljarder i stadsskuld efter att moderaterna kört svensk ekonomi i botten på nittiotalet.

Usa har ca 300 miljoner invånare. Dvs 33ggr fler än i sverige.
Om dom har 219 miljarder budgetunderskottet i 24år i rad och måste låna dom pengarna, så har dom dragit på sig samma stadsskuld per invånare som sverige.

Hejja sverige :Rockbanan :hoppa

:D :D :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Minsta populäre enligt vem, svensk media eller? ...

http://www.reuters.com/article/politicsNews/idUSN1624620720071017

23% hittade jag nån uppgift på 'vinnaren' Truman. Bush kommer oavsett att träda in i historieböckerna som en förlorare. och pajas.

Nu trodde jag enfaldigt nog att den seriösa delen av påståendet var att han kört ekonomin i botten och där tycker jag att låneinstituten har en stor del av skulden.

Vem vet, hade han ägnat sig åt sitt land istället för att föra krig på andra sidan jorden så hade han kanske kunnat styra upp ekonomin.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror t-rex börjar närma sig det ohälsosamma i sin frustration över världens mäktigaste man. :D

För övrigt är det konstigt att man kan kalla den president som återvalts i det val som hade högst valdeltagande sedan 60-talet (?) för en förlorare. Vad är det han förlorat? Han har ju i prinip haft fritt fält med terroristerna i 6½ år. Jag är dock rädd att Barack kommer och vinner och förstör hela frihetskonceptet.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Under förutsättning att USA har noll i skuld nu ja. Hur mycket de har nu vet jag ej men det är en hel del. I europamått mätt ligger Sverige för övrigt riktigt bra till:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Statsskuld

Nja. Eller om dom har haft så i 4a år så är det 20 år kvar.
Det viktiga är att inte förbluffas av dom stora summorna.
219 miljarder dollar är skitmycket i sverige. Men faktiskt inte så mycket i USA.

Det som däremot är lite oroväckande är att USA´s normalt starka ekonomi nästan försörjer resten av världen. Och slutar dom att konsumera så får andra länder svårt att klara sin ekonomi.

Om Sverige går dåligt så är det så lite pengar det handlar om, att det inte märks utanför riksgränserna. Men när USA går bara lite dåligt så rasar börserna i resten av världen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sån där respekt vi ungdomar inte vet vad det är.

Typ.
Ba'.
Liksom.

Okej, han har inte t-rex respekt, och inte Hugo Chavez. Någon annan som yttrat sig?

Jag gissar att han inte ligger sömnlös, åtminstone vad gäller respekten från tredje världen med tillhörande palestinasjalar.

FreddaGädda

Guest
Okej, han har inte t-rex respekt, och inte Hugo Chavez. Någon annan som yttrat sig?

Jag gissar att han inte ligger sömnlös, åtminstone vad gäller respekten från tredje världen med tillhörande palestinasjalar.

Malmö som tredje rikets största stad skall snart torka smilet från hans sydstatsanlete.
:fakta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Alla skattebetalare kommer få $600 i skatteåterbäring. Hela paketet kommer att kosta staten uppskattningsvis 930 miljarder kronor.

Någonstans jämfördes denna insats med hur det är att kissa på sig. Det är skönt medan det är varmt, men sen är det inget kul längre. Eller.... underbart är kort.

Snacka om att skjuta problemen framför sig. Att bygga upp en hel nations ekonomi på konsumtion i den grad jänkarna gjort kan omöjligen hålla i det långa loppet. Konstigt att det fungerat så länge bara........

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Tror t-rex börjar närma sig det ohälsosamma i sin frustration över världens mäktigaste man. :D

För övrigt är det konstigt att man kan kalla den president som återvalts i det val som hade högst valdeltagande sedan 60-talet (?) för en förlorare. Vad är det han förlorat? Han har ju i prinip haft fritt fält med terroristerna i 6½ år. Jag är dock rädd att Barack kommer och vinner och förstör hela frihetskonceptet.

Ibland kan man inte annat än undra varför du i huvudtaget bor kvar i skitlandet Sverige....bekvämlighet kanske?

Får man hjälp med att skrämma skiten ur massorna och sedan lura i dom att endast du sitter inne med lösningen kan du få vem fan som helst att rösta på dig.

"Förstöra frihetskonceptet" :rofl :rofl

Lite komiskt när en obetydlig svenne tycker samma som en nu sjunkande minoritet over there. :D

Kanske skulle komma in i matchen?

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Vad ska man bygga ekonomi på istället? Antar att du redogör för hur en riktig ekonomi skulle byggts. ;)

Norge har bra ekonomi utan hög konsumtion ;)

Men ok, ändra konsumtion ovan till överkonsumtion istället så blir det mer rätt.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
219 miljarder dollar i budget underskott. Ca 1400 miljarder kronor.
Sverige hade väl ca 1000 miljarder i stadsskuld efter att sossarna kört svensk ekonomi i botten.

Usa har ca 300 miljoner invånare. Dvs 33ggr fler än i sverige.
Om dom har 219 miljarder budgetunderskottet i 24år i rad och måste låna dom pengarna, så har dom dragit på sig samma stadsskuld per invånare som sverige.

Hejja sverige :Rockbanan :hoppa

Jag försvarar inte Svenska politikers agerande under den tiden utan surar över politikernas övertro och missbruk av Keynes teorier. Nu håller Bush på att göra samma misstag.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lite komiskt när en obetydlig svenne tycker samma som en nu sjunkande minoritet over there. :D

Oj, vad otrevlig du kan vara när du försöker. :)

Gillar du inte svennar förresten? :lol

Norge har bra ekonomi utan hög konsumtion ;)

Men ok, ändra konsumtion ovan till överkonsumtion istället så blir det mer rätt.

För Norge har bra ekonomi för att de har någonting som någon annan köper och när man köper så...tada...konsumerar man!

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Alla skattebetalare kommer få $600 i skatteåterbäring. Hela paketet kommer att kosta staten uppskattningsvis 930 miljarder kronor.

301 621 157* invånare X 600 US Dollar
=
180 972 694 200 US Dollar
=
115 326 660 500 SKR
115 miljard, 326 miljoner, 660 tusen, 500 kronor.

* källa för antal invånare är Wikipedia, för valuta-beräkningen användes Widget valuta-omvandlare (Mac OS X, Dashboard)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
301 621 157* invånare X 600 US Dollar
=
180 972 694 200 US Dollar
=
115 326 660 500 SKR
115 miljard, 326 miljoner, 660 tusen, 500 kronor.

* källa för antal invånare är Wikipedia, för valuta-beräkningen användes Widget valuta-omvandlare (Mac OS X, Dashboard)

Men vaffan skärp dig. Hur räknar du egentligen?
Menar du att $180 972 694 200 = SEK 115 326 660 500 !?

Jag vet inte var du är uppväxt, men där jag bor är dollarn värd mer än svenska kronan. Kan du tipsa om var jag kan köpa dollar till den där kursen så ska jag genast belåna allt jag äger. DireCkt.

För övrigt gäller dealen gäller endast skattebetalare.
Inte spädbarn och pöbel.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj