Tack Bush!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tror t-rex börjar närma sig det ohälsosamma i sin frustration över världens mäktigaste man. :D

För övrigt är det konstigt att man kan kalla den president som återvalts i det val som hade högst valdeltagande sedan 60-talet (?) för en förlorare. Vad är det han förlorat? Han har ju i prinip haft fritt fält med terroristerna i 6½ år. Jag är dock rädd att Barack kommer och vinner och förstör hela frihetskonceptet.

Han är en förlorare av mått.

Att gå från den popularitet han hade direkt efter 11 september till de katastrofala siffror han har nu kräver ju onekligen viss talang. Han är ju inte ensam dock, han har ju haft ett hov av idioter omkring sig, främst naturligtvis pajaserna rummy och cheney. Humle och dumle, lixom.

Angående frihetskonceptet, jag är lite oklar på Bush roll i det. Menar du angreppskrigen som USA har börjat lägga sig till med, fångläger på 'neutral mark' eller kanske den ökade övervakningen av den egna befolkningen? Bodström må vara en komplett idiot när det gäller övervakningshysteri, men han bleknar i jämförelse med jänkarnas övervakningssystem. Patriot act, någon?

Vad har han förlorat..... Respekt från större delen av den civilierade världen exempelvis. Inte ens de republikanska presidentkandidaterna är ju speciellt pigga på att förknippas med honom. Men visst, det finns ju alltid en gäng stockkonservativa stötar som gillar gammalt skräp, det ingår ju lixom i deras ideologi, så han tilltalar väl några fortfarande.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Men vaffan skärp dig. Hur räknar du egentligen?
Menar du att $180 972 694 200 = SEK 115 326 660 500 !?

*argh* var widgeten som inte visar mer än tolv siffror :mad:

men om omvandlar antalet dollar till 181 miljarder så blir det ju 1*153 miljarder svenska kronor, "lite" mer miljarder än vad du skrev om.

FreddaGädda

Guest
Men visst, det finns ju alltid en gäng stockkonservativa stötar som gillar gammalt skräp, det ingår ju lixom i deras ideologi, så han tilltalar väl några fortfarande.

Apropå det. Idag såg man på nyheterna att nån senatorjeppe blev vald till kongressen eller vad det var. Höll på med annat samtidigt.
Det är inte intressant i sig, men med åtanke att dessa är folkvalda så suckar man när man blir upplyst om vad det är för lirare.

Krigsveteran, stridspilot och en stor öppen stödjare av ockupationen av Irak.

Varför biter sånt på folk ur den så kallade civilicerade världen?
Hur många patriotröster tror du inte han får av folk som inte har den blekaste var han står någonstans i övriga frågor, men som röstar ändå för att han är cool på så vis att han kan ses som en ärkepatriot efter sin "tjänstgöring för landet och friheten"?
Tankarna för en direkt till lynch-scenen ur Oh brother, where art thou där KKK klampar runt och(likt alla såna scener oavsett film eller verklighet) tjoar om att de minsann inte härstammar från apor och att negrer är mänsklighetens smuts som är de vitas uppgift att utrota i guds namn.
Alla argument, hur galna de än må vara, tycks kunna säljas bara man riktar sig till rätt folkgrupp och integrerar gud i sin predikan.

Ta Arnold som ytterligare exempel av ett korrupt väljarsystem. Hade en pumpad Österrikare med kraftig brytning haft en chans i politiken, för att inte tala om en guvenörspost, om han inte hade varit filmstjärna?
Skadligheten av denna attityd behöver man knappast belysa. Den glöder starkt nog själv.

Jag säger dock inte att man är en dålig politiker bara för att.
Däremot kan det ju vara en idé att tillsätta människor som lever och andas politik istället för avdankade skådisar och militärer som upptäckt att politik är ett soft ställe där de fortfarande kan röra om i grytan fast deras tidigare karriär nyligen tagit slut.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

men om omvandlar antalet dollar till 181 miljarder så blir det ju 1*153 miljarder svenska kronor, "lite" mer miljarder än vad du skrev om.

Paketet kostat 930 miljarder SEK, dvs ca 145 miljarder dollar. Punkt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Att gå från den popularitet han hade direkt efter 11 september till de katastrofala siffror han har nu kräver ju onekligen viss talang. Han är ju inte ensam dock, han har ju haft ett hov av idioter omkring sig, främst naturligtvis pajaserna rummy och cheney. Humle och dumle, lixom.

Angående frihetskonceptet, jag är lite oklar på Bush roll i det. Menar du angreppskrigen som USA har börjat lägga sig till med, fångläger på 'neutral mark' eller kanske den ökade övervakningen av den egna befolkningen? Bodström må vara en komplett idiot när det gäller övervakningshysteri, men han bleknar i jämförelse med jänkarnas övervakningssystem. Patriot act, någon?

Vad har han förlorat..... Respekt från större delen av den civilierade världen exempelvis. Inte ens de republikanska presidentkandidaterna är ju speciellt pigga på att förknippas med honom. Men visst, det finns ju alltid en gäng stockkonservativa stötar som gillar gammalt skräp, det ingår ju lixom i deras ideologi, så han tilltalar väl några fortfarande.

Att populariteten hos en president som inlett, förvisso framgångsrika, frihetsinsatser på något oklara grunder dalat är inget konstigt. Men du glömmer att insatserna började inte efter valet 2004, ingen av dem, folket fick välja och de valde om honom så jag köper inte att han skulle vara så hiskligt impopulär.
Det som däremot verkar vara är att de som ogillar honom hatar honom medan de som kanske ogillade Clinton eller annan fjant bara tyckte han var fånig, det har du rätt i.

Jag diskuterade faktiskt detta med en liberal från Hollywood på Golden Hits i schlagerbaren ( :gnissla ) för två veckor sedan. Jag förstod att han var megaliberal och att han var emot allmän rösträtt eftersom enligt honom så var merparten av Bush väljare sådana som resonerade: He believes in God, I choose him. Ett förvisso fnissvärdigt argument med kanske visst mått av substans. Men det är så klart en liberal propagandaridå att republikaners största väljargrupp skulle vara inavlade motsvarigheter till våra skåningar.

Ja, frihetskonceptet har vad jag förstår varit väldigt frmagångsrikt och även om oskyldiga personer riskerar att drabbas, precis som i alla fredsinsatser, så har det på det stora hela varit av godo. Detta är en ickefråga i US nu förresten, som jag skrev i ngn annan tråd här om veckan så hade SR ett inslag om att demokraterna inte kan spela på Irakinsatsen lika hårt nu som för t.ex. ett år sedan eftersom det faktiskt är ganska framgångsrikt numera. Bl.a. i antal självmordsdåd, skadade/dödade amerikaner och tillfångatagna/dödade terrorister. Detta erkände någon megaliberal snubbe i NY times eller var han var skribent, det var intervju med honom och jag gissar att han var påläst. Vad gäller patriot act så har det bevisligen avstyrt 11 (tror jag det var) terrordåd, var av 6 i US och 5 utanför US. Det läste jag i Newsweek julutgåva som i övrigt var full med liberal smörja.

Jag tror han har stor respekt i stora delar av världen, i Sverige, Frankrike, Nordkorea och Kuba verkar han dock hatad. Hur det är i civiliserade länder som Danmark, Japan, Australien, UK tror jag skiljer sig. Kanske är han impopulär i Iran också, civilisationens vagga. :lol

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ta Arnold som ytterligare exempel av ett korrupt väljarsystem. Hade en pumpad Österrikare med kraftig brytning haft en chans i politiken, för att inte tala om en guvenörspost, om han inte hade varit filmstjärna?

Vad föreslår du egentligen, att man inte ska få rösta på vem man vill eller att man om man varit skådespelare inte ska få kandidera?
Jag tror vi har mer att rätta till här hemma för övrigt, med ärkesvin som Jan Emanuel och Paolo Roberto på valbar plats.

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Skadligheten av denna attityd behöver man knappast belysa. Den glöder starkt nog själv.

Är det den svenska avundsjukan som ekar eller vad är det? ... :va

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...på något oklara grunder ...

Jag glömmer ingenting, nu har han de siffror han har, och att gå från de han haft är inget annat än ett misslyckande av monumentala mått.

Patriot act är en skrämmade bit lagstiftning, och har fått otroligt mycket stryk i allt från press till domstolar i olika nivåer. Det finns en amerikan som skrev en finfin text om att ge upp frihet för säkerhet, du kanske kommer ihåg honom?

Hur gick det för Australiens Bushvänliga regering i deras senaste val? Eller Blair för den delen...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det som däremot är lite oroväckande är att USA´s normalt starka ekonomi nästan försörjer resten av världen.
Tvärtom va? Alla skickar sina fina grejer till Amerika och får dollars i utbyte. Ett problem är att de flesta har så mycket dollartillgodohavanden att de inte gärna vill ha fler. (Ja, det förstås, Windows Vista och Harley Davidson får vi också därifrån. Fast lådorna och CD:na till WV tillverkas och packas säkert i Kina eller Indien. Motorerna i Harley Davidson verkar, med tanke på den teknologiska nivån, vara från Bangladesh. På den punkten är jag dock osäker).

Jag noterar med tillfredsställese att forumdumskallarna hävdar att Bush är en på hemmaplan populär president. Det gör det enklare att få ett korrekt värde på dem i stupid-o-meter'n.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Patriot act är en skrämmade bit lagstiftning, och har fått otroligt mycket stryk i allt från press till domstolar i olika nivåer.

Mycket möjligt att domstolar nedlusade av liberaler samt vänstermedia vurmar för muslimers rätt att mörda ickemuslimer men jag tycker den är hur bra som helst. :banana
Eller vill du bli mördad av en muslim eller jugge eller annan odefinierbar turk kanske? :7peta

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a

papper och penna räcker gott.. 181mdd x 6,5 ger 1 176 500 000 000 sek

men de siffrorna är fortfarande värdelösa eftersom det bara är vissa delar av befolkningen som får ta del av dessa frukter.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Mycket möjligt att domstolar nedlusade av liberaler samt vänstermedia vurmar för muslimers rätt att mörda ickemuslimer men jag tycker den är hur bra som helst. :banana
Eller vill du bli mördad av en muslim eller jugge eller annan odefinierbar turk kanske? :7peta

Liberaler rockar som bekant, i och utanför domstolarna.

Huruvida jag vill bli mördad eller inte hör inte hit, men för diskussionens skull så kan jag väl klargöra att mitt intresse för det är högst begränsat.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Huruvida jag vill bli mördad eller inte hör inte hit.

Klart det gör, det är ju det patriot act och andra initiativ syftar till att förhindra.
Själv tycker jag det är jättebra att man gör vad man kan för att förhindra så grova brott, men det står så klart var och en fritt att inte tycka det är viktigt att förhindra t.ex. terroristbrott, massmord och andra taskiga saker.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Klart det gör, det är ju det patriot act och andra initiativ syftar till att förhindra.
Själv tycker jag det är jättebra att man gör vad man kan för att förhindra så grova brott, men det står så klart var och en fritt att inte tycka det är viktigt att förhindra t.ex. terroristbrott, massmord och andra taskiga saker.

Det var förbjudet att döda folk redan innan patriot act, som bekant.

Att ogilla patriot act är inte att sympatisera med t. ex terroristbrott, massmord och andra taskiga saker.

Att sympatisera med patriot act är att kissa på de senaste hundra årens liberala framsteg som gett oss (och dig) de fri- och rättigheter som du har idag. Men det står ju var och en fritt att inte tycka det är viktigt att försvara dessa rättigheter.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Att ogilla patriot act är inte att sympatisera med t. ex terroristbrott, massmord och andra taskiga saker.

Att sympatisera med patriot act är att kissa på de senaste hundra årens liberala framsteg som gett oss (och dig) de fri- och rättigheter som du har idag. Men det står ju var och en fritt att inte tycka det är viktigt att försvara dessa rättigheter.

Du vet ju vad som händer. Folk undrar vad vi talar om, känner sig utanför, blir upprörda och så blir du bannad.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Herre du milde, så kloka ord. Jag skriver under på vartenda ett av dem. :Bugar

Tyvärr förefaller väldigt få ha en aning om innebörden av senare tiders idéer om att tumma på demokratiska fri- och rättigheter.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR

Annars brukar det ju vara ett jävla gnäll angående amerikaners frihet att inneha vapen, köra hoj utan hjälm och (håll i er) handla sprit i mataffären. PÅ EN SÖNDAG!?!?!?!!!!!!

Tyvärr förefaller väldigt få ha en aning om innebörden av senare tiders idéer om att tumma på demokratiska fri- och rättigheter.

Förklara gärna för mig som alltså sitter i skiten nu enligt er... Hur påverkar det egentligen min vardag? Eftersom jag har hyffsat rent mjöl i påsen så skiter jag faktiskt i om någon vill sitta och melonrunka till mina telefonsamtal...

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...