Pam33
1.41 på Knutstorp
I söndags kväll satt jag på min lilla häst och skrittade lugnt genom den lilla byn Hjälmshult strax utanför Hbg. I fjärran hörde jag det typiska ljudet av SPORTHOJAR (ståpäls) som varavde upp lite. Jaha, tänkte jag skeptiskt, då var det dags igen. Min häst är inte rädd för trafik men det är så onödigt att man kör som på bana förbi hästekipage. Skadorna kan bli fruktansvärda om hästen blir rädd och går omkull.. För både häst och ryttare.
Men! Dröm om min förvåning när den första hojen dök upp över krönet och omedelbart släppte på gasen när han såg oss. De andra tre gjorde likadant så jag tackade, vinkade och nickade! Det var tydligen uppskattat för siste man (på en orange/svart hoj) kastade en slängkyss vilket genast belönades med ett stort leende.
Tack boys, det är skönt att ni visar hänsyn... Hoppas ni läser detta eller nån som känner er kan berätta.
Men! Dröm om min förvåning när den första hojen dök upp över krönet och omedelbart släppte på gasen när han såg oss. De andra tre gjorde likadant så jag tackade, vinkade och nickade! Det var tydligen uppskattat för siste man (på en orange/svart hoj) kastade en slängkyss vilket genast belönades med ett stort leende.
Tack boys, det är skönt att ni visar hänsyn... Hoppas ni läser detta eller nån som känner er kan berätta.