VR-8
Fabrikör Mr.J
Tja dom flesta bågar med insprutning har adaptiva sprut.
Efter vad......KLOCKAN?
/J
Tja dom flesta bågar med insprutning har adaptiva sprut.
Visst gjorde du.........ser fortfarande inte något som påvisar DIN kunskap i detta...........bara en massa "sanningar" du läst på nätet. Förklara gärna hur Triumph's adaptiva system gör att med 98 oktan så går den längre och bättre.
"Adaptiva" system är ett VÄLDIGT brett begrepp, adaptivt vaddå? Soppa? Temp? Fart? Map?
ALLA system idag är adaptiva, hur skulle annars en hoj fungera.........
/J
Dont go there, Du har inte bara fel, utan försöker dessutom torka nosen på en kille som hunnit glömma mer om insprut och tändsystem än vad Du någonsin kommer att lära DigAdapteringen går ut på att få bästa möjliga förbränning med det bränsle du brukar. Det är därför den funktionen finns. Annars hade det räckt med fasta mappar som inte behöver korrigeras...
Adapteringen går ut på att få bästa möjliga förbränning med det bränsle du brukar. Det är därför den funktionen finns. Annars hade det räckt med fasta mappar som inte behöver korrigeras.
Att du kommer längre och får lägre förbrukning skrev jag aldrig.
Tja dom flesta bågar med insprutning har adaptiva sprut. Annars kan man ju koppla ur och kasta o2 sensorn eftersom den inte är kopplad till något
Triumph Speed Triple har adaptivt sprut. Finns massor att läsa om på nätet.
Min Honda Fireblade har det enligt två separata handlare.
Det kan inte göra underverk men skall kunna adaptera för små skillnader såsom bränslekvalitet. Sen att högre oktan inte har samma tendens att orsaka spikningar är ett faktum, och nej det gäller inte bara turbomotorer eller bara vissa insugningsmotorer. Ett högre oktan är jättebra med tanke på de varvtal en motor i säg t.ex en sporthoj har.
http://www.raylonracing.se/Raser.html
Ledsen om jag just torkade av de konkreta skor jag har på fötterna i ditt ansikte.
Det är etanol i 98 okt också hos flera kedjor nu.
Precis.
Vilken mack har inte etanol i 98?
I mitt huvud ploppar Statoil upp.
Både ja och nej...
Vår miles 98 är en bensin enligt svensk standard SS 15 54 22 och europeisk standard EN228. En blyfri bensin 98 oktan, miles 98, kostar mer att producera och har därför ett högre pris. Om du kör en bil med ultrahög motorprestanda rekommenderar vi att du använder denna produkt. Om din bil kan dra nytta av det högre oktantalet framgår av bilens manual. Låginblandning med 5 % etanol kan även finnas i vår miles 98.
Kan någon förklara Shells V-power som såldes för några år sedan (finns den kvar förresten?
Kan någon förklara Shells V-power som såldes för några år sedan (finns den kvar förresten? Har inte tankat på Shell sedan Dacke-fejden). Den bensinen marknadsfördes rätt aggressivt av Shell som rena rama dunderhonungen för alla bilar mer eller mindre och kostade därefter.
Enligt fakta i denna tråd torde den soppan bara vara nys för 90% av Sveriges befolkning.
För övrigt tänker jag fr.o.m nu börja tänka 95 istället. Tack bröder, ni har gjort det ännu billigare för mig att åka hoj.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|