Tanka INTE på Shell!-storyn och dess upplösning

Status
Ej öppen för fler svar.

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
CBR 600RR-07
om du nu har varit skýddsombud så måste du väl ändå ifråga sätta dina arbetstider.....verkar bara som att du vill skylla ifrån dig.....du har faktist lagli rätt att ta en 5min paus varje timme
så skyll inte på långa arbetspass.....gör nåt åt det istället

UltraMarine skrev:
Jobbar 9.5 timmar i ett sträck utan rast. varav 8 timmar ensam.

Vid skiftbyte så är man 2 i en timme men då är det en massa saker som ska/måste göras innan den avlöste ska gå hem.

Övertidsersättnig existerar ej så den tiden man blir tvungen till att jobba efter det att man "slutat" får man inte betalt för.

Skorpan

Guest
UltraMarine skrev:
Jag kommer egentligen från industri / utveckling så jag har en massa utbildning i arbetsmiljö och även varit skyddsombud och jag kan bara säga att flytta bilar strider mot arbetsmiljölagen.

Det finns inte heller något som säger att personalen på en bensinmack skall vara tillräckligt starka för att kunna flytta på en bil.

Ett kassabiträde kan ju ha något handikapp...

Personligen kommer jag inte knuffa bilar då den ynkliga lönen inte är värd risken för skador på mina redan tidigare skadade knän.
för dom som undrar så är lönen 14700:- i månaden...
innan du började jobba där så visste du vad du skulle få i lön redan då,gnäll för fan inte över det nu
antingen så accepterar man det+ansvaret eller så tar man nåt annat jobb som e bättre betalt punkt slut

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
humlan skrev:
om du nu har varit skýddsombud så måste du väl ändå ifråga sätta dina arbetstider.....verkar bara som att du vill skylla ifrån dig.....du har faktist lagli rätt att ta en 5min paus varje timme
så skyll inte på långa arbetspass.....gör nåt åt det istället

Kör man glassbil har man aldrig rast från det att du börjar lasta tills det att du räknat klart pengarna på kvällen/natten.

Igår var jag klar strax efter 00:00 och hade inte fått rast sen kanske 13:00 DAGEN INNAN.
Hur löser man det?

Vi får 60kr :rolleyes: (wow) som ersättning då vi inte har rast....

750RR

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det är skillnad på avtal mellan fackförbund och de olika arbetsgivareförbunden.

5min paus? - hur skulle det gå till när man är själv?

Jag hade inte tänkt jobba någon längre tid med detta men jag har lärt mig otroligt mycket nya erfarenheter.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
"We used to dream of living in a corridor..." eller:

som väktare jobbar man oftast 12 timmar (ibland mer) i sträck, och har 0 kr i ersättning då man inte har rast.
/F. :p

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UltraMarine skrev:
Det är skillnad på avtal mellan fackförbund och de olika arbetsgivareförbunden.

5min paus? - hur skulle det gå till när man är själv?

Jag hade inte tänkt jobba någon längre tid med detta men jag har lärt mig otroligt mycket nya erfarenheter.

Då har du lärt dig fel saker. Kanske inte fel att lära sig städa en toalett ordentligt, men du borde lagt din vikt på att lära dig att uppföra dig.

//:mattias

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Uj vad mycket inlägg, så ingen bryr sig säkert om ett till.. men ändå...
Varför ska folk sluta tanka på Shell över hela sverige? eller är det över hela världen du menar? Bara för att du anser att din dam inte fått den service du tycker att hon förtjänar?
Isåfall skulle jag kunnan nämna mängder med företag som jag tycker att folk MÅSTE sluta handla på, men det gör jag inte, för jag har mer vett i skallen än att tro att bara för att någon expidit skulle vara knäpp så betyder inte det att det är något dtörre fel på företaget i sig...

Sen till den andra frågan, om det var fel eller ej, vet jag inte, däremot verkar du dum i huvudet som lägger ner så mycket tid på att dra dit och skälla ut personalen, det gör ju inte saken bättre, lägg istället tiden på att antingen laga din bil eller ta hand om din gravida fru....

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
innan du började jobba där så visste du vad du skulle få i lön redan då,gnäll för fan inte över det nu

Nä det visste jag inte - jag tänkte att det är bättre att jobba med ett dåligt betalt lågstatus jobb än att gå att stämpla.

Jag visst ingenting om bensinmackar innan (faktiskt)

Nu har jag lärt mig...

Skorpan

Guest
UltraMarine skrev:
Nä det visste jag inte - jag tänkte att det är bättre att jobba med ett dåligt betalt lågstatus jobb än att gå att stämpla.

Jag visst ingenting om bensinmackar innan (faktiskt)

Nu har jag lärt mig...
så du visste inte vad du skulle få i timmen/månaden innan du började jobba???
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
det här tog fan priset asså :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Advance4Stroke skrev:
Varför ska folk sluta tanka på Shell över hela sverige? eller är det över hela världen du menar? Bara för att du anser att din dam inte fått den service du tycker att hon förtjänar?
Isåfall skulle jag kunnan nämna mängder med företag som jag tycker att folk MÅSTE sluta handla på, men det gör jag inte, för jag har mer vett i skallen än att tro att bara för att någon expidit skulle vara knäpp så betyder inte det att det är något dtörre fel på företaget i sig...

Sen till den andra frågan, om det var fel eller ej, vet jag inte, däremot verkar du dum i huvudet som lägger ner så mycket tid på att dra dit och skälla ut personalen, det gör ju inte saken bättre, lägg istället tiden på att antingen laga din bil eller ta hand om din gravida fru....

Det var ju smart av dig.
Det finns de som inte finner sig i att bli kränkta på det viset.
Han gjorde rätt i att gå tillbaka.

Ni kan ju sluta handla på Kalles Videobutik då själva butiksföreståndaren lurar de han kan på pengar och säger man emot går han till anfall. :D Polisen kan aldrig göra nånting så när de frågar en om man slog ner honom efter arbetstid gör man likadant som föreståndaren - MAN BLÅNEKAR.
Case closed. Sveriges rättssystem är verkligen helt åt helvete.

750RR

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Då har du lärt dig fel saker. Kanske inte fel att lära sig städa en toalett ordentligt, men du borde lagt din vikt på att lära dig att uppföra dig.

När jag är i tjänst så uppför jag mig väl och det även när zigenare kommer in och snattar, svensson undrar vad det är för glödlampa i en positionslykta på en 01:a volvo V70, Taxichaffisar skäller för att tvålen är slut på toaletten eller när någon kund stulit toalettsitsen...

Inläggen ska ses ur min personliga synvinkel och ses med de villkor vi jobbar under.

Jag är inte nöjd med shell som arbetsgivare.

Mina åsikter är ej Shell detaljist AB:s (antagligen får jag inte ens yttra mig om shell)

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
Advance4Stroke skrev:

LoL!!! Ett ovanligt korkat inlägg från din sida...
Och din inställning är sund? Jag tycker det var ett bra initiativ att förklara för personalen var skåpet(bilen) skulle stå, bevisligen visste ju inte personalen hur dom skulle agera. Var inte så jävla svensk och knip käft i alla lägen. Jag hade oxå blivit fly förbannad, någon form av beskyddarinstinkt finns det faktiskt hos en del människor även i det här landet.

Hade du själv lagt dej och skruvat under bilen då din fru kommit hem helt förstörd efter att blivit dåligt behandlad enl. ovanstående? Då hade du nog varit utan fru...
Dessutom handlar det ju inte bara om deras dåliga bemötande utan den inkompetens som de uppvisade då dom inte gjorde enl. gällande säkerhetsföreskrifter. :fakta

Skärpning! :6surkart

Diversion

Guest
Skorpan skrev:
om dom jobbar på en mack o inte vet om att bensin är brandfarligt så har dom inget o göra där,simpelt.

Jo jag håller med men man börjar ju undra om verkligheten alltid ser ut så (gäller inte bara denna bransch).

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UltraMarine skrev:
När jag är i tjänst så uppför jag mig väl och det även när zigenare kommer in och snattar, svensson undrar vad det är för glödlampa i en positionslykta på en 01:a volvo V70, Taxichaffisar skäller för att tvålen är slut på toaletten eller när någon kund stulit toalettsitsen...

Inläggen ska ses ur min personliga synvinkel och ses med de villkor vi jobbar under.

Jag är inte nöjd med shell som arbetsgivare.

Mina åsikter är ej Shell detaljist AB:s (antagligen får jag inte ens yttra mig om shell)

Har du nån som helst aning om hur riktigt förbannad jag blir när tvålen verkligen är slut? :mad: :mad: :mad:
Eftersom allt jag gör speglar Hemglass så får jag ingenting annat göra än att just säga till: Tvålen är slut där inne...
Serveras det ingen korv på den Shellmacken jag vill äta korv på ringer jag till huvudkontoret och jämrar mig. "Ja, vi har utvalda stationer som säljer korv bla bla bla bla..."
Jag har aldrig rast och där jag vill köpa korv ska jag få köpa korv.

Jag vill med jämna mellanrum tvätta mina händer då pengar är det smutsigaste som finns. När tvålen är slut har inte jag tid att leta upp en ny mack med tvål eftersom det tar 4 timmar för er att byta den tvålen.

I volvo är det bara en glödlampa som gäller. klarar de inte av att leta upp vilken det är i manualen så får du be dem snällt att kolla upp vilken det är IGEN och sen kan du ta fram rätt för då slipper du testa med alla möjliga ni har...

750RR - BYT TVÅL OM DEN ÄR SLUT :brynad

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
HI HI
Det är inte bara Gravida kvinnor som är lite knasiga under graviditeten. Det verkar som det smittar av sig på en del män också :hej
Visst finns det otrevlig personal, men det konstiga tycker jag är att en del människor alltid lyckas få hjälp och skapar en trevlig atmosför runt om kring sig. hmm undra varför. Och sedan finns det vissa människor som aldrig får hjälp & tycker bara att alla andra är riktiga arslen...... undra varför.......
Hej hopp :tummenupp

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Av alla bensimackar jag själv tankat på (mest i mellansverige) har tyvärr tokholm haft den generellt drygaste personalen. Vet inte varför tokholmare oftast är så dryga, det gäller inte bara mackar utan de flesta serviceyrkena, men jag antar att man blir lite avtrubbad i en stad där ingen bryr sig om någonting (mer än sig själv förstås).

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Hmm... Låta sin fru och framtida barn åka runt i en Corolla -88.
Mitt tips: Byt bil!!!
Blir inte mycket kvar av vare sig dom eller bilen vid krock.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Chefen Alabama skrev:
Hmm... Låta sin fru och framtida barn åka runt i en Corolla -88.
Mitt tips: Byt bil!!!
Blir inte mycket kvar av vare sig dom eller bilen vid krock.

Ah! Äntligen kom vi till själva kärnan på problemet. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...