UltraMarine skrev:
Jag kommer egentligen från industri / utveckling så jag har en massa utbildning i arbetsmiljö och även varit skyddsombud och jag kan bara säga att flytta bilar strider mot arbetsmiljölagen.
Det finns inte heller något som säger att personalen på en bensinmack skall vara tillräckligt starka för att kunna flytta på en bil.
Ett kassabiträde kan ju ha något handikapp...
Personligen kommer jag inte knuffa bilar då den ynkliga lönen inte är värd risken för skador på mina redan tidigare skadade knän.
för dom som undrar så är lönen 14700:- i månaden...
Du ska vara riktigt glad att det inte hade varit jag som hade fått köra ut till dig ditt as.
Fy fan för sånna som du.
"Det ingår inte i mina arbetsuppgifter" säger du.
MAN HJÄLPER DE BEHÖVANDE OAVSETT OM MAN FÅR BETALT ELLER EJ. Genom att ha hjälpt den personen har du fått betalt genom att just ha varit hjälpsam.
Sen tror jag att ni har 90 sura kunder av just den anledningen att ni är själva så förbaskade.
Din lön är kanske låg enligt dig, men jag har jobbar för lägre lön och under den perioden knuffade jag undan många bilar, hjälpte tanter som inte fick igång sina bilar och var helt enkelt trevlig även om inte det ingick i min lön som var under 10lök.
Varför?
För att jag hade skämt ihjäl om jag betett mig så otroligt korkad när andra behöver hjälp.
Kom det folk som ville veta vägen till Sthlm så visade jag dem vägen, men det ingick inte i min lön. Skulle jag sagt det till dem tycker du? Vad tror du resultatet hade blivit av det?
Du beter dig så eftersom du inte känner till annat, du är obildad även om du gått dina kurser där du tydligen inte lärt dig ett dugg. Man hjälper andra som behöver även om man stämplat ut för dagen...
750RR