Tanka INTE på Shell!-storyn och dess upplösning

Status
Ej öppen för fler svar.

Skorpan

Guest
twinner666 skrev:
jag bor precis brevid en mack och där ser man hur dom titt som tätt springer ut och hjälper äldre damer att kolla olja och utföra div tjänster.det ligger också ofta saneringssand på backen så jag förmodar att dom exemplariskt sköter sitt jobb:)+att dom är supertrevliga.. Q8/OK

var det ingen som lyssnade på p3(sovorgon) i går när kjell tog tag i problemet.håller med programmets åsikt.. det är för mycket korv och matförsäljning på mackarna nuför tiden,personalen vet inget om bilar eller fordon.mest massa jävla snorungar som jobbar på mackar:brynad

dom flesta anställda är dock trevliga:)
det kanske är skillnad när man bor i en liten stad?
även om det nu är snorungar så vet dom nog om att bensin är brandfarligt :fakta

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ska det vara service så ska de vara statoil. Faktum är att jag aldrig tankar någon annan stans i stor sett.. Fick bensinstopp för några veckor sen och då gick jag en kilomeer extra för at komma till statoil istället för Pump... lite löjligt kanske men det är en principsak typ...

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
garva kan man göra på rasten efteråt.

Jobbar 9.5 timmar i ett sträck utan rast. varav 8 timmar ensam.

Vid skiftbyte så är man 2 i en timme men då är det en massa saker som ska/måste göras innan den avlöste ska gå hem.

Övertidsersättnig existerar ej så den tiden man blir tvungen till att jobba efter det att man "slutat" får man inte betalt för.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
UltraMarine skrev:
Jobbar 9.5 timmar i ett sträck utan rast. varav 8 timmar ensam.

Vid skiftbyte så är man 2 i en timme men då är det en massa saker som ska/måste göras innan den avlöste ska gå hem.

Övertidsersättnig existerar ej så den tiden man blir tvungen till att jobba efter det att man "slutat" får man inte betalt för.

Det är helt enkelt fruktansvärt synd om dig. Stackars stackars dig!

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
UltraMarine skrev:
Det är du (raid) som är den jobbiga kunden - jag repeterar: jag skulle inte ha sagt så till kvinnan...

Jag "repeterar": Det är jobbigt att ta konsekvensen av sitt puckade handlande.

Eftersom du tycker att jag är jobbig så kan det ju bara betyda att jag gjorde fel då dina kollegor skötte sig exemplariskt...

Skyldigheter. S K Y L D I G H E T E R.. Slå upp det...

/R

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
alltså svettig och skitig för det där görat, kanske bäst du blir skrivbordsfjant om du tyckte det där var nått att bli svettig o skitig av.

Jamen det var ju det jag var när jag fick en tanke på att jag skulle prova något helt annat...

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Som sagt var de TVÅ på macken. De verkade inte ha något särskilt att göra vare sig när min fru hade problem eller när jag kom och skällde på dem...

/R

Diversion

Guest
Skorpan skrev:
även om det nu är snorungar så vet dom nog om att bensin är brandfarligt :fakta

Är du helt säker?

Öhh baa 98 oktan e de den nya alkoläsken den som råkar fätt!!??
Ahh bygh gurgel... :D

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Eftersom du tycker att jag är jobbig så kan det ju bara betyda att jag gjorde fel då dina kollegor skötte sig exemplariskt...

Nä jag vet inte ännu vad som hänt förutom just din historia, vet ej heller vilka de inblandade är.

Ja du är jobbig men du är inte ensam om att vara det.

Jag tänker inte säga något om kollegornas insats utan att veta hur situationen var, eller vilka de var. (kommer få reda på det i kväll)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jaja, det leder ingenstans, jag ser att en person av alla tyckte det hela var i sin ordning (ja utom ultramarine då).

Det kanske är så här jäkla illa mer eller mindre, dvs outbildade yngre i personalen, chefer som bara ser till eventuella vinster och kommer och plockar in stålarna på kvällen.
Troligen är det en jäkla omsättning av anställda.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Det kanske är så här jäkla illa mer eller mindre, dvs outbildade yngre i personalen, chefer som bara ser till eventuella vinster och kommer och plockar in stålarna på kvällen.

Vinst och vinst - shell (bensinmackarna) går så dåligt så hela kedjan ska säljas.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Där jag jobbade fick vi iaf betalat om vi var tvungna att stanna. Visst är lönen kanske inte den bästa men det blir fan inte roligare att jobba om man beter sig som en idiot mot folk. Bemöt folk som ni själv vill bli bemötta så ska ni se att det blir bra mkt roligare att jobba oavsett lön. Glada trevliga kunder smittar av sig på personalen. Arga otrevliga kunder som man skapat genom att bete sig som ett fullkomligt pucko smittar oxå av sig på personalen. På den macken jag jobbade hade vi väldigt mkt stamkunder just för att vi var trevliga och service inriktade. Det var heller aldrig frågan om att vi inte fick gå ut och hjälpa någån p.g.a att vi var ensamna, behöver nån hjälp då hjälper man dom. Servicen SKA ingå i bemötande från personalen, annars är nåt fel. Hur man bemöter kunder har inte med lönen att göra.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
UltraMarine skrev:
Vinst och vinst - shell (bensinmackarna) går så dåligt så hela kedjan ska säljas.

kan kanske bero på den allmäna inställningen, visst det sägs att det är jäkligt dålig vinst på att sälja bensin men det envisas ju med att ha butik och sälja allt mellan himel och jord med, och det kan man ju inte få ihop med dålig personal.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
UltraMarine skrev:
Nä jag vet inte ännu vad som hänt förutom just din historia, vet ej heller vilka de inblandade är.

Ja du är jobbig men du är inte ensam om att vara det.

Jag tänker inte säga något om kollegornas insats utan att veta hur situationen var, eller vilka de var. (kommer få reda på det i kväll)

Det finns tre versioner: Min version, er version och sanningen...

Jag har dock försökt att beskriva det inträffade så sanninsenligt som möjligt och har inte avsiktligt förvrängt eller vridit på något.

Återkom gärna med vad som inträffade enligt er.

/R

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
UltraMarine skrev:
Jag kommer egentligen från industri / utveckling så jag har en massa utbildning i arbetsmiljö och även varit skyddsombud och jag kan bara säga att flytta bilar strider mot arbetsmiljölagen.

Det finns inte heller något som säger att personalen på en bensinmack skall vara tillräckligt starka för att kunna flytta på en bil.

Ett kassabiträde kan ju ha något handikapp...

Personligen kommer jag inte knuffa bilar då den ynkliga lönen inte är värd risken för skador på mina redan tidigare skadade knän.
för dom som undrar så är lönen 14700:- i månaden...

Du ska vara riktigt glad att det inte hade varit jag som hade fått köra ut till dig ditt as.
Fy fan för sånna som du.
"Det ingår inte i mina arbetsuppgifter" säger du.
MAN HJÄLPER DE BEHÖVANDE OAVSETT OM MAN FÅR BETALT ELLER EJ. Genom att ha hjälpt den personen har du fått betalt genom att just ha varit hjälpsam.

Sen tror jag att ni har 90 sura kunder av just den anledningen att ni är själva så förbaskade.

Din lön är kanske låg enligt dig, men jag har jobbar för lägre lön och under den perioden knuffade jag undan många bilar, hjälpte tanter som inte fick igång sina bilar och var helt enkelt trevlig även om inte det ingick i min lön som var under 10lök.
Varför?
För att jag hade skämt ihjäl om jag betett mig så otroligt korkad när andra behöver hjälp.

Kom det folk som ville veta vägen till Sthlm så visade jag dem vägen, men det ingick inte i min lön. Skulle jag sagt det till dem tycker du? Vad tror du resultatet hade blivit av det?

Du beter dig så eftersom du inte känner till annat, du är obildad även om du gått dina kurser där du tydligen inte lärt dig ett dugg. Man hjälper andra som behöver även om man stämplat ut för dagen...

750RR

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
UltraMarine skrev:
Bensinmacken jag jobbar på har svårt att få personal - det är därför jag fick jobb där...

Det är det värsta jobbet jag någonsin haft...
:(

Ja men det är i alla fall ett jobb ju ... :tummenupp

Försök vara trevlig mot alla ... även de som är käftiga och jobbiga ... jag kan garantera att det resulterar i att de beter sig bättre och att du kommer få det roligare på jobbet.

Om det kommer nån som inte kan något om bilar (vilket tjejen inte verkade göra) så ska man väl kunna få hjälp på en mack .... eller?

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
Om vi förutsätter att det gått till på det vis som beskrivs i första inlägget så har givetvis författaren helt rätt. Att bli behandlad på det sättet är INTE acceptabelt.

Jag arbetar själv på en Shellstation i Ö-götland och vet vad som gäller. En sådan här incident skadar alla parter och är inte till någon nytta. Inte minst säkerhetsmässigt. Vid dessa händelser är det praxis att stänga av pumparna, göra redo brandsläckare, flytta det farliga objektet och givetvis sanera med lämplig kemikalie (t.ex. Absol) osv.

Att bli behandlad enl. beskrivet är ju ett jävla skämt, självklart finns det gränser för inkompetensen hos personalen.

De ev. brister som framkommit måste behandlas och givetvis rättas till. Detta OAVSETT om stationen kommer upphöra.

Givetvis finns det gränser för vad man kan förväntas av personalen, men vi som arbetar inom Shell (merparten av oss iaf) är väl medvetna om att vi jobbar inom ett serviceyrke och framförallt så ska vi ju vara medvetna om de rutiner som gäller vid t.ex. en nödsituation. Om man INTE vet det så är det ens SKYLDIGHET att ta reda på det. Detta även för ens egen säkerhet (lite självbevarelsedrift borde ju finnas även hos konstiga stationsbiträden).

Gillar du/ni inte jobbet på Shell? Byt då. Om du inte byter, finn dej i situationen och gör ditt bästa, tro mig, det finns sämre ställen att arbeta på. Och framförallt, ett gott humör kommer du LÅÅÅNGT på.

MVH twiZt

Last edited:

twiZt

SpaceMonkey!!!
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
SeeBeAreNajnOhOhAreAre
UltraMarine skrev att det går så dåligt att det ska säljas...

Det är inte därför det säljs... Shell Detaljist AB som ingår i hela Shell koncernen är en av de rent försäljningsmässigt starkaste delarna inom Shell.
Varför tror du Shell finns med i top 10 listan i hela världen över mest vinstgivande? Varför är Shell en av de stora sponsorerna av F1 cirkusen (inte billigt...)??

Skorpan

Guest
Diversion skrev:
Är du helt säker?

Öhh baa 98 oktan e de den nya alkoläsken den som råkar fätt!!??
Ahh bygh gurgel... :D
om dom jobbar på en mack o inte vet om att bensin är brandfarligt så har dom inget o göra där,simpelt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll