Tanka INTE på Shell!-storyn och dess upplösning

Status
Ej öppen för fler svar.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Chrille skrev:
Då finns det bara en sak att göra och det här har jag försökt förklara för storstadsbor sen högstadietider.

Lämna storstäderna! Ni blir dumma i huvudet av att bo där!
Ni är dumma i huvudet som låter er vardags-stress gå ut över servicepersonal.
Ni är dumma i huvudet som inte ens kan vara mänskliga nog att hjälpa en människa med uppenbara problem av allvarligare sort.
Ni är dumma i huvudet som sliter med boende, trafik och jobb för att få bo kvar i skiten

Word! Småstaden, landet och vischan rockar! :rock

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
UltraMarine skrev:
Öh va?
Du menar mitt inlägg eller?

Jag insåg att jag måste förtydliga mig där men flytta bilar ingår inte i jobbet (om nu inte chefen säger så förståss)

där måste ja hålla me dig... det ingår inte... men då kan du fråga din chef en sak... va ska ni göra me en bil som läcker soppa och risken finns att det börjar brinna?? JO NI MÅSTE FLYTTA BILEN!

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
UltraMarine - Så du ser hellre att bilen börjar brinna då? Inkluderas inte order "SERVICE" i ditt yrke eller?

Du tycker att jag var "Jobbig" som skäller på en idiot som inte har en aning om vad han sysslar med? Har du läst tidigare inlägg om vad som är ER skyldighet vid dylika händelser? GANSKA svårt att sanera soppa om bilen i fråga står kvar på sitt ställe...

Du verkar ju stå helt i nivå med nämnda puckon som jobbade vid tillfället...

/R

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag kommer egentligen från industri / utveckling så jag har en massa utbildning i arbetsmiljö och även varit skyddsombud och jag kan bara säga att flytta bilar strider mot arbetsmiljölagen.

Det finns inte heller något som säger att personalen på en bensinmack skall vara tillräckligt starka för att kunna flytta på en bil.

Ett kassabiträde kan ju ha något handikapp...

Personligen kommer jag inte knuffa bilar då den ynkliga lönen inte är värd risken för skador på mina redan tidigare skadade knän.
för dom som undrar så är lönen 14700:- i månaden...

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Raid72 skrev:
UltraMarine - Så du ser hellre att bilen börjar brinna då? Inkluderas inte order "SERVICE" i ditt yrke eller?

Du tycker att jag var "Jobbig" som skäller på en idiot som inte har en aning om vad han sysslar med? Har du läst tidigare inlägg om vad som är ER skyldighet vid dylika händelser? GANSKA svårt att sanera soppa om bilen i fråga står kvar på sitt ställe...

Du verkar ju stå helt i nivå med nämnda puckon som jobbade vid tillfället...

/R

det är sant det han säger... det ingår inte i våran skyldighet egenteligen så länge den inte läcker soppa osv... sen om kunden kommer in och frågar om vi vill hjälpa till så gör man självklart det anser ja vara service. men vi har ingen skyldighet att gå ut och fråga om vi kan hjälpa till. men som sagt... så länge bilen utför en eller en annan fara för att börja brinna så är det deras skyldighet att fixa bort bilen från pumparna... det är ett krav dom har på sig om inte bilen brinner redan... då ska dom försöka släcka den om den inte är övertänd då. men som sagt.. snacka me chefen på macken och stå på dig :hej

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
UltraMarine - Så vad är DIN lösning på nämnda situation då?

/R

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
[Slyna]Muerte skrev:
det är sant det han säger... det ingår inte i våran skyldighet egenteligen så länge den inte läcker soppa osv... sen om kunden kommer in och frågar om vi vill hjälpa till så gör man självklart det anser ja vara service. men vi har ingen skyldighet att gå ut och fråga om vi kan hjälpa till. men som sagt... så länge bilen utför en eller en annan fara för att börja brinna så är det deras skyldighet att fixa bort bilen från pumparna... det är ett krav dom har på sig om inte bilen brinner redan... då ska dom försöka släcka den om den inte är övertänd då. men som sagt.. snacka me chefen på macken och stå på dig :hej

Den läckte ju soppa... Därav pölen av bensin under bilen. Hon gick inoch FRÅGADE vad hon skulle göra och personalen hade INGET att tillföra...

/R

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
Raid72 skrev:
Den läckte ju soppa... Därav pölen av bensin under bilen. Hon gick inoch FRÅGADE vad hon skulle göra och personalen hade INGET att tillföra...

/R

nej nej... men missförstå mig rätt... ja håller me dig helt och hållet.. förklarar bara lite runt omkring

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
UltraMarine skrev:
Ingen alls - skäll inte på personalen för att din bil har hål i tanken.

UltraMarine - Gör du dig dummare än vad du verkligen är? Du verkar ju ha hamnat på rätt arbetsplats i alla fall, förstår varför du inte fick något annat jobb.

Har du överhuvudtaget läst vad jag skrivit? Inte skäller jag för att min bil läcker bensin, utan för hur de ANSVARIGA hanterat situationen. Har du missat ERA skyldigheter vid denna situation.. Läs på i handboken igen, är du icke läskunnig be någon hjälpa till eller ni kanske har bilderböcker?

/R

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag kommer antagligen få höra en annan historia när jag kommer till jobbet.
Jag har skrivit ut inlägget för att visa chefen.

Jo jag är ganska dum, ful osv.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Om man inte kan ge nån som helst service åt dom som behöver det, ska man inte arbete med ett service yrke PUNKT. Gravid eller icke.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
UltraMarine skrev:

Jag är nästan berädd att hålla med.. även om Jag blir bannad :Bugar

de tillhandahåller bensin, du har en bil och det är din ensak/skylldighet att hålla den frisk och funkis.

Dock i detta fall med nämda havande så bode det finnas så pass mycket medmänsklighet i var och varranann att man hjälps åt att försöka lösa det hela.

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
UltraMarine skrev:
Jag kommer egentligen från industri / utveckling så jag har en massa utbildning i arbetsmiljö och även varit skyddsombud och jag kan bara säga att flytta bilar strider mot arbetsmiljölagen.

Det finns inte heller något som säger att personalen på en bensinmack skall vara tillräckligt starka för att kunna flytta på en bil.

Ett kassabiträde kan ju ha något handikapp...

Personligen kommer jag inte knuffa bilar då den ynkliga lönen inte är värd risken för skador på mina redan tidigare skadade knän.
för dom som undrar så är lönen 14700:- i månaden...

Och att vara en gentleman föll dig förståss aldrig in?
Med den inställningen är du värd din ynkliga lön.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
UltraMarine skrev:

Men väx upp för f*n. Hur kan du försvara dig själv och dina kollegor i det här fallet?! :eek:

Ni jobbar med SERVICE! Skitsamma om det handlar om att flytta bilar eller sälja korv. Ni är där för att vara trevliga och hjälpsamma mot kunderna. Du vet dom som betalar din lön. Nu gällde det dessutom kunderna SÄKERHET.

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Tjenare.... Jag jobbar på Shell i Aspudden i Sthlm...
Jag tycker det är tråkigt och pinsamt att kollegor till mig har agerat på det sättet som de gjorde...

Det enda rätta se skulle ha varit att ta fram brandsläckaren och ha den nära till hands om det skulle bli en brand, sannera så mkt av bensinen som möjligt...det finns sanneringspulver på stationen. sen så skulle man givetvis hjälpa kunden att flytta sin bil...

Visst vi kan diskutera om man verkligen skall framföra ett fordon om man inte ens vet hur man byter lampor, torkablad och vart man fyller på spolarvätska...tanka kan de inte ibland heller...
Det är för mig en gåta?

Välkomna till Shell Aspudden...

Men gärna nykter,drogfri, trevligt humör...

Ps.
Jag jobbar på natten. så jag kan säga att man har stött på en och annan kunder som inte är motagliga gör normal service... och det händer varje natt...

Hur många utav er hade orkat med ett gäng fulla kids som bara svinar och snor så fort man blinkar, eller psykiskt sjuka människor som lever i sin egna lilla värd, eller ett par uteliggare som tigger efter mat och luktar illa, eller bara ett gäng "svensson" som har tagit en sup för mkt och är allmänt störande?
osv. osv. listan kan göras hur lång som helst... detta händer när ni andra sover...

Sväng gärna förbi på macken och upplev själva hur det är att jobba i ett serviceyrke...

Men det finns flerfördelar en nackdelar därför jobbar jag kvar...

//Henrik

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ultra du är lika smart som en korkad åsna verkar d som,varför tror du att di har jobb jo för att du har kunder,du ska göra allt kunden ber om som ingår i ordet service o hör till ditt jobb det borde dom ha lärt dig,om du inte vet nåt kan du ju fråga nån högre chef,skulle alla bete sig lika illa mot folk som dina arbetskamrater skulle ni lika gärna kunna stänga macken.
personligen hade jag hjälpt damen även om jag inte jobbade där ens men d är ju jag d.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Teo skrev:
Jag är nästan berädd att hålla med.. även om Jag blir bannad :Bugar

de tillhandahåller bensin, du har en bil och det är din ensak/skylldighet att hålla den frisk och funkis.

Dock i detta fall med nämda havande så bode det finnas så pass mycket medmänsklighet i var och varranann att man hjälps åt att försöka lösa det hela.

Självklart! Men det KAN ju ha varit så att en slang eller nått hoppade av/sprack precis när jag tankade. DET är ju inte frågan utan vad som händer när det har läkt ut bensin... Läser du tidigare inlägg så ser du vad de har för skyldigheter, som de inte verkar ha en aning om (heller).

/R

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Men väx upp för f*n. Hur kan du försvara dig själv och dina kollegor i det här fallet?!
Inte mycket till försvar om du läst mina inlägg.

Ultra du är lika smart som en korkad åsna verkar d som,varför tror du att di har jobb jo för att du har kunder,du ska göra allt kunden ber om som ingår i ordet service o hör till ditt jobb det borde dom ha lärt dig,om du inte vet nåt kan du ju fråga nån högre chef,skulle alla bete sig lika illa mot folk som dina arbetskamrater skulle ni lika gärna kunna stänga macken.
personligen hade jag hjälpt damen även om jag inte jobbade där ens men d är ju jag d.

O jag som funderade på om jag skulle köpa din hoj...

Last edited:

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
UltraMarine skrev:
Inte mycket till försvar om du läst mina inlägg.

Vad är inte ett försvar när du anser att jag gör fel som skäller på personal som inte har uppfyllt sina skyldigheter, om vi nu helt bortset från det rent moraliskt riktiga och att de dessutom var otrevliga?

Gör om, gör rätt.

/R

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha