Tanka INTE på Shell!-storyn och dess upplösning

Status
Ej öppen för fler svar.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
UltraMarine skrev:
90 knäppa på 10 sjyssta skulle jag gissa...

Om ni bara skulle ha 10% av era nuvarande kunder, visserligen jättetrevliga, så skulle du inte ha något jobb att gå till. :fakta
Tror att ditt arbete är ett så kallat SERVICEYRKE.

Vet du hur jobbigt varmt det blir i macken när den brinner?
Skulle du stå kvar därinne då också? :slicka

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
JA skaman jobba i butik så borde man ju veta att det är kunden som betalar din lön!

Jag jobbar med i butik och när jag har en riktigt jobbig jävel som är dum oh elak så tänker jag att att dig ska jag sälja på ännu mer så har du betalt en större del av min lön utan att tänka på det...
Då känns det mycket bättre och så ler man hela tiden!!!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Re: Service till alla!

Holy Diver skrev:
Jag jobbar själv på mack! Statoil i Gnesta!! Hos oss är det en självklarhet att hjälpa alla! Om vi inte kan göra nått själva, så hänvisar vi till någon som kan! Spelar ingen roll om det gäller varmkorv, bensin eller hyrsläp/bilar! Det spelar ingen roll vem det är!

Jag tycker det är en självklarhet att göra allt man kan för att göra kunden nöjd!

Ni gör rätt som bojkottar! Visa att personalen har burit sig dumt åt! Även om man som butiksbiträde blir illa behandlad.... men det e bara bita ihop å se glad ut!! Å det går...jag lovar!! :fakta

//

Statoil Gnesta, enda STATOIL jag handlar på, superservice, tycker lite synd om blonda tjejen som jobbat där i tio år bara :rolleyes:

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Tycker ofta att det bara står finniga fjortisar i kassan på dom flesta mackar! Skulle in och köpa stift på shell i vallentuna. När killen väl hade hittat rätt stift säger han: Åt vilket håll ska det sitta, vad är upp och vad är ner på det...?

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Tycker ofta att det bara står finniga fjortisar i kassan på dom flesta mackar! Skulle in och köpa stift på shell i vallentuna. När killen väl hade hittat rätt stift säger han: Åt vilket håll ska det sitta, vad är upp och vad är ner på det...?

Bensinmacken jag jobbar på har svårt att få personal - det är därför jag fick jobb där...

Det är det värsta jobbet jag någonsin haft...
:(

Holy Diver

<---FÖREDETTA ÅDI--->
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZR 125cc årsmodell -90, Honda CB 125T årsmodell -81
Re: Re: Service till alla!

Chronic skrev:
Statoil Gnesta, enda STATOIL jag handlar på, superservice, tycker lite synd om blonda tjejen som jobbat där i tio år bara :rolleyes:

hehe! Joo... inget ställe man vill bli kvar på flera år... men måste faktiskt säga att vi är grymt serviceinriktade!
Som den nu omtalade shellmacken's personal bettedde sig får man bara inte bete sig...

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Nått annat som är otroligt irriterande är när mackarna ska ta hand
om posten och dom inte utbildar sin personal. Så får man stå och
vänta i evigheter och även alla andra på macken som ska betala
andra saker.

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
UltraMarine skrev:
Bensinmacken jag jobbar på har svårt att få personal - det är därför jag fick jobb där...

Det är det värsta jobbet jag någonsin haft...
:(

Äh! Upp med hakan! Allt blir vad man gör det till.. tror jag.
Kom bara ihåg hur ett stift ser ut :p och att gamla och gravida speciellt uppskattar din hjälp. Saker brukar kännas roligare om man lägger ner lite energi i det! :öl

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
MBGIRL skrev:
andra saker.

Vet inte om det hjälper att utbilda sin personal.
Var på Föreningssparbanken igår, där om någonstans borde dom ha utbildad personal, sämsta j-a service jag någonsin varit med om. Har tid och stå och skämta, snacka skit med varandra när en står och tar emot kunder när det är 45min kötid :finger .
Tur att allt fler tjänster kan göras över internet så de blir (förhoppningsvis) arbetslösa i framtiden...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det kvittar ju om man inet såg att hon var gravid, hon lär ju behöva hjälp i vilket fall.
Hade 2 karlar kommit in och sagt samma sak hade jag förstått inställningen, de orkar nog flytta bilen själva.

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
UltraMarine skrev:
Jag skulle inte svara så gentemot en gravid kvinna Men till en kille som kommer efteråt och gormar bara så ni vet...

Yup ska byta jobb så fort det går.

ja jobbar också på mack.. och det är eran skyldighet att springa ut och kolla läget me bilen och rulla bort den där ifrån!! det är ett krav som ni har på er!! så länge et inte brinner om bilen så måste och ja upprepar... MÅSTE!!! ni gå ut och flytta bilen och lägga på någe vitt sand (kommer inte ihåg va det heter) för att suga upp soppan på backen. och se det såhär... hade dom hjälpt henne så hade aldrig han kommit och skällt på dina kolegor. och ja... ja vet hur det är me kunder... min mack ligger brevid ett ställe där det är typ 45% pundare som bor.. så ja vet att man har en vägg till kunder men till en gravid kvinna som är upprörd och inte vet va hon ska ta sig till så ser ja bara en sak... HJÄLPA HENNE KANSKE????

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Hela tråden är egentligen onödig eftersom bensinmacken på Norra bantorget ska läggas ner till årsskiftet.

Då slipper ni tanka där i allafall...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Fixa dem en avlusning!

Japp! jag tycker att du bör gå o prata med högsta hönset på just den macken o berätta vad som hände.Så borde de ju inte få bära sej åt,har de ingen utbildning vid nöd läge eller inom säkerhet,det är ju trots allt farligt ämne de jobbar med så där bör ju vara nån typ av information o utbildning vid anställning.
Tänk om halva macken vore full med bensin,skulle de vara lika nonchalanta då.Det minsta man tycker de borde gjort är ju att gå ut o kolla läckan,försöka knuffa bort bilen från pölen då säkerliggen ett varmt avgasrör kan ge upphov till knall eller brand.
Förvisso just vid pölen är gaserna så mättade från bensinångor så det är inte säkert det hade antänt då det ska vara rätta förhållanden men lite utan för just pölen så vips risken finns att där är rätta förhållande syre/bensin ångor.
De borde iallafall gå ut o kolla samt vid såna händelser ha nåt i beredskap o sanera med när det är mindre läckage.Men visst de har kanske som regel o alltid annars koppla in brandkåren för att inte äventyra anställdas säkerhet.
Själv jobbar jag i ett kemi företag som tillverkar plast främst i slutna behållare o där ingår ju oxå endel lösningsmedel osv,förvisso kommer vi inte i kontakt med det så ofta tur nog.Men där skrivs avvikelser o rapport i speciell loggbok för mindre läckage.Vid större läckage kopplas brandkår/polis in för utredning osv o så ska det rapporteras vidare hit o dit vid sådana händelser.
Så stå på dej o ge dem en läxa till!! Lycka till.
Och varför inte tanka på JET,det är både billigare i nästan alla fall samt att det funkar kanon.Nackdelen är ofta att de har sina bensin pumpar i utkanter av städer eller andra lite undanskymda platser.
Mvh Peter R1 racer

Last edited:

Skorpan

Guest
Re: Fixa dem en avlusning!

R1 racer skrev:
Japp! jag tycker att du bör gå o prata med högsta hönset på just den macken o berätta vad som hände.Så borde de ju inte få bära sej åt,har de ingen utbildning vid nöd läge eller inom säkerhet,det är ju trots allt farligt ämne de jobbar med så där bör ju vara nån typ av information o utbildning vid anställning.
Tänk om halva macken vore full med bensin,skulle de vara lika nonchalanta då.Det minsta man tycker de borde gjort är ju att gå ut o kolla läckan,försöka knuffa bort bilen från pölen då säkerliggen ett varmt avgasrör kan ge upphov till knall eller brand.
Förvisso just vid pölen är gaserna så mättade från bensinångor så det är inte säkert det hade antänt då det ska vara rätta förhållanden men lite utan för just pölen så vips risken finns att där är rätta förhållande syre/bensin ångor.
De borde iallafall gå ut o kolla samt vid såna händelser ha nåt i beredskap o sanera med när det är mindre läckage.Men visst de har kanske som regel o alltid annars koppla in brandkåren för att inte ävantra anställdas säkerhet.
Själv jobbar jag i ett kemi företag som tillverkar plast främst i slutna behållare o där ingår ju oxå endel lösningsmedel osv,förvisso kommer vi inte i kontakt med det så ofta tur nog.Men där skrivs avvikelser o rapport i speciell loggbok för mindre läckage.Vid större läckage kopplas brandkår/polis in för utredning osv o så ska det rapporteras vidare hit o dit vid sådana händelser.
Så stå på dej o ge dem en läxa till!! Lycka till.
Och varför inte tanka på JET,det är både billigare i nästan alla fall samt att det funkar kanon.Nackdelen är ofta att de har sina bensin pumpar i utkanter av städer eller andra lite undanskymda platser.
Mvh Peter R1 racer
du tog orden ur munnen på mej
gravid kvinna....läckande bensin......kan börja brinna......macken explodera o dom - "vad ska vi göra åt det då??"
vilka jäääävla idioter det finns :fakta

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
En liten kul detalj:

Efter varje vecka jag jobbat så har jag gått ner 1kg i vikt!!!(uppmätt med en noggrann våg)

Jag försvarar inte min utpekade kollega utan jag delgav bara min personliga reaktion till skället från en i mina ögon jobbig kund.

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
UltraMarine - Ja, visst är det jobbigt när man måste ta konsekvenserna av sitt korkade handlande...

/R

Muerte

Enduro älskare
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2015 KTM Adventure 1190
UrbanTiger skrev:
Inte enda macken där det händer konstiga grejjer kan jag meddela. Var nere på OKQ8 och skulle köpa tidning LR nått. En gubbe kommer in och ville låna en hammare och en mejsel. Det fick han och gick sedan ut och började "fixa till" tanklockshålet på sin bil genom at banka och slå med mejsel och hammare. När jag påtalade detta för expediten fick jag svaret: Jaha vadårå ?
Ja, det kan ju bli gnistor menade jag men han såg lika oberörd ut som förut.
Kan meddela att jag drog som en avlöning :skrämd

skulle ja me göra om ja inte jobbade just när en sån sak händer. men det värsta ja har varit me om när en kund kommer in och köper ett cigg paket... går ut tänder en cigg och knallar iväg mellan pumparna där folk står och tankar.. då är man inte stor bakom disken =)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
UltraMarine - Ja, visst är det jobbigt när man måste ta konsekvenserna av sitt korkade handlande...

Öh va?
Du menar mitt inlägg eller?

Jag insåg att jag måste förtydliga mig där men flytta bilar ingår inte i jobbet (om nu inte chefen säger så förståss)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag lämnade in mitt skinnställ för att skicka till JonnyBoy på postförskott, pröjsade för frakt å postförskott..........

Jonny ringer å säger att det inte kostade någe, han fick bara hämta ut det.............

hm.........*någon* glömde fylla i rutan för PF, fel kan vi alla göra i början

Men JonnyBoy var ju så ärlig :hej :bow att han ringde å fixade över pengarna på annat sätt.

Jag saknar riktiga posten :crash

MBGIRL skrev:
andra saker.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras