Tanka INTE på Shell!-storyn och dess upplösning

Status
Ej öppen för fler svar.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Valen skrev:
Av alla bensimackar jag själv tankat på (mest i mellansverige) har tyvärr tokholm haft den generellt drygaste personalen. Vet inte varför tokholmare oftast är så dryga, det gäller inte bara mackar utan de flesta serviceyrkena, men jag antar att man blir lite avtrubbad i en stad där ingen bryr sig om någonting (mer än sig själv förstås).

He He, nu börjar det cockholm vs bonnlandet

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Advance4Stroke skrev:
Uj vad mycket inlägg, så ingen bryr sig säkert om ett till.. men ändå...
Varför ska folk sluta tanka på Shell över hela sverige? eller är det över hela världen du menar? Bara för att du anser att din dam inte fått den service du tycker att hon förtjänar?
Isåfall skulle jag kunnan nämna mängder med företag som jag tycker att folk MÅSTE sluta handla på, men det gör jag inte, för jag har mer vett i skallen än att tro att bara för att någon expidit skulle vara knäpp så betyder inte det att det är något dtörre fel på företaget i sig...

Sen till den andra frågan, om det var fel eller ej, vet jag inte, däremot verkar du dum i huvudet som lägger ner så mycket tid på att dra dit och skälla ut personalen, det gör ju inte saken bättre, lägg istället tiden på att antingen laga din bil eller ta hand om din gravida fru....

Du är inte gift förstår jag...

Till att börja med så var jag ju ändå tvungen att hämta frugan som hade ställt bilen en bit bort från macken, jag åkte inte enkom för att skälla. Även om jag säkert hade gjort det oxå...

Var och en fattar sina egna beslut. JAG mfl kommer inte att tanka på Shell igen. Möjligen om det kommer någon form av ursäkt för deras personals beteende. Sån är jag, resten av världen gör som de vill... Vart i min uppmaning fattade du det som en order?

Om du inte begriper felet i deras brist på service så beklagar jag. Gör inte saken bättre? Det lär ju dröja innan de behandlar min fru på detta sätt igen och kanske någon annan stackare som råkar kliva in där...

När någon, oavsett vem, behandlar någon i min familj eller när vän illa så går det INTE obemärkt förbi.

/R

Last edited:

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Spretman skrev:
HI HI
Det är inte bara Gravida kvinnor som är lite knasiga under graviditeten. Det verkar som det smittar av sig på en del män också :hej
Visst finns det otrevlig personal, men det konstiga tycker jag är att en del människor alltid lyckas få hjälp och skapar en trevlig atmosför runt om kring sig. hmm undra varför. Och sedan finns det vissa människor som aldrig får hjälp & tycker bara att alla andra är riktiga arslen...... undra varför.......
Hej hopp :tummenupp

De få saker jag behöver hjälp med brukar jag alltid få med ett leende. Jag är generellt väluppfostrad och vet vad som förväntas av mig och vad jag bör kunna förvänta mig av andra.

Beter sig någon illa mot mig eller någon i min närhet upplyser jag dem om det.

/R

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Chefen Alabama skrev:
Hmm... Låta sin fru och framtida barn åka runt i en Corolla -88.
Mitt tips: Byt bil!!!
Blir inte mycket kvar av vare sig dom eller bilen vid krock.

Alla kan inte åka stadsjeep.

Normalt går den bara 5km till och från dagis... Bättre än att gå ut på en 70 väg utan trottoar och med dålig plogning under vintern.

Dessutom är hon väl skolad inom aktivt skydd...

/R

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ska man inte som Man/make/sambo kolla upp att grejerna är schyssta innan man släpper iväg sin gravida fru och eventuella barn i den?
:confused:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
UltraMarine
Det hade vart min skyldighet o bryta varenda ben i din kropp om jag hade stött på en sån nonchalant snorunge som du.
Fatta att med sån attityd som ni verkar ha på eran mack så e d bara en tidsfråga innan ni käftar me fel person.

Hade de vart jag me min tjej...då hade de inte blivit roligt för er :finger

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Blip skrev:
Ska man inte som Man/make/sambo kolla upp att grejerna är schyssta innan man släpper iväg sin gravida fru och eventuella barn i den?
:confused:

Jo, visst är det!

Har jag oxå gjort. Att det läckte soppa om den visade sig först vid full tank. När vi köpte den hade den halv tank och då läckte den inget...

Jag körde bilen hem efter detta så det var inte att det rann ur ett stort hål.

/R

Mono

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
KickAss_Prod´s skrev:
UltraMarine
Det hade vart min skyldighet o bryta varenda ben i din kropp om jag hade stött på en sån nonchalant snorunge som du.
Fatta att med sån attityd som ni verkar ha på eran mack så e d bara en tidsfråga innan ni käftar me fel person.

Hade de vart jag me min tjej...då hade de inte blivit roligt för er :finger

Inte för att jag vill peka finger åt någon men när blev svenska kvinnor så försvarslösa att de inte kan stå upp för sig själva? Blir min sambo utsatt för dryga snorungar förväntar jag mig att hon löser det själv för det vet jag att hon klarar av mer än väl (en annan sak om hon var gravid dock).

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag tror att sånt där drivs på annat sätt i städerna, mer in med pengarna skit i kunderna, det fins ju så många kunder ändå.
Börjar nån göra så i en håla kommer inte en käft och handlar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Mono skrev:
Inte för att jag vill peka finger åt någon men när blev svenska kvinnor så försvarslösa att de inte kan stå upp för sig själva? Blir min sambo utsatt för dryga snorungar förväntar jag mig att hon löser det själv för det vet jag att hon klarar av mer än väl (en annan sak om hon var gravid dock).

men det där är väl individuellt, en del har inte den personligheten, gäller säkert båda kön.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Hittade denna :)

shell.jpg

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
UltraMarine skrev:
Jag kommer egentligen från industri / utveckling så jag har en massa utbildning i arbetsmiljö och även varit skyddsombud och jag kan bara säga att flytta bilar strider mot arbetsmiljölagen.

Det finns inte heller något som säger att personalen på en bensinmack skall vara tillräckligt starka för att kunna flytta på en bil.

Ett kassabiträde kan ju ha något handikapp...

Personligen kommer jag inte knuffa bilar då den ynkliga lönen inte är värd risken för skador på mina redan tidigare skadade knän.
för dom som undrar så är lönen 14700:- i månaden...
men din sly**, nu handlade dock inte om din fittlön, det handlade om en gravid kvinna i nöd och oråd. Om du som människa inte ens klarar av att hjälpa henne pga dina knän så e du ju störd. Samma sak som om du skulle skita i henna om hon höll i bilen om den var på väg ner i diket......idiot!!!!!!!

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
Ja men är inet detta jätte komiskt igentligen varför är det så svårt att inse att en människa gjorde fel???
och vad är det för fel på at alltid vara trevlig???

Om den gravida daen fått ett bra bemötande så hade hon säkert tagit att hon inte fick hjälp att flytta bilen, men nej man är sur och tvär och tjänar inte mer på det än att andra blir likadana...

Kunden har alltid rätt, till trevligt beötande!!!
så är det....
och det blir mycket roligare med nöjda kunder :tummenupp

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Tanka PÅ Shell?

Ville bara inflika, då min tidigare tråd är stängd, att jag nu har talat med högt uppsatta personer inom Shell, bland annat policyansvarige inom koncernen och de ser MYCKET allvarligt på detta.

Jag har blivit, i mitt tycke, korrekt och vänligt bemött med ett genuint intresse att lösa detta på bästa sätt. Jag ska nu skicka in en redogörelse så får vi se hur vi går vidare.

Jag kan därför tänka mig att häva mitt embargo mot Shells alla produkter och stationer. Det kvarstår dock för tid och evighet mot stationen placerad vid Norra Bantorget. Om jag så ska behöva knuffa bilen miltals i hällregn i finkostymen på mina såriga knän så kommer jag aldrig sätta min fot där igen!

Mer info följer vartefter den blir tillgänglig.

Jag skulle vilja passa på att tacka de som har uttryckt sitt stöd och kommit med vettiga åsikter. Ni vet vilka ni är! :hej

/R

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Pajkastningen är klar. Två versioner av historien finns nu.

Nya trådar om detta ämne tas bort.

Tråden är stängd.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha