inte heller, tänkte att det såg ut som något honda hade i en skrivbordslåda 2010..
Gissar att Rule all mountains är Multistrada Pikes Peak.Ducatis releasdatum för 2022-nyheter:
DesertX är ju bekant sen tidigare och Streetfighter V2 känns självklar, men vilka är dom andra hojarna?
- September 30, 2021 - "Your everyday wonder"
- October 14, 2021 - "Mark your roots"
- October 28, 2021 - "Rule all mountains"
- November 11, 2021 - "A new Fighter in town"
- November 25, 2021 - "The evolution of Speed"
- December 9, 2021 - "Dream Wilder - DesertX"
Blir en Aprilia Tuareg 660 för egen del. RS660in har redan bevisat nog för mig för att känna mig lugn med tekniken. Här ska sprättas!En lätt, hyfsat stark, och någorlunda hållbar dual sport hade varit fint, typ som gamla DRZ400. Om man får drömma lite.
Låter bra, men jag kör så jäkla illa att jag vill ha nåt lättare som jag kan vurpa med varje gång jag är ute. Såg faktiskt en DRZ på blocket som jag blev sugen på, men kan knappast hävda att den var 2022 års modell ?Blir en Aprilia Tuareg 660 för egen del. RS660in har redan bevisat nog för mig för att känna mig lugn med tekniken. Här ska sprättas!
Låter bra, men jag kör så jäkla illa att jag vill ha nåt lättare som jag kan vurpa med varje gång jag är ute. Såg faktiskt en DRZ på blocket som jag blev sugen på, men kan knappast hävda att den var 2022 års modell ?
Jo en sån har jag faktiskt funderat på. Ser inte så dum ut alls?Kalk-Tårtan!? Går i myggvikt, 83 kilo, inkl batteri. Vill man, kan man hänga på två extra batteripack och kommer ändå inte över 120 kilo totalt. Borde väl rimligtvis räcka med att damma av den med en trasa när man vurpat?
View attachment 464340
Inställd pga inga nya modeller tillgängliga :/Det blir ju mässa vad jag hört nästa år så ska faktiskt för första gången gå runt och kika efter potentiell ny hoj, om plånkan tål
Finns inga delar till varken el eller bensinhojar!Vart är alla elhojar från de stora tillverkarna som vi skall köra runt med om några år?
R7:an verkar ju "finnas" att köpa nu.Jag älskar att det satsas på små sporthojar, R3, KTM RC390, små kawworna mm. R7 är också en intressant hoj. Det har spårat ur totalt med effektstarka sporthojar så det är svinkul att se lätta och enklare hojar.
För 2022 hoppas jag följande:
Yamaha R9 blir en grymt prisvärd hoj. Får inte kosta mer än Aprilia RS660.
Yamaha R7 kostar max 15k mer än MT07.
Att någon tillverkare börjar bygga små vassa radfyror (t.ex. CBR 250 etc) Rätt kul med 18k rpm och vass liten fyra i bra chassie. Kawasaki har ju sin ZX25R men det är en hoj för asienmarknaden
Nu blev det ju ingen mässa i Sverige, så jag bokade biljett till Milano.Förstår inte att jag helt missat V100! Herre min Skapare - vad är detta?!
Den vackraste motorcykeln, jag skådat, på synnerligen länge. Om man kan få den röda med Öhlins... Detta fick mig att totalt omvärdera precis allt.
Ingen uppvuxen i den frihet jag hade och som då rådde kan se detta som något annat än en skräckskildring av framtiden i en ytterst osannolik film, ingen kan önska eller ens tro att ett sådant intrång i den friheten skulle kunna ske....Läste i annan tråd att från 2022 är alla "gatufordon ?" i EU försedda med fartspärr till 180 km/h.
och qwantade fram den
https://www.bytbil.com/nyheter/okanda-eu-regeln-fartsparr-kommer-i-alla-nya-bilar-27489
https://www.extremetech.com/extreme/288592-eu-wants-speed-governors-data-recorders-in-cars-for-2022
Var ju ganska många här på forumet som tyckte att det var en bra idé att myndigheterna i stället för individen själv är bättre skickade att göra bedömningen om man ska kunna låsa upp sina hjul eller ej, när ABS-kravet kom. Dvs. man applåderade att individen fråntogs bestämmanderätten att själv fatta beslutet. Märklig inställning. Undrar om det är en generationsfråga?Ingen uppvuxen i den frihet jag hade och som då rådde kan se detta som något annat än en skräckskildring av framtiden i en ytterst osannolik film, ingen kan önska eller ens tro att ett sådant intrång i den friheten skulle kunna ske....
Men här är vi, och en stor massa självupptagna grupptänkande arbetsbin som vet sin plats applåderar det, ur led är tiden!
Ge mig en pandemi eller krig som verkligen avlivar en stor mängd folk så vi kan börja om, skulle jag vara en av de som lämnar så är det alternativet bättre än den framtid vi allt snabbare går tillmötes.
Tack för du spädde på söndagsdepressionen.....
Det är väl ok om majoriteten av svenskar tycker så. Tror du att det är fallet?Var ju ganska många här på forumet som tyckte att det var en bra idé att myndigheterna i stället för individen själv är bättre skickade att göra bedömningen om man ska kunna låsa upp sina hjul eller ej, när ABS-kravet kom. Dvs. man applåderade att individen fråntogs bestämmanderätten att själv fatta beslutet. Märklig inställning. Undrar om det är en generationsfråga?
Min poäng är att jag upplever att vissa människor generellt applåderar att beslut man på individnivå är fullt kapabel att ta själv tas över ens huvud. Som om dom inte litar på sitt eget omdöme. Är det jag tycker märkligt. Och ABS-frågan illustrerar det på ett bra sätt.Det är väl ok om majoriteten av svenskar tycker så. Tror du att det är fallet?
Det handlar snarare om vad majoriteten av eu-parlamentarikerna tycker. Vi svenskar har mycket litet inflytande där.
Det finns ju gråzoner också. Man kan ju tycka att individen ska få bestämma själv ibland och ibland inte.Min poäng är att jag upplever att vissa människor generellt applåderar att beslut man på individnivå är fullt kapabel att ta själv tas över ens huvud. Som om dom inte litar på sitt eget omdöme. Är det jag tycker märkligt. Och ABS-frågan illustrerar det på ett bra sätt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|